Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@10:48:59 GMT

زندگی آرمانی در سایه محبت ورزی و بخشش میسر می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۰۶۸۲

زندگی آرمانی در سایه محبت ورزی و بخشش میسر می شود

ارومیه- ایرنا- کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه گفت: پیامبران الهی همواره درباره محبت، دوست داشتن و بخشش یکدیگر تاکید کرده و رعایت این آموزه ها ضامن برخورداری از یک زندگی آرمانی در جامعه امروز است.

داریاووش عزیزیان روز دوشنبه در حاشیه نشست تخصصی محبت و خانواده در ادیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاید بتوان محبت را متداول ترین واژه کتاب های مقدس عنوان کرد و براین اساس نهادینه کردن محبت در زندگی یک تکلیف محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: لازم است انسان از خود بگذرد و به همه انسان ها محبت کرده و بخشندگی را در خود تقویت کند.
وی با اشاره به اینکه لطف و محبت خدا همه انسان ها را شامل می شود، بیان کرد: انسان نیز باید نمونه ای از خدا باشد و محبت خود را بدون ریا و انتظار نسبت به همنوعان ابراز کند.
کشیش کلیسای شرق آشور درباره اهمیت برگزاری این نشست نیز اظهار داشت: ارومیه در زندگی همراه با محبت اقوام و ادیان و از لحاظ دین مسیحیت شهر شاخص ایران است.
عزیزیان افزود: برگزاری این نوع نشست ها می تواند تعامل بین ادیان را در این منطقه افزایش داده و در راستای برخورداری از یک زندگی خوب در کنار یکدیکر راهکار ارائه دهد.
به گزارش ایرنا نشست تخصصی «محبت و خانواده در ادیان» با تاکید بر سیره رضوی از سلسله پیش نشست های همایش بین‌المللی «امام رضا(ع) و گفت و گوی ادیان» با محورهای «جایگاه تربیت و محبت در ادیان توحیدی»، «مدارا و مهر با محیط زیست و طبیعت در ادیان» و «وجوه مشترک ادیان در تعامل با زن و خانواده» امروز/دوشنبه/ در دانشگاه الزهرا ارومیه در حال برگزاری است.
همایش بین‌المللی «امام رضا علیه‌السلام و گفت و گوی ادیان» در سال جاری به همت سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی 10 و 11 بهمن سال جاری در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.
7129/2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي محبت اديان و اقوام اروميه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضیلت‌های اخلاقی تحقق جامعه آرمانی را رقم می‌زند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی اکبر باقری بنابی شامگاه یکشنبه در جمع بانوان طلبه مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد با تاکید بر اینکه جامعه‌ای که به رذیلت‌های اخلاقی روی بیاورد رشد و ترقی نمی‌کند، اظهار کرد: وقتی فضیلت‌هایی شامل امانت‌داری، مسئولیت‌پذیری و خدمتگزاری در جامعه‌ای وجود داشته باشد آن جامعه به ‌طور قطع رشد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی بخواهد حیات طیب در این دنیا و حیات طیب‌تر در آخرت داشته باشد "مَنْ عَمِلَ صالِحاً" باید کارهایش پسندیده باشد و برای اجتماع مفید واقع شود.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد با بیان اینکه رذایل اخلاقی به عنوان حجابی سنگین در مسیر توسعه مطلوب اخلاقی است، گفت: وجود رذایل اخلاقی در جامعه اسلامی عامل سستی ایمان و اعتقادات انسانی و باعث از بین رفتن دادوستدهای معنوی و عواطف مستحکم آنها به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: تنها راه رسیدن به کمال و معنویت واقعی، دوری از رذایل و سعی در کسب و رشد فضایل اخلاقی است.

وی به خودسازی و تلاش در این مسیر اشاره و بیان کرد: انسان تنها با شناخت نفس خود توان از بین بردن رذایل اخلاقی و ایجاد زمینه کسب فضایل اخلاقی و نیکی‌های حقیقی را فراهم خواهد کرد و در نتیجه می‌توان گفت که جامعه مطلوب انسانی با فضیلت‌های اخلاقی پیوندی عمیق دارد.

کد خبر 6084903

دیگر خبرها

  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • تکرار قصه ناتمام زن‌کشی/ زیبا؛ زن ارومیه‌ای که تاوان طلاقش را با مرگ داد
  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • طب ایرانی یکی از اصول ششگانه سبک زندگی را محیط می‌داند
  • نشست هیات اندیشه ورزی اتباع استان گلستان
  • چگونه در دنیا و آخرت عاقبت به خیر شویم؟
  • سبک زندگی دکتر مرندی به روایت دخترش | ساده‌زیستی را از پدر و مادر یاد گرفتیم
  • ایمان در همه ابعاد زندگی انسان نقش مهمی دارد
  • نخستین تمدن‌ها و سرانجام هستی
  • فضیلت‌های اخلاقی تحقق جامعه آرمانی را رقم می‌زند