Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@08:37:18 GMT

نگاه کاربردی به شورای اداری در کرمان

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۰۹۲۴

نگاه کاربردی به شورای اداری در کرمان

کرمان - ایرنا - همزمان با تحولات شگرف و ثانیه ای که در برهه حساس کنونی از تاریخ معاصر در فضای ارتباطی پدید آمده بدون شک ضرورت متناسب سازی کار در شرایط جدید و دور شدن از شیوه های سنتی بیش از هر زمان دیگر احساس می شود.

این روزها چرخش اطلاعات در منظومه شبکه های اجتماعی بروز، نیازمند نگاه کاربردی به آنچه که پیرامون ما می گذرد هست تا با رفتن به پیشواز مساله و کنکاش نسبت به نکات مجهول مانده ، از دوران نشست و برخاست های تکراری و بی نتیجه و شعارگونه نیز فاصله گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نگاه متفاوتی که طی چند ماهه اخیر در حوزه اجرایی استان کرمان حاکم شده ، توجه به ظرفیت های کاربردی عرصه های مختلف است که این را بخوبی در نحوه اداره شورای اداری این استان به عنوان الگو و در واقع خمیرمایه شوراهای دیگر می توان مشاهده کرد.
شورای اداری استان کرمان چند ماهی است که جنبه کاربردی و کارگاهی به خود گرفته و در واقع از آن حالت کسل کننده قبل که به تعدد سخنرانی های یک جانبه ختم می شد فاصله گرفته و قطعا این تغییر رویکرد را باید به فال نیک گرفت و به عنوان نسخه ای شفا بخش برای دیگر شوراهای مشابه و سیل کارگروههای موجود در بدنه دستگاههای اجرایی تجویز کرد.
در سایه این رویکرد جدید مدیریتی عمل گرای مبتنی بر بنیان استوار علمی، روز شنبه هفته جاری در مرکز استان کرمان شاهد برگزاری شورای اداری متفاوتی نسبت به قبل بودیم .
انتخاب اولین ساعات روز آغاز هفته پس از یک استراحت نیم بند در روز جمعه و نحوه اداره شورا به صورت نشست پرسش و پاسخ از شاخصه های ممتاز برگزاری این شورای استانی بود .
البته از آنجا که شروع هر کاری در ابتدا از نقیصه مصون نخواهد ماند و با توزیع یک برگه ارزیابی چند پرسشی کوتاه می توان به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت آن کمک کرد ، باید گفت که ضمن دقت در مدیریت زمانی ، برای گرفتن نتیجه مطلوبتر از این شورا با رویکرد جدید نیاز هست که همزمان با اطلاع رسانی زمان برگزاری این شورا به موضوع مورد بحث آن هم اشاره ای شود تا شرکت کنندگان با آمادگی بیشتر در این نشست کلیدی حضور یابند.
به امید روزی که بتوانیم در سایه اقدامات برنامه ای و کاربردی از خاکریز آزمون و خطا در حوزه کاری فاصله بگیریم و با ممانعت از هدررفت سرمایه های انسانی و مالی زمینه توسعه و تعالی جامعه هر چه بیشتر فراهم شود .
5054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي شوراي اداري كاربردي كرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کاظمی صبح چهارشنبه در بازدید از مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین ضمن تأکید بر اهمیت امر پیشگیری در حوزه اعتیاد، تصریح کرد: استان قزوین در حوزه مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد با کمبودهای زیرساختی، نیروی انسانی و منابع مالی روبه‌رو است، با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌توانیم این مسائل را حل کنیم تا این فاصله و خلأ در حوزه زیرساخت را جبران کنیم.

وی افزود: نگاه دولت در این عرصه حمایتی است و اقدامات مختلفی نیز در این راستا انجام شده است، برای مثال ساختمان شورای مواد مخدر مستقر در شهرک مینودر نیز با مشکلاتی روبه‌رو بود که با نگاه حمایتی مشکلات آن پیگیری و حل شد، در خصوص مشکلات زیرساختی و منابع موجود نیز باید با همین رویکرد عمل کنیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: در صورت حل مشکلات در حوزه زیرساختی و منابع، اعضای شورای مواد مخدر می‌توانند بر مأموریت اصلی خود تمرکز بیشتری داشته باشند، مأموریت مقابله با مواد مخدر و اعتیاد باید به صورت منظومه‌ای دنبال شود.

وی تصریح کرد: تهدیدات حوزه اعتیاد همواره در حال به‌روزرسانی است و با گذر زمان در همه عرصه‌های توزیع، تولید، مصرف و مخاطب شاهد موارد جدید هستیم که ما نیز برای مقابله و پیشگیری از آن‌ها باید به‌روز شویم و به نسبت آن باید آرایش بگیریم و اقدامات مبتنی بر تحول به روز باشد.

معاون استاندار بیان کرد: چرخه مواد مخدر منظومه‌ای است و اگر جایی مشکل باشد کل کار زیر سوال می‌رود، در حوزه مواد مخدر ۵ کمیته شورای مقابله با مواد مخدر نیز با همین هدف شکل گرفته است، همه چرخه‌ها باید مانند دستگاه و ماشین منظم حرکت کنند؛ در حال حاضر هماهنگی خوبی بین دستگاه قضائی، امنیتی و اجتماعی در استان وجود دارد و باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.

وی تصریح کرد: ناهماهنگی در سطوح مختلف سبب می‌شود کار پیش نرود، ۲۵ سمن فعال در حوزه مواد مخدر در سطح استان داریم که با هدف‌گذاری صحیح می‌توانیم افزایش ۱۰۰ درصدی در این حوزه داشته باشیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: تغییر مصرف مواد مخدر و تغییر سن اعتیاد نگران کننده و هشدار دهنده است، بنابراین باید اقدامات فرهنگی و آموزشی را جدی‌تر پیگیری کرد، از منابع شهرداری‌ها و ظرفیت صدا و سیما می‌توان در قالب تفاهم نامه سه جانبه استفاده کرد تا با تولید محتوای فاخر شاهد تحول در حوزه پیشگیری و اطلاع‌رسانی در خصوص مبارزه با اعتیاد باشیم.

کد خبر 6087267

دیگر خبرها

  • نگاه قرارگاهی در حوزه فرهنگ استان کرمانشاه
  • شورای اداری ایتان کرمان
  • جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است
  • نشست شورای اداری چرام با دستورکار یادواره شهدای این شهرستان
  • تشریح برنامه کاری احمدیان در روسیه
  • آماده باش کامل دستگاه‌های اداری، اجرایی و خدمت رسان در زرند
  • مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است