Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، فیس‌بوک، حساب کاربری یائیر نتانیاهو، فرزند ارشد بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به دلیل انتشار مطالبی علیه مسلمانان و تشویق به انتقام‌جویی به مدت ۲۴ ساعت مسدود کرد.

 

پیام‌های جنجالی یائیر ۲۷ ساله در توئیتر و فیسبوک از روز دوشنبه آغاز شد. او به انتقاد از رسانه‌ها، سازمان‌های غیردولتی دارای گرایش‌های چپ و سیاستمداران چپگرا پرداخت و آنها را «خائن» توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

یائیر نتانیاهو، سپس روز پنج‌شنبه در پست فیس‌بوکی خود نوشته بود: «در اینجا صلحی وجود نخواهد داشت، مگر اینکه ۱. همه یهودیان سرزمین اسرائیل را ترک کنند. ۲. همه مسلمانان سرزمین اسرائیل را ترک کنند. من گزینه دوم را ترجیح می‌دهم.»

 

بسیاری از دنبال‌کننده‌های اسرائیلی صفحۀ او، به این پیام واکنش نشان دادند و بیشتر آنها نیز با نظر او موافق بودند.

 

این پست‌ توسط فیس‌بوک حذف شد.

 

به گزارش یورونیوز، یائیر نتانیاهو در واکنش، روز یکشنبه در پیامی جدید در توییتر به انتقاد از شبکه‌های اجتماعی پرداخت و اعلام کرد که در این شبکه‌ها یک تفکر دیکتاتور مآبانه حاکم است.

 

فرزند ۲۷ ساله نخست‌وزیر اسرائیل، فیس‌بوک را متهم به خفه کردن صدای مخالفان کرده و نوشت "فیس‌بوک سعی داشت تا دهان ما را در تنها جایی که در آن حق بیان نظرمان را داریم، ببندد."

 

این اولین بار نیست که فرزند ارشد نخست‌وزیر اسرائیل با پیامهایش در شبکه‌های اجتماعی جنجال می‌آفریند. پیام او در اینستاگرام علیه ترکیه در نیمۀ اول سال جاری میلادی همچنین انتشار یک کاریکاتور علیه ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین اسرائیل در سال ۲۰۱۷ میلادی، واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

 

یائیر نتانیاهو سال گذشته نیز به دلیل انتشار یک کاریکاتور جنجالی از جورج سوروس، میلیاردر یهودی در صفحه شخصی‌اش در فیس‌بوک خبرساز شده بود.

 

یائیر نتانیاهو پیش از این نیز به دلیل استفاده از هزینه‌های دولتی برای مصارف شخصی مورد انتقاد قرار گرفته بود. پسر نتانیاهو به رغم ۲۷ سال سن و نداشتن هیچ‌گونه سمت دولتی، هنوز در اقامتگاه نخست‌وزیری ساکن است.

 

به گزارش بی بی سی، منتقدان دولت در اسرائیل پیش‌تر به دلیل عدم استقلال یائیر نتاهیو و تداوم استفاده او از خدمات رفاهی نظیر راننده و محافظ شخصی که هزینه‌های آنها با پول مالیات تأمین می‌شوند، به شدت به بنیامین نتانیاهو و پسرش انتقاد کرده بودند. منتقدان بر این باورند که بنیامین نتانیاهو و همسرش در نظر دارند تا یائیر نتانیاهو را به چهره‌ای در عرصه سیاسی اسرائیل تبدیل کنند تا به این ترتیب ارکان قدرت همچنان در این خانواده باقی بماند.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: توییتر اینستاگرام فیسبوک جام نیوز اسرائیل توئیتر بنیامین نتانیاهو فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تونل‌های تا ۱۵طبقه زیرزمین به حماس اجازه می‌دهد پابرجا بماند | رهبران ارشد حماس کجا هستند؟

به گزارش همشهری آنلاین، نیویورک‌تایمز نوشت: مسئولان امریکایی افزودند: «علیرغم خسارات سنگینی که حماس متحمل شده است، بخش بزرگی از رهبران ارشد آن در غزه همچنان در جای خود هستند و در شبکه وسیعی از تونل‌ها و مراکز عملیات زیرزمینی پنهان شده‌اند و آنها تصمیم‌گیرندگان مذاکرات توافق تبادل اسرا هستند.»

