Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان غربی گفت: این استان با برنامه های مدون دولت در بخش های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری به یکی از شاخص ترین استان های کشور تبدیل می شود.

محمدمهدی شهریاری روز دوشنبه در برنامه صبح بخیر ایران شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران افزود: آذربایجان غربی یکی از استان های پرآب کشور بوده و امسال میزان بارندگی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 83 درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آب و خاک مناسب در آذربایجان غربی موجب شده این استان به عنوان یکی از استان های بی نظیر کشور در تولید محصولات کشاورزی تبدیل شود به طوری که سالانه حدود 6 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته از ظرفیت های استان برای ایجاد اشتغال، کمتر استفاده شده است، بیان کرد: امسال با برنامه ریزی های انجام شده در حوزه اشتغال، نرخ بیکاری استان سه درصد کاهش یافته و امیدواریم با تسهیلات ویژه دولت شاهد ایجاد شرایط مطلوب اشتغال در استان باشیم.
وی به حمایت های دولت در بخش اشتغال اشاره کرد و گفت: آذربایجان غربی در بخش پرداخت تسهیلات رونق تولید جزو سه استان اول و در جذب تسهیلات اشتغال عشایری و روستایی نیز استان پیشرو کشور است.
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه مردم استان، مردمی مهربان و مهمان نواز هستند، اضافه کرد: مردم این استان با اقوام و مذاهب مختلف سالیان سال است که در کنار یکدیگر با وحدت و همدلی و به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند.
شهریاری با اشاره به اینکه وضعیت استان در برخی از شاخص ها از میانگین کشوری پایین تر است، افزود: با برنامه های دولت این فاصله به سرعت جبران می شود.
وی بیان کرد: امسال با بهره برداری از یکهزار تخت در آذربایجان غربی نرخ بهره مندی استان از تخت های بیمارستانی از 1.2 به 1.6 خواهد رسید و در گازرسانی نیز تعداد روستاهای بهره مند از گاز از 322 روستا در سال 92 به 950 روستا در سال جاری افزایش خواهد یافت.
وی به مشکل خشکی دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و گفت: دولت توجه ویژه ای به اجرای طرح های احیای دریاچه ارومیه دارد و امیدواریم با برنامه های دولت بتوانیم بحران خشک شدن دریاچه را مهار کنیم.
وی به ظرفیت های منحصر به فرد معادن استان نیز اشاره کرد و گفت: آذربایجان غربی جزو سه استان مهم کشور در حوزه معدنی است و بزرگترین معدن طلای کشور در تکاب قرار دارد.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به رشد سرمایه گذاری خارجی در استان ادامه داد: امسال با وجود اینکه در کشور میزان سرمایه گذاری خارجی منفی بوده ولی در این استان توانستیم بیش از 150 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی جذب کنیم.
شهریاری در حوزه گردشگری نیز با بیان ظرفیت های کم نظیر استان گفت: آذربایجان غربی با 2 اثر ثبت شده جهانی از جمله قره کلیسا و تخت سلیمان و 1600 اثر ملی ثبت شده، صنایع دستی زیبا و منحصر به فرد از جمله فرش افشار تکاب و صنایع چوبی زیبا یکی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی است .
وی ادامه داد: با جذب سرمایه گذار و احداث هتل های جدید در استان تعداد تخت های اقامتی در آذربایجان غربی از 5 هزار تخت به 6 هزار و 700 تخت در سال آینده افزایش خواهد یافت.
وی همچنین با اشاره برقراری امنیت و آرامش پایدار در استان گفت: استان آذربایجان غربی جزو 5 استان با بیشترین امنیت در کشوراست و این مساله زمینه را برای حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در استان فراهم می کند و ما از تمامی سرمایه گذاران برای حضور در استان دعوت می کنیم.
وی ادامه داد: برای تسهیل و تسریع روند سرمایه گذاری در استان، سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری راه اندازی شده که از طریق این سامانه، انجام امور سرمایه گذاری و پاسخ دهی به استعلامات در استان در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.
8137

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد توسعه استاندار آذربايجان غربي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت حد نصاب نشست و برخاست ۱۳ پرواز همزمان در فرودگاه کیش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما کیش، رحیم سرهنگی در گفتگوی اختصاصی، با اشاره به پایانه مسافری جدید فرودگاه کیش به عنوان یکی از ظرفیت‌های جذب گردشگر ، افزود: شرکت توسعه بنادر و فرودگاه‌های کیش در حال رفع نواقص موجود برای ارائه خدمات با کیفیت به مسافران است.

وی افزود: براساس آمار ثبت شده فرودگاه بین المللی کیش پس از مهرآباد و مشهد سومین فرودگاه پرتردد کشور در ایام تعطیلات نوروز معرفی شد.

رحیم سرهنگی با اشاره به اعلام نتایج ارزیابی عملکرد مناطق آزاد و قرار گیری سازمان منطقه آزاد کیش در رده سفید، گفت: جزیره کیش در بسیاری از شاخص‌ها سرآمد مناطق آزاد کشور است و در تلاش هستیم با برنامه ریزی‌ مناسب، زمینه رشد و ارتقاء شاخص‌های توسعه بیش از پیش فراهم شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، به لزوم تغییر برخی شاخص در ارزیابی عملکرد مناطق آزاد اشاره کرد و افزود: مناطق آزاد دارای ظرفیت‌های متفاوتی هستند و هر منطقه باید با شاخص‌های بومی خود سنجیده شود.

سرهنگی به اقدامات جذب سرمایه گذار در کیش اشاره و خاطرنشان کرد: برخی مذاکرات با سرمایه گذاران در سال گذشته به نتیجه رسیده و برخی نیز امسال به نتیجه خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: بسته‌های سرمایه گذاری در کیش تهیه و تدوین شده و در مرحله اول این بسته‌ها به سرمایه گذاران پیشنهاد داده خواهد شد.

رحیم سرهنگی با اشاره به دلایل وقفه عملیات ساخت مسکن سایه سار در کیش، گفت: تغییرات در طراحی و نقشه ساختمان‌ها، علت تاخیر در اجرای عملیات ساخت این پروژه مسکونی است.

وی گفت: با ارائه طرح‌ها و نقشه‌های جدید و مذاکرات انجام شده با شرکت سازنده، زیر ساخت‌های لازم برای آغاز عملیات ساخت مسکن سایه سار فراهم شده است.

دیگر خبرها

  • ریل گذاری مسیرسرمایه‌گذاری بخش خصوصی درآذربایجان غربی
  • پاسخ گمرک به انتقاد رانندگان از توقف طولانی در مرز سِرُو
  • مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ریل گذاری می‌شود
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • ثبت حد نصاب نشست و برخاست ۱۳ پرواز همزمان در فرودگاه کیش
  • بیش از ۵۰۰ نفر در تصادفات سفر‌های نوروزی جان باختند
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • چگونه سرمایه داری به تهدیدی برای دموکراسی تبدیل شد؟
  • بازار سرمایه کاهشی شد
  • لزوم اجرای کامل برنامه های ابلاغی دادستانی کل کشور