Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:09:19 GMT

خطرریزش سنگ در جاده های کوهستانی البرز

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۰۸۲۰

خطرریزش سنگ در جاده های کوهستانی البرز

کرج- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: باتوجه به ورود سامانه بارشی به استان ،
خطر ریزش سنگ در دامنه های پرشیب کوهستانی جاده های کرج - چالوس و طالقان دور از انتظار نیست.

مهدی مهرور شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی مبنی بر اینکه از عصر امروز تا فردا بعد از ظهر به سبب ورود سامانه بارشی و سرد به منطقه البرز مرکزی شاهد بارش برف و باران در استان خواهیم بود لذا رانندگان از توقف در مسیرهای کوهپایه ای و کوهستانی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان خواست تا تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.
مهرور گفت: باید آمادگی اعضای شورای هماهنگی شهرستان ها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی حفظ شود.
وی اضافه کرد: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی ( استانی و شهرستانی ) و مسئولان محلی برای ساکنان مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها ضروری است.
وی بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها، مکانهای مرتفع و تپه ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه ها تاکید کرد.
مهرور افزود: لایروبی قنوات، رودخانه ها، کانالها، انهار و زیر پلها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده های برون شهری مورد تاکید است.
وی خاطرنشان کرد: خودداری از سفرهای غیرضروری در جادهای کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش بینی مکانهای امن برای اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری) ضرورت دارد.
8029/ 6155

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ريزش سنگ كوهستان بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطع شدن راه ارتباطی ۵۰ روستای کوهستانی درشرق کرمان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید امینیان، ظهر چهارشنبه گفت: از اوایل صبح امروز با جریان سیلاب و جاری‌شدن ۲ رودخانه فصلی گَزبهمن و پاسُرخ مسیر دسترسی به این روستاها قطع شده است.

وی افزود: ارتباط تلفنی با این روستاها به دلیل وجود دکل مخابراتی در این منطقه وصل است و شب گذشته برق این روستاها قطع شده بود که توسط اکیپ (گروه) خودرویی اداره برق، مشکل برطرف شد.

کد خبر 6080974

دیگر خبرها

  • جست‌وجو برای یافتن نوجوان ۱۸ ساله غرق شده در رودخانه ماشکید ادامه دارد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز جمعه ۳۱ فروردین / تردد روان در محورهای شمالی
  • هشدار طغیان رودخانه ها در ۳ استان
  • دامداران از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند
  • هشدار طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای مناطقی از جنوب شرق کشور
  • طغیان کم سابقه رودخانه سرباز در پی بارش‌های شب گذشته و بامداد امروز
  • قطع شدن راه ارتباطی ۵۰ روستای کوهستانی درشرق کرمان
  • طغیان رودخانه جاده جیرفت به بلوک را مسدودکرد
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید