Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه - ایرنا - نخستین جشنواره تجارب موفق مدیریتی روز دوشنبه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و‌ توسعه منابع استانداری، رئیس دانشگاه علوم ‌پزشکی و جمعی از مدیران و ‌دانشگاهیان در سرسرای اجتماعات مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش ایرنا؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی و ‌توسعه منابع استانداری کرمانشاه در این جشنواره با بیان اینکه مقوله بهره وری در دانشگاه بسیار مهم است، از علوم پزشکی به عنوان دستگاه مهمی که در جامعه اثر جدی دارد یاد کرد و گفت: یکی از ابعاد اصلی بهره وری در حوزه سلامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هدایت حاتمی، کار اثربخش را نیاز روز جامعه دانست و افزود: بخش های اداری ما گران اداره می شوند، عمر ساختمان ها پایین است و در کشاورزی و سایر امور اتلاف داریم.
وی اتلاف منابع در بعضی حوزه ها را جدی دانست و گفت: با اندیشیدن ما می توانیم به نکات خوبی در زمینه بهره وری برسیم.
حاتمی اضافه کرد: ما برای ارتقای بهره وری در استان برنامه هایی را تدوین کرده ایم و سازمان ها باید براساس برنامه عمل کنند و در جهت بهبود مستمر کار کنند.
رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه نیز در ادامه این جشنواره گفت: یکی از وظایف ما در دانشگاه ها تولید ثروت از دانش است و در این زمینه در حال تلاش هستیم.
محمودرضا مرادی با بیان اینکه بهره وری به 2 بخش اثربخشی و انجام ‌درست کار در زمان مناسب استوار است، افزود: بهره وری در سطوح فردی، سازمانی و ‌ملی تعریف می شود.
او گفت: عوامل درون سازمانی چون نقش کارکنان، فرایندها، روش های کار و‌ نقش مدیران در بهره وری اهمیت‌ دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: ترکیب سنی جمعیت مصرف کننده، نرخ بیکاری نسبتا بالا، کم کاری و بیکاری پنهان، عدم استفاده از ظرفیت کامل تولیدی و ساختارهای ناکارآمد، لزوم بهره وری را در کشور بیان می کند.
مرادی افزود: محدودیت منابع در دانشگاه، استفاده بهینه از ظرفیت ها و‌ منابع موجود، تداوم خدمت در چارچوب طرح تحول نظام سلامت، فرهنگ سازی و توسعه ارتباط صنعت و‌ دانشگاه، این مجموعه را به سمت و سوی بهره وری پیش می برد.
او توضیح داد که مدیریت بهره وری جزو‌ چارت سازمانی نبوده اما در بهمن ماه 96 این مدیریت در دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمانشاه به وجود آمد و با تشکیل کمیته های مختلف در زیرمجموعه های دانشگاه کار خود را آغاز کرد.
دکتر موسوی نماینده مرکز توسعه و تحول اداری وزارت بهداشت، درمان و ‌آموزش پزشکی نیز در بخش پایانی این جشنواره گفت: دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه تنها دانشگاهی در کشور است که با ایجاد مدیریت بهره وری در سطح ستاد، به طور جدی در راستای نهادینه کردن بهره وری تلاش کرده است.
در پایان این جشنواره ، مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) با یک طرح عالی یک طرح برتر و پنج طرح موفق در صدر مراکز درمانی استان قرار گرفت.
بیمارستان طالقانی 2 طرح برتر و 2 طرح موفق، بیمارستان امام خمینی (ره) با 2 طرح موفق، بیمارستان فارابی با یک طرح برتر، بیمارستان امام علی (ع) یک طرح موفق، شبکه بهداشت هرسین یک طرح موفق، معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی یک طرح موفق و معاونت دانشجویی با یک طرح موفق به عنوان طرح های برگزیده جشنواره تجارب موفق مدیریتی از نگاه بهره وری شناخته شدند.
3033/8066

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي علوم پزشكي كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر غلامرضا حسن زاده، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ضمن معرفی برنامه «طراحی، اجرا و ارزشیابی، برنامه جامع عدالت، تعالی و بهره وری در آموزش علوم پزشکی» گفت: در این برنامه بر اساس اسناد بالادستی در معاونت آموزشی وزارت بهداشت برای ارتقا، بهره وری و تعالی آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برنامه ریزی شد. بر این اساس ده کارگروه در نظر گرفته و برای هرکدام شاخص هایی طراحی شد تا در دانشگاه ها و کلان مناطق آمایش سرزمینی اجرایی شوند.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در دانشگاه ها گفت: این برنامه در سال ۱۴۰۲ مورد ارزیابی و پایش قرار گرفت و نتایج آن به کلان مناطق ابلاغ شد.

دکتر حسن زاده، یکی از مشکلات دانشگاه ها را عدم استفاده بهینه از منابع موجود خواند و تصریح کرد: متاسفانه منابع موجود به صورت منطقی و درست استفاده نمی شود و گاهی این مسئله موجب می شود تا بهره وری در سیستم کاهش پیدا کند؛ لذا اگر بتوانیم انگیزه و نگرش مناسب را در دانشگاه ها ایجاد کنیم می توانیم کارایی را در آنها افزایش دهیم.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، ارتقای کارایی و اثربخشی را موجب ارتقاء بهره وری دانست و یادآور شد: در این شرایط هم کیفیت کار افزایش و هم هزینه های سیستم کاهش می یابد.

وی طرح ایده ها و برنامه های جدید در جشنواره امسال را از نقاط قوت آن ارزیابی کرد و گفت: جشنواره امسال تمرکز خود را بر کارهای جدید معطوف کرده بود. نحوه پذیرش فرآیندها نیز بسیار خوب و منطقی بود و امیدوارم که فرآیندهای خوب بتوانند اجرایی شوند.

کد خبر 6098180

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاهها می‌شود
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • بیمارستان نیایش به ابر بیمارستان تبدیل خواهد شد
  • انجام موفق ۲ عمل اهدای عضو در مشهد به ۵ نفر زندگی دوباره بخشید