Web Analytics Made Easy - Statcounter

«تحصیل در دوره دکتری تخصصی به صورت "تمام وقت" است.»؛ این جمله‌ای است که در بخشنامه دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی مورد تصریح قرار گرفته اما ظاهرا برخی مشمول آن نمی‌شوند!   به گزارش «تابناک»، یکی از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد با اشاره به انتصاب داماد رئیس جمهور به سمت معاونت وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: تا جایی که بنده و دوستانم اطلاع داریم و بارها مخاطب گوشزد این نکته توسط مسئولان دانشگاه بوده‌ایم، تحصیل در دوره دکتری تخصصی امری «تمام وقت» است، اما ظاهرا قوانین برای همه نوشته نشده‌اند، که اگر این گونه بود، ممکن نبود فردی چندین و چند سمت داشته باشد و در مقطع دکتری هم تحصیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی می‌افزاید: بعد از انتشار خبر انتصاب داماد رئیس جمهور به سمت معاون وزیر صمت، دو دسته اخبار منتشر شد که در یک دسته از آنها، کامبیز مهدی زاده فرساد «دانشجوی دکتری» معرفی شده و در دسته دیگر، از وی به عنوان «فارغ التحصیل» دکتری آزاد یاد کرده اند، که در هر دو صورت، این مساله محل ابهام است و از دید بنده و امثال بنده، نشان دهنده استاندردهای دوگانه دانشگاه در برخورد با دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی است.   او در ادامه توضیح می‌دهد: اگر این فرد در حال حاضر دانشجوی مقطع دکتری باشد، این سوال به وجود می‌آید که چگونه می‌توان دانشجوی تمام وقت بود و در عین حال سمت بسیار مهم و تمام وقتی مانند معاونت وزیر داشت و اگر ایشان فارغ التحصیل هم شده باشند، باز این سوال پابرجاست که چگونه حین تحصیل آن همه پست و سمتی که در رزومه شان درج شده را عهده دار بوده‌اند؟ آیا ایشان در قیاس با امثال بنده امتیاز ویژه ای داشته‌اند؟   این دانشجوی معترض در ادامه با یادآوری برخی سخت گیری ها در دانشگاه در خصوص دانشجویان مقطع دکتری می‌گوید: در دانشکده ای که بنده مشغول به تحصیل هستم، برای آنکه دانشجویان دکتری ملزم به حضور حداکثری شوند، مسئولان و متولیان کوشیده‌اند تا کلاس های درس را در طول چند روز دایر کنند و به این وسیله، مانع از اشتغال دانشجویان شوند. اینجاست که وقتی می‌بینیم برخی می‌توانند از امتیازات ویزه بهره مند شده و حین تحصیل، به امورات مختلف اشتغال داشته باشند، چاره ای نمی‌ماند جز اینکه بپذیریم ظلمی آشکار در جریان است و خون برخی رنگین تر از خون دیگران است!   نکته‌‎ای که کمتر مورد توجه قرار گرفته و جا دارد مسئولان دانشگاه آزاد و حتی فراتر از ایشان، مسئولان وزارت علوم در خصوص آن شفاف سازی کنند، به ویژه در شرایط فعلی که انتصاب داماد رئیس جمهور به سمتی تا این اندازه مهم و حساس، همگان را نسبت به این موضوع حساس کرده و شائبه های فراوانی آفریده است. شائبه هایی که اگر پاسخ داده نشوند، می‌توانند بسیار مخرب باشند و اعتماد عمومی به نظام آموزش عالی کشورمان را خدشه دار کنند.  

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس | ببینید

دریافت 9 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ویدئوی این ماجرا را در ادامه ببینید.

کد خبر 847264 منبع: فارس برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو اسرائیل خبر ویژه ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس | ببینید
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟
  • دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان
  • فیلم| عاقبت آزادی‌بیان درآمریکا؛ قرار دادن دانشجویان و اساتید اخراجی دانشگاه کلمبیا در لیست سیا و منع آنها از تحصیل و اشتغال
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی سیستان و بلوچستان مشغول به تحصیل هستند