به گفته مقامات اسرائیلی و آمریکایی، شبکه تونل صدها مایل در نقاطی تا ۱۵ طبقه زیر زمین امتداد دارد.

اسرائیل نتوانست تونل‌هایی را که حماس سال‌ها صرف ساخت آن‌ها کرده بود، ویران کند، اما مقامات اسرائیلی می‌گویند که کنترل بیشتر نقاط کلیدی – مجتمع‌های استراتژیک زیرزمینی که حماس برای فرماندهی نیروهایش از آن‌ها استفاده می‌کرد، را به دست گرفته‌اند.

این روزنامه آمریکایی توضیح می‌دهد: «اگرچه عملیات نظامی اسرائیل در غزه منجر به تضعیف حماس، کشته شدن هزاران نفر از اعضای آن و ترور حداقل یک فرمانده ارشد نظامی آن شد، اما تل آویو به اهداف اولیه خود در جنگ دست پیدا نکرد و اسرا آزاد نشده و حماس کاملا نابود نشده است.»

به نوشته نیویورک تایمز، «جنگ برای اسرائیل گران تمام شد، زیرا ارتش علاوه بر گرسنگی دادن گسترده در غزه، تعداد زیادی از غیرنظامیان فلسطینی و شماری از امدادگران را کُشت که منجر به محکومیت گسترده‌ای در سراسر جهان شد.»

علاوه بر این، نیویورک تایمز گزارش داد: «بر اساس ارزیابی سالانه امنیتی منتشر شده در ماه مارس، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در توانایی اسرائیل برای نابودی واقعی حماس تردید دارند، اسرائیل احتمالاً برای سال‌های آینده با مقاومت مسلحانه مستمر حماس مواجه خواهد شد. ارتش برای نابود کردن زیرساخت‌های زیرزمینی حماس که به عناصر جنبش اجازه می‌دهد پنهان شوند، قدرت خود را بازیابند و نیروهای اسرائیلی را غافلگیر کنند، مبارزه خواهد کرد.»

علاوه بر این، این روزنامه آمریکایی نوشت: «تل‌آویو و حماس در حال آماده‌سازی خود برای عملیات بزرگ‌تر در شهر رفح به عنوان آخرین پایگاه حماس هستند، وضعیت نامشخصی درباره بعد از عملیات رفح وجود دارد. ممکن است پس از رفح، با سؤالاتی در مورد اینکه چه کسی بر غزه حکومت خواهد کرد و مسئول تأمین امنیت در نوار بعد از جنگ خواهد بود، رو به رو شویم.»

ارتش اسرائیل بر این باور است که چهار گردان از نیروهای حماس در رفح مستقر هستند و هزاران جنگجوی دیگر به همراه بیش از یک میلیون غیرنظامی به آنجا پناه برده‌اند.

مقامات نظامی آمریکایی می‌گویند اسرائیل باید طرح خود را شبیه به محاصره موصل عراق در سال ۲۰۱۷ توسط نیروهای عراقی و نیروی هوایی آمریکا ترسیم کند؛ جایی که یک میلیون نفر از ساکنان آن قبل از حمله از شهر تخلیه شده بودند. در این حمله حداقل ۳۰۰۰ غیرنظامی کشته شدند.

به نوشته این روزنامه، برنامه‌ریزان نظامی آمریکایی از اسرائیل می‌خواهند که حملات متمرکزی را به مواضع حماس انجام دهد، اما این امر باید پس از انتقال غیرنظامیان از رفح انجام شود

کد خبر 846703 منبع: شفقنا برچسب‌ها خبر ویژه فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • نماینده ارشد پارلمان فرانسه به دلیل انتقاد از اسراییل احضار شد
  • خط و نشان مقام ارشد ارتش برای اسرائیل و آمریکا
  • نویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد برد
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • اتهام بزرگ: پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏
  • تونل‌های تا ۱۵طبقه زیرزمین به حماس اجازه می‌دهد پابرجا بماند | رهبران ارشد حماس کجا هستند؟
  • اول خرداد آخرین مهلت استفاده از بسته حمایتی ویژه مادران
  • انتقاد از کم کاری برخی از ارگانها در حمایت از فرزند آوری
  • فرصت خرید بسته مادران دارای فرزند زیر دو سال تا یکم خرداد