Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزارت خارجه آمریکا دربیانیه‌ای اعلام کردکه تحریم‌های جدید علیه روسیه در خصوص تنش‌های اخیر در تنگه «کرچ» را رد نمی‌کنیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان،وزارت خارجه آمریکا امروز دوشنبه دربیانیه‌ای اعلام کردکه تحریم‌های جدید علیه روسیه در خصوص تنش‌های اخیر در تنگه «کرچ» را رد نمی‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توقیف سه کشتی نیروی دریایی اوکراین، دستگیری و مجروح شدن شماری از ملوانان اوکراینی نخستین حادثه نظامی مستقیم مسکو و کی‎یف بود.

این تقابل نظامی نشان دهنده تشدید تنش ریشه‌ای خطرناک و چالشی جدی برای دونالد ترامپ است؛ زیرا ترامپ همزمان با این تنش خود را برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پایان نشست G. ۲۰ در پایان ماه جاری آماده می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحریم آمریکا روسیه تنگه کرچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در تداوم سیاه‌نمایی غرب علیه دفاع مشروع ایران دربرابر اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی گفت که در نشست امروز (دوشنبه) شورای وزیران امور خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی خواهد شد.

جوزپ بورل در آستانه برگزاری نشست شورا به خبرنگاران در لوگزامبورگ افزود: «ما علیه تولید و صادرات موشک و پهپاد ایرانی اقدام خواهیم کرد.» او بر همین اساس ابراز امیدواری کرد که بسته جدید تحریمی علیه ایران، با اکثریت آراء تائید شود.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است، اما در بکارگیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر تصریح کرد: اقدام ایران کاملا مشروع و پس از مدت‌ها خویشتن داری در برابر حملات رژیم صهیونیستی انجام داده و این نشان دهنده رفتار کاملا مسئولانه و حرفه‌ای ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی است.

او درباره اقدام برخی دولت‌های غربی برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران گفت: رویکرد آنان مسئولانه نبوده و به ایران بدهی دارند. اما در خصوص هرگونه تحریم جدید اگر قصدی داشته باشند سازنده نخواهد بود و کمک به روابط دوجانبه نخواهد کرد. ایران در موضوع هسته‌ای مسئولانه عمل کرده و تعهدات خودش را مبتنی بر توافق هسته‌ای و پادمان ادامه خواهد داد. در ارتباط با سیاست‌های اقتصادی اروپا، ایران مایل به ارتقا روابط بر اساس احترام منقابل و منافع مشترک است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • نگرانی صهیونیستی از گسترش همکاری‌های نظامی
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • تشدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی می‌کند
  • اذعان صندوق بین المللی پول به مقاومت اقتصاد روسیه در برابر تحریم‌
  • ادامه صادرات گاز روسیه به اروپا با با وجود تحریم‌ها