Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین راه باز شدن معنویت قرآن را عمل به مفاهیم آن دانست و گفت: قرآن کریم علم و معرفت الهی است و زمانی که به آن عمل کنیم آن چه را که از آن فرا نگرفته ایم، خواهیم آموخت.

به گزارش عصر دوشنبه ایرنا و به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله عبدالکریم عابدینی در مراسم تجلیل از قاریان، حافظان و برگزیدگان درس هایی از قرآن در امامزاده حسین (ع) افزود: همانگونه که در بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت قرآن تاکید شده، همه باید قرآنی شدن را آغاز کنیم و آغاز کار با شناخت قرآن است که باید آن را قرائت کرده و در قدم بعدی مضامین و مفاهیم آن را درک کرده و بفهمیم و در قدم بعدی اعماق و بطن قرآن را در حد تلاش، کوشش و شایستگی خود فرا بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: مرحله بعدی قرآنی شدن ما این است که در راستای فهم و درک مفاهیم قرآن هرچه را که یاد گرفتیم در زندگی خود عملیاتی کنیم.
امام جمعه قزوین یادآور شد: هر قدر انسان به مفاهیم قرآن عمل کند درهای معنویت قرآنی به روی او باز می‌شود و لیاقت و شایستگی درک و فهم بیشتر آن را خداوند به او عنایت خواهد کرد.
به گفته وی، حقایق قرآنی به گونه‌ای هستند که خدای متعال باید آنها را روزی دل ‌های انسان کند و لازمه این لیاقت عمل به دستورات قرآن است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با بیان اینکه شرط ورود به بهشت وادی قرآن این است که آدمی از شرک و کفر و الحاد و فتنه و بدخواهی و ظلم و حرام و ریا پاک باشد، اظهار داشت: زمانی که پاک باشیم لیاقت درک معنویت قرآن را پیدا می‌کنیم.
وی یادآور شد: خدای متعال زیرساخت‌های کرامت را در وجود انسان قرار داده و برای دستیابی به کرامت که شخصیت و ارزش انسان را می‌سازد، باید تقوا داشته باشیم.
امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه خدای متعال قرآن کریم را نازل کرد تا ما صاحب کرامت انسانی شویم، افزود: قرآن کتاب مدرسه دنیاست و محصل این مدرسه بنی آدمیانی هستند که خداوند شالوده وجودی آنها را براساس کرامت آفریده است.
آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: قرآن دارای اسامی زیادی همچون کریم، مجید و عزیز است و به آیات قرآن، آیه کریمه می‌گویند، بنابراین آیه آیه قرآن کریمه است، یعنی یک سوغات کرامت است که به انسان ارزش افزوده اضافه می‌کند.
وی افزود: اگر ما براساس آیات قرآن که نسبت به محرومان و مستضعفان سفارش کرده نسبت به حال محرومان جامعه بی تفاوت و بی دغدغه نبودیم و نسبت به ظلم به مردم مظلوم جهان احساس نارضایتی داشتیم، یعنی توانسته‌ایم از قرآن، کرامت انسانی را بیاموزیم.
امام جمعه قزوین یادآور شد: قرآن کریم بیش از 6 هزار آیه دارد و اگر ما با این آیه ها انس بگیریم و به پیام‌های آن عمل کنیم یعنی دارای بیش از 6 هزار کرامت انسانی خواهیم شد.
نماینده ولی ‌فقیه در استان قزوین در پایان گفت: قرآن کلام بسیار شیرینی است که ما با آیات آن جان می‌گیریم و با این کتاب کامل می‌شویم و به درجه انسانیت دست پیدا می‌کنیم، ترکیب انسان و قرآن، آدمی را به انسانیت می‌رساند.
8054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي معارف تجليل قاريان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۱۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: گروه همخوانی قرآن مدرسه علمیه دارالسلام به منظور انس بیشتر مخاطبان با آیات قرآن و آشنایی با مفاهیم بلند آن و ورود این کتاب آسمانی به عرصه‌های مختلف زندگی از سال ۹۶ فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

وی با بیان اینکه این گروه ۲۲۰ نفره همگی از طلاب نوجوان و جوان هستند که آیات کلام الله مجید را همخوانی کردند، ادامه داد: این برنامه پیرو تاکید معاون محترم امور عمرانی استاندار و دفتر نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، با مشارکت اداره کل اوقاف و امورخیریه استان برنامه ریزی و اجرایی شد.

این مسئول گفت: این گروه به مدت ۲ روز در قزوین اقامت داشتند و در تعدادی از بنا‌های تاریخی شهر قزوین شامل دولتخانه صفوی، آستان مقدس امامزاده‌حسین (ع) و گلزار شهدای قزوین، کاروانسرای سعدالسلطنه، مسجدالنبی (ع)، حسینیه امینی‌ها و مدرسه علمیه صالحیه برنامه خود را تولید و ضبط کردند.

خزائلی به پخش این برنامه قبل از اذان مغرب از شبکه یک سیما اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۸ اثر فاخر تلویزیونی از این گروه تولید و در شبکه‌های مختلف تلویزیونی پخش شده که مورد توجه و تقدیر مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰۰۰ برنامه ویژه دهه کرامت در البرز اجرا می‌شود
  • جمعه، آخرین مهلت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ در قزوین
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • تزکیه و تعیلم اصلی‌ترین کار همه امامان
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • راه سعادت دنیا و آخرت انس با قرآن و مفاهیم واقعی دینی است
  • مراسم و محافل حرم مطهر بانوی کرامت در هفته پیش رو اعلام شد
  • تکرار گناه فرصت‌ تعالی را از انسان می‌گیرد
  • شهدا برای بقای جمهوری اسلامی جانفشانی کردند
  • اجرای برنامه همخوانی قرآن در بنا‌های تاریخی قزوین