Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-03-29@10:24:06 GMT

خنثی‌‌سازی حمله به مراکز هسته‌ای ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۱۲۵۵

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: دشمن بارها و بارها به این فکر کرده که به مراکز هسته‌ای ایران حمله کند، اما با وجود پدافند غیرعامل این برنامه‌ریزی خنثی‌ها شده‌اند. آفتاب‌‌نیوز : سردار احمد وحیدی طی سخنانی در اولین گردهمایی دانش‌آموختگان و نخبگان پدافند غیرعامل که در سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، گفت: مسئله دشمن‌شناسی از اهمیت بالایی برخوردار است و گاهی بعضی‌ها می‌گویند که دشمن کجا بود و اگر ما این مسئله را حل نکنیم دچار مشکل بزرگ خواهیم شد، زیرا نباید لحظه‌ای از دشمن غافل بود، لذا خودمان را باید در جبهه‌ای بدانیم که دشمن دائم علیه ما فکر می‌کند و اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اگر پدافند غیرعامل همه زحمات را انجام دهد و مردم و مسئولان مقابل دشمن هوشمند باشند، این زحمات نتیجه می‌دهد.
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه به دلیل بصیرت، جمهوری اسلامی در هر جایی که با دشمن درگیر بوده، پیروز شده است گفت: دشمنان فکر می‌کنند که ایران در تلاش برای سلطه فیزیکی و ایجاد امپراتوری است، اما آن‌ها در اجرای سیاست‌های خود شکست خورده‌اند و این شکست به‌گونه‌ای است که امروز تظاهرکنندگان فرانسوی می‌گویند که از انقلاب اسلامی ما الگو گرفته‌اند.
وحیدی با بیان اینکه دشمن حق دارد که از ما خشمگین باشد افزود: وقتی دشمن مقایسه‌ای بین بودجه نظامی ایران با کشورهای منطقه انجام می‌دهد، می‌بیند که ما با کمترین بودجه موفق‌تر از آن‌ها هستیم.
وی تصریح کرد: هرچند دشمن بارها از ما شکست خورده است، اما نباید او را کوچک بشماریم و در اینجا پدافند غیرعامل به عنوان تأمین‌کننده قدرت دارای ارزش و اهمیت است. دشمن بارها و بارها به این فکر کرده که به مراکز هسته‌ای ایران حمله کند، اما با وجود پدافند غیرعامل این برنامه‌ریزی خنثی‌ها شده‌اند.
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به ضعف در فهم دقیق منابع گفت: رهبر معظم انقلاب بارها تلاش کرده‌اند تا ما را به سمت فهم دقیق منابع هدایت کنند. ما منابع قدرت چندلایه‌ای داریم که شناخت صحیح از آن‌ها ضروری است و پدافند غیرعامل به شناخت منابع و اجرایی شدن آن‌ها کمک می‌کند.
وحیدی با بیان اینکه اگر نوع نگاهمان به کلان کشور، سیستمی باشد خواهیم توانست معماری کلان و اساسی در سطح سیستمی ایجاد کنیم گفت: پدافند غیرعامل در معماری کلان سیستمی کشور و تسریع در مدیریت بحران و افزایش بازدارندگی تأثیرگذار است.
وی با تأکید بر این موضوع که دنیای فناوری امروز، شگفتی‌ساز است افزود: برخی فناوری‌ها مثل بلاک‌چین یک‌دفعه ظهور می‌کنند و ما را غافل‌گیر می‌کنند و این غافل‌گیری حتی ممکن است منجر به فروپاشی تمدن‌ها شود، لذا برای جلوگیری از دچار شدن به غافل‌گیری راهبردی باید از طریق پدافند غیرعامل فرصت بازاندیشی راهبردی را داشته باشیم و همچنین پدافند غیرعامل این فرصت را می‌دهد که با دریافت ضربه اول بتوانیم سریع ضربه دوم را وارد کنیم.
وحیدی با بیان اینکه باید لایه‌های پدافند غیرعامل را به‌خوبی شناسایی کنیم تصریح کرد: شناخت این لایه‌ها به ما کمک می‌کند تا همه چیز را به تسخیر بکشانیم و به لایه‌های عمیق‌تر راه پیدا کنیم و کنترل این لایه‌های به این معنی است که به علم ناب دست یافته‌ایم و چاره‌ای جز پیگیری این علم ناب و شناخت لایه‌ها نداریم.
وحیدی در پایان اظهار کرد: باید به سازمان پدافند غیرعامل کمک کنیم تا شجره طیبه خودش را بارورتر سازد و هرچند مخالفت‌هایی وجود دارد که بعضی از روی جهل هستند، نباید بر طی کردن مسیر مهم پدافند غیرعامل تأثیرگذار باشد.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سردار احمد وحیدی مراکز هسته ای ایران پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۱۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان با برنامه‌ریزی و عملکرد خود ولایت مداری مردم را حفظ کنند

 آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) در دیدار عباس ذاکریان فرماندار قم که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، گفت:در جریان انتخابات دشمن به دنبال این بود که مردم را ناامید و دلسرد کند.

او با عنوان اینکه دولت برای اصلاح امور به دنبال کار بنیادین و حساب شده است، گفت: اگر شتاب‌زده عمل شود ممکن است نتیجه