Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:28:45 GMT

لزوم اجماع برای حل مسائل کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۰۹۵۰

لزوم اجماع برای حل مسائل کشور

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر لزوم اجماع برای حل مسائل کشور گفت: قطعا اجماع در طول عقلانیت و علم شکل خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در جلسه شورای اداری استان تهران که با موضوع تکریم و معارفه استاندار جدید تهران برگزار شد، گفت: سال‌هاست که آقای مقیمی را از نزدیک می‌شناسم و به ایشان ارادت دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عقلانیت، تلاش، تجربه و دیانت این برادر عزیز را در خانه ملت تجربه کرده‌ام. همکاران ایشان نیز در دوران مدیریت شهر تهران آقای مقیمی را با همین توصیفات می‌شناختند.

وی افزود: صفاتی که برای آقای مقیمی عنوان می‌شود همان ویژگی‌هایی است که برای یک مدیر شایسته در نظام جمهوری اسلامی انتظار می‌رود. ایشان در دوران نسبتاً کوتاه مدیریت خود در استان تهران مسائل اصلی این استان همچون ترافیک و آلودگی را مورد توجه قرار دادند و در راستای تحقق برنامه‌هایشان به قطار شهری توجه ویژه‌ای کردند و برای این موضوع وقت زیادی را صرف کردند که این تلاش‌ها منجر به آغاز پروژه مهم قطارشهری اسلامشهر و همچنین ایجاد مقدمات ساخت قطارشهری در سایر شهرستان‌های استان تهران شد.

وی ادامه داد: آقای مقیمی کار بزرگی در حوزه کمربند آب شرب تهران انجام داده‌اند به شکلی که رینگ آب شرب تهران که از گذشته طراحی شده بود در دوران آقای مقیمی 25 تا 30 درصد پیشرفت داشت و امروز در حدود 80 درصد این پروژه نهایی شده است. امیدواریم با تلاش استاندار جدید این پروژه هر چه زودتر تکمیل شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تلاش استاندار سابق تهران در حوزه حل مشکلات تعاونی‌های استان تهران گفت: در دوران آقای مقیمی اقدامات جدی برای حل مشکلات تعاونی‌ها انجام شد در حالی که این حوزه و مشکلات آن در گذشته کمتر مورد توجه قرار می‌گرفت.

وی تاکید کرد: موضوع انتخابات برای کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است که خوشبختانه در انتخابات اخیر اجرای انتخابات به شایستگی در تهران انجام شد و به یک الگو تبدیل شد. آقای مقیمی مورد اعتماد بود و حضورشان اطمینان‌آفرین بود. بی‌تردید باید این حوزه مورد توجه جدی قرار گیرد تا مردم احساس کنند آرای آنها مورد احترام است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نامه امام علی (ع) خطاب به مالک به چهار وظیفه دولتمردان اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف دولتمردان درآمدزایی و جمع‌آوری مالیات است که متاسفانه در کشور ما مورد غفلت قرار گرفته است. استانداران اگر اختیارات لازم را داشته باشند قطعا در کشور با یک تحول روبه‌رو خواهیم شد. باید افزایش عملکرد آنها در درآمدهای مالیاتی با دیگران مورد ارزیابی قرار گیرد و اگر چنین شد قطعا تحولات بسیاری در کشور رخ می‌دهد. امروز جمهوری اسلامی ایران در موضوع امنیت به خوبی عمل کرده و رتبه استثنایی‌ای دارد. یکی دیگر از وظایف دولتمردان تربیت انسان‌ها و آبادانی و عمران مملکت است.

وی تاکید کرد: قطعا در تنفیذ اختیارات استانداران کلید در دست دولت است. دولت تصمیم می‌گیرد برای افزایش وظایف استانداران و همچنین انتخاب استانداران متناسب با وظایف که به این ترتیب تحولی بزرگ روی خواهد داد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: برای آقای محسنی بندپی که با کوله‌باری از تجارب مدیریتی در این جایگاه قرار گرفته است، آرزوی موفقیت دارم. بی‌تردید مسائل کشور با اجماع قابل حل است و اجماع جز در طول عقلانیت و علم شکل نخواهد گرفت.

وی تاکید کرد: اگر دولت نیمی از وقتی که برای اجماع با جامعه جهانی را گذاشته برای اجماع در داخل می‌گذاشت برجام به روانی و سهولت بیشتری پیش می‌رفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استاندار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۰۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند

اجلاس روسای FIU (مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی) کشور‌های عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد.

گروه اقتصاد کلان؛ هادی خانی معاون وزیر اقتصاد و دبیر شورای عالی پیشگیری و مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم جمهوری اسلامی ایران در اولین روز اجلاس روسای FIU (مراکز اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی) کشور‌های عضو بریکس و با حضور نمایندگان ۲۴ کشور بر لزوم تدوین سازوکار‌های تعمیق روابط و تعاملات بین کشور‌های عضو بریکس در مسیر مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم تاکید نمود.


در این گردهمایی که از امروز صبح ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و با میزبانی کشور روسیه برگزار شده است، خانی رئیس مرکز اطلاعات مالی جمهوری اسلامی ایران با محوریت مکانیزم‌های کاهش ریسک استفاده از دارایی‌های مجازی برای اهداف پولشویی و تامین مالی تروریسم، سخنرانی و بر لزوم همکاری‌های داخلی و بین المللی در جهت سوءاستفاده از دارایی‌های مجازی توسط تبهکاران و تروریست‌ها و مجرمین پولشویی تاکید نمود.


برگزاری نشست‌های دو جانبه با روسای واحد‌های اطلاعات مالی و مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم کشور‌های عضو بریکس از جمله برنامه‌های حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در این نشست است.


به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات مالی و در جلسه شورای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم بریکس و با حضور روسای FIU کشور‌های عضو به صورت زیر مطرح شد و در دستور کار قرار گرفت:



لزوم برنامه‌ریزی موثر در اشتراک ظرفیت‌های موجود کشور‌های عضو در مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم

اشتراک گذاری دانش فنی و آموزشی در بهبود مستمر فرآیند‌های اجرایی و رگولاتری

- تشکیل کمیته‌های کارشناسی و بررسی

- حوزه‌های کاری مشترک و لزوم حمایت
کشور‌های عضو از یکدیگر در مجامع بین المللی

این نشست تا دو روز دیگر ادامه خواهد داشت و با نشست‌های دوجانبه‌ای که برنامه‌ریزی شده است، شاهد همکاری‌های دوجانبه و چند جانبه‌ی مرکز اطلاعات مالی جمهوری اسلامی ایران و سایر اعضای بریکس خواهیم بود. 

 

پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: بریکس ، هادی خانی ، تامین مالی تروریسم ، تروریست ، پولشویی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9c

دیگر خبرها

  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • لزوم بازنگری در زمان اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • آموزش در حوزه بانوان جدی گرفته شود
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست! در بسیاری از مواقع، هدف معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است/ با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی میکنند؛ در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب
  • لزوم توجه به تنوع مخاطبان در اجرای برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در تهران
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • لزوم مدیریت مسائل فرهنگی در تفرجگا‌ها و سواحل مازندران