Web Analytics Made Easy - Statcounter

قصرشیرین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان همدان ، تلاش بنیاد مسکن این استان را در بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زدگان شهرستان سرپل ذهاب که در جریان زلزله 7.3 ریشتری پارسال غرب کرمانشاه آسیب دیدند ، قابل تقدیر دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله غیاث الدین طه محمدی دوشنبه در جریان بازدید از از روند ساخت و ساز روستاهای زیرپوشش بازسازی ستاد معین استان همدان مستقر در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب، افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مردم همدان در انجام وظیفه دینی، ملی و انسانی در جریان زلزله در سرپل ذهاب از استان های دیگر سبقت گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: مسئولان بنیاد مسکن استان همدان با مردم دردآشنا هستند و به فرمان رهبر معظم انقلاب جانانه لبیک گفتند و در شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب جهادی کار می کنند.
نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: خدا را به خاطر کمک هایی که برای مردم آسیب دیده و زلزله زده سرپل ذهاب در تمام مساجد، حسینیه ها، تکایا و حتی مصلی نماز جمعه استان همدان جمع آوری شد شاکریم و در این راستا مردم ولایتمدار، شهید پرور، اهل عصمت و طهارت (ع) استان همدان خوب درخشیدند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز با ارائه گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی ساخت و ساز روستاهای آسیب دیده شهرستان سرپل ذهاب که زیرپوشش بازسازی ستاد معین استان همدان مستقر در سرپل ذهاب هستند، گفت: از سوی بنیاد مسکن همدان تاکنون برای 2 هزار و 750 واحد فونداسیون ، اسکلت بندی برای 2 هزار و 714 واحد ؛ سقف گذاری برای 2 هزار و 701 واحد؛ دیوارچینی برای 2 هزار و 643 واحد و نصب درب و پنجره برای 2 هزار و 520 واحد در 85 روستای زیرپوشش این ستاد اجرا شده است.
حسن ظفری افزود: نتیجه همت و تلاش شبانه روزی پرسنل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همدان ، پیشرفت 95 درصدی ساخت سه هزار و 200 واحد تخریبی روستایی است.
وی ادامه داد: از مجموع هفت هزار و 500 واحد آسیب دیده تعمیری در 85 روستای زیرپوشش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان چهار هزار و 300 واحد تعمیری تسهیلات و کمک بلاعوض دریافت کردند و عملیات تعمیرات آنها به پایان رسیده است.
این مسئول یادآور شد: در اثر زلزله 6.4 دهم ریشتری چهارم آذر ماه جاری در سرپل ذهاب به واحدهای جدید احداث شده آسیب وارد نشد و این بیانگر مقاوم سازی و رعایت مقررات استاندارد در بحث بازسازی است که به خوبی آزمون خود را نیز پس داد.
پس از وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری در غرب کرمانشاه ، استان های خراسان رضوی ، اصفهان ، مازندران و همدان به عنوان معین ستاد بازسازی، کار بازسازی و ساخت و ساز در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب را بر عهده دارند.
در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 تلفات جانی نداشتیم ولی 771 نفر دچار جراحت سطحی شدند.
بر اثر این زمین لرزه 600 واحد مسکونی در مناطق غربی استان کرمانشاه تخریب و سه هزار و 500 واحد هم نیاز به تعمیر پیدا کردند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته نیز در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب رخ داد و 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.
7399/3012/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زلزله بازسازي سرپل ذهاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب

ایرج بهرامی مدیر جهادکشاورزی سرپل‌ذهاب گفت : پیش بینی می‌شود با عملکرد ۱۰ تن در هر هکتار از مزارع این شهرستان یک هزار تن محصول باقلا برداشت شود.

وی اظهار کرد: سرپل‌ذهاب یکی از شهرستان‌های گرمسیری استان کرمانشاه است که به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی در زمستان امکان کشت پاییزه باقلا در آن امکان پذیر بوده و هر ساله کشاورزان مبادرت به کشت این محصول می‌کنند که اشتغال‌زایی مناسبی به همراه دارد بطوری که برای هر هکتار یک نفر مستقیم و چهار نفر غیرمستقیم و به صورت فصلی مشغول به کار می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: برداشت باقلا به صورت دستی توسط کارگران انجام می‌شود و به همین خاطر اشتغال‌زایی زیادی به همراه دارد به گونه‌ای که ۱۰۰ هکتار مزارع باقلای شهرستان بیش از چهار هزار نفر روز اشتغال برای کارگران فصلی ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: کشاورزان سرپل‌ذهاب از دیرباز اقدام به کشت باقلا نموده‌اند و محصول باقلا تولیدی سرپل‌ذهاب کیفیت بسیار بالایی داشته و از شهرت خوبی در استان کرمانشاه و استان‌های همجوار برخوردار است.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب اضافه کرد: برداشت محصول باقلا تا اواخر اردیبهشت ماه در این شهرستان ادامه دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • معرفی مدیر بنیاد مسکن کبودراهنگ
  • اجرای برنامه های متنوع فرهنگی بنیاد شهید در ایلام قابل تقدیر است
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • نفرین شاه باستانی ایران: افسانه پیروزی بر صخره‌های سرپل‌ذهاب
  • برداشت محصول گوجه سبز در ۲ روستای پیران و کلاهمال
  • آغاز برداشت محصول باقلا از ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • آغاز برداشت محصول باقلا از سطح ۱۰۰ هکتار از مزارع سرپل ذهاب
  • بیش از ۸۰ درصد واحدهای زلزله زده درخوی بازسازی شد