Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، افشین پیرنون در نشست خبری به مناسبت روز حمل و نقل اظهار کرد: هم اکنون اداره راهداری قزوین دارای ۲۸۱ دستگاه ماشین‌آلات راهداری است که ۲۱دستگاه امسال به این تجهیزات اضافه شده است.

وی افزود:سال جاری میانگین سنی ناوگان را از ۲۱سال به ۱۸سال کاهش داده‌ایم تا کارآرایی ماشین آلات افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول بیان کرد: ۳۰۰نفر نیروی راهداری در فصل زمستان و در غیر فصل زمستان ۲۰۰ نیرو با اداره کل راهداری فعالیت دارند، اول دی‌ماه همرمان با آغاز فصل زمستان به‌عنوان روز راهدار شناخته شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۷۲نقطه حادثه خیز برای رفع حوادث آشکارسازی کردیم، در سال جاری ۱۲نقطه برای اصلاح هندسی درنظر گرفته شده که تا پایان سال 2 نقطه رفع حادثه می‌شود.

پیرنون اضافه کرد: آشکارسازی تذکری به راننده می‌دهد که نقاط حادثه خیز را بشناسد، همچنین۳۰میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح هندسی این ۱۲نقطه نیاز است.

وی ابراز کرد: ۴۰دستگاه نمک پاش ما مکانیزه به‌روز است و هزینه نگهداری راه‌های استان قزوین سالیانه ۵۰۰ میلیارد تومان پول نیاز است که ۲تا ۶درصد هزینه ساخت راه‌های قزوین باید برای نگهداری راه‌های هزینه شود که البته تا به امروز ۲۰درصد محقق شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان عنوان کرد: سه سال متوالی است که میزان تصادفات و تلفات استان قزوین با کاهش مواجه است درصورتی که در کل کشور با افزایش مواجه بوده ایم.

وی گفت: سال گذشته پنج میلیاردتومان هزینه برای بهسازی آزادراه قزوین- رشت اختصاص یافت که سطح رویه راه‌ها در برخی نقاط قابل قبول نیست، امیدوارم با اختصاص هزینه بیشتر بتوانیم خدمات رسانی بیشتری داشته باشیم.

پیرنون اذعان کرد: بسیاری از تصادفات در جاده بویین‌زهرا به دلیل وجود تقاطع غیراستاندارد است که مردم از این مسیر استفاده می‌کنند، زمانی‌که ما این تقاطعات را می‌بندیم با اعتراض مردم مواجه می‌شویم، امیدواریم با ایجاد دوربرگردان‌های مناسب بتوانیم از آمار تصادفات را کاهش دهیم.

وی ابراز کرد: طی دوسال اخیر بیش از ۱۰هزار تابلو در محورهای مواصلاتی استان نصب کرده‌ایم، سامانه کنترل سرعت در استان قزوین وجود دارد که بر عملکرد تردد در محورهای مواصلات نظارت دارد.

این مسئول تصریح کرد: نیمی از سامانه‌های خراب ما به علت سرقت سیم‌هاست به جرات می‌توان گفت از ۶۰ سامانه موجود در استان بیش از ۵۰درصد آنها فعال است.

وی یادآور شد: راهسازی، بهسازی و ارتقای درجه راه و چندخطه کردن راه‌ها جزو وظایف اداره کل راه و شهرسازی و نگهداری راه‌های موجود، رفع نقاط حادثه‌خیز، برقراری ایمنی محورها، لگه گیری بزرگراه و آزادراه بازنگهداشتن راه‌ها برعهده اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین افزود: ۳۱مجتمع بین راهی هم اکنون درحال ارائه خدمات به شهروندان در استان است و ۱۷مجتمع درحال ساخت و برای ۱۲ مجتمع هم موافقت اصولی صادر شده که سه مورد در آزادراه قزوین رشت و دو مورد در آزادراه قزوین زنجان قرار دارد.

وی ادامه داد: برای ۵۴ مجتمع بین راهی موافقت اولیه برای اخذ استعلام از اداره آب و برق و شرکت آزادراه‌ها و ۶۶ موافق در حوزه راه‌ها برای راه اندازی مجتمع‌ها برای سرمایه گذاران صادر شده است.

پیرنون اضافه کرد: متاسفانه عزمی برای ساخت مجتمع و ارائه خدمات وجود ندارد و بسیاری به دنبال ارزش افزوده این مجوزها هستند، البته با افرادی که این مجوزها را دریافت کرده اما استفاده نمی‌کنند برخورد می‌شود و کسی حق خرید و فروش این مجوزها را ندارد.

وی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است مجموعه‌ای راه‌اندازی شود تا اهلیت سرمایه‌گذاری این مجتمع‌های بین راهی را رصد کند، صدور موافقت اصولی برعهده اداره راهداری است اما باید اختیاری به راهداری داده شود که بتواند درصورت عدم مدیریت مناسب، این مجوزها را باطل کند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بزرگراه سرمایه گذاری بوئین زهرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی محور هراز پس از ریزش سنگ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هراز از اجرای عملیات پاکسازی محور هراز پس از ریزش سنگ خبر داد. - اخبار استانها -

کوروش روشن رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هراز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم از آمل با اشاره به ریزش سنگ در چند نقطه محور هراز گفت: این ریزش در پی بارندگی شدید در شب گذشته حدود شش عصر و روز سه شنبه در 30 کیلومتری آمل به تهران منطقه لهاش تا 90 کیلومتر امام‌زاده هاشم یعنی حدود 65 کیلومتر از محور اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری انباشت شن و ماسه و سنگ‌های کوهی از سطح جاده با حضور عوامل گشت راهداری هراز در محل ریزش سنگ، در حال انجام است، افزود: چهار اکیپ اعم از کامیون‌های تیغ دار، گریدر، لودر، خودروهای نیمه سنگین راهداری به همراه 30 نفر از نیروهای راهداری مشغول پاکسازی محور هستند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هراز از خسارت یک دستگاه خودروی سمند در پی ریزش سنگ خبر داد و گفت: این اتفاق در پی عدم توجه راننده خودرو به تذکرات پلیس راه و عوامل راهداری مبنی بر محدودیت تردد اقدام به حرکت در مسیر آمل به تهران رخ داد. 

روشن یادآور شد: خوشبختانه به سرنشینان این خودرو آسیبی وارد نشد.

وی با تاکید بر اینکه هم‌اکنون محور هراز در حال حاضر به صورت محدود برای تردد باز است، گفت: به طور معمول پس از هر بارندگی و هدایت آب از کوه به سمت پایین دست، شاهد شست وشوی شن و ماسه و رها شدن سنگ به سمت اطراف و جاده هستیم.

رئیس اداره راهداری حمل و نقل جاده‌ای هراز گفت: از رانندگان و مسافران درخواست می‌شود با توجه به شرایط آب و هوا و وضعیت احتمال ریزش سنگ، از انجام تردد و سفر‌های غیرضروری در این جاده خودداری کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • پاکسازی محور هراز پس از ریزش سنگ
  • ریزش سنگ های معلق در جاده هراز 
  • ثبت ۷ میلی متر بارش باران در بوئین زهرا
  • حجم طرح‌های راهداری در بهاباد ۱۵ برابر شده است
  • اصلاح ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان اردبیل
  • اجرای پروژه نصب حفاظ میانی در آزادراه کرج قزوین