Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@14:24:14 GMT

۴ کانون آنفلوانزا در لرستان شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۱۰۳۷

۴ کانون آنفلوانزا در لرستان شناسایی شد

رئیس گروه بیماری‌های واگیر علوم پزشکی لرستان با اشاره به شناسایی ۴ کانون آنفلوانزا در لرستان گفت: امسال در نوبت اول ۶ هزار واکسن بین ادارات و ارگان‎های مختلف تقسیم شد. ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، حمید مخیری در دومین جلسه کارگروه کنترل و وپیشگیری بیماری‌های حیات وحش که در سالن جلسات معاون عمرانی برگزارشد اظهار داشت: در سال گذشته چهارهزار و 860بیمار مشکوک به آنفلوانزا داشته‌ایم که از این تعداد 179 نفر بستری و پس از آزمایش‌های انجام شده 18نفر مبتلا به آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بودند؛ در ابتدای امسال تاکنون دو هزار و221 مورد مشکوک به آنفلوانزا داشته‌ایم که از این تعداد 86 نفر نیاز به بستری در بیمارستان داشتند که پس از انجام آزمایشات شش نفرمبتلا به آنفلوانزا بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال 96 تعداد 10کانون آنفلوانزا داشته‌ایم که در شش شهرستان اتفاق افتاد و در ابتدای امسال چهار کانون در سه شهرستان شناسایی شد که از این تعداد نیز موارد مثبتی یافت شد که اقدامات واکسیناسیون انجام شد، اولویت با زنان باردار است و طیور نیز معدوم شدند.

همدان|خطر انتقال آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از کرمانشاه به اسدآباد جدی استافزایش قاچاق دام در ایلام نگران کننده است

رئیس گروه بیماری‌های واگیر علوم پزشکی لرستان عنوان کرد: در سال 96حدود پنج هزار واکسن آنفلوانزا داشته‌ایم که سهم هر دستگاه مشخص است، امسال نیز در نوبت اول شش هزار واکسن گرفتیم وبین ادارات و ارگان‎های مختلف تقسیم کردیم در همین راستا 300هزار دُز در کشور خریداری شده که به دلیل تحریم‌ها 70هزار دُز را تحویل دادند و 230هزار دُز تاکنون تحویل نداده‌اند.

وی با اشاره به گزارش موارد حیوان گزیدگی در سطح استان بیان کرد: در سال 96حدود  چهار هزار مورد حیوان گزیدگی شامل سگ، روباه و شغال وحشی و اهلی و در سال 97 دو هزار و 700مورد گزارش شده است که کلیه موارد گزارش شده دو هزار و714مورد توسط حیوان اهلی و 74مورد توسط حیوانات وحشی گزیده شده اند؛ تاکنون برای موارد گزیدگی توسط حیوانات اهلی و وحشی 9هزار و602 دز واکسن هاری تزریق شده است.

انتهای پیام/ش

R41450/P1377/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، معاون شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته پس از اخذ حکم قضایی و با همکاری نیروی انتظامی ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان پر و مسلوب‌المنفعه شد.

احمد گودرزی حجم صرفه‌جویی ناشی از انسداد این تعداد چاه را معادل ۱۱.۷ میلیون مترمکعب برشمرد و افزود: از این تعداد، ۱۷۰ حلقه با حجم برداشت ۵.۲ میلیون مترمکعب در حوضه آبریز کرخه و ۸۷ حلقه با حجم برداشت ۶.۷ میلیون مترمکعب نیز در حوضه آبریز کارون بزرگ قرار داشتند.

دیگر خبرها

  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • راه‌یابی دو عضو برتر ادبی استان گلستان به باشگاه کشوری استعدادهای برتر "قاف"
  • انسداد ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان
  • ۹ کانون آفت جوانه‌خوار بلوط در جنگل‌های سردشت شناسایی شد
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شناسایی ۶۱۲ مبتلا به سرخک در ۱۴۰۲/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • رشد ۳۵ درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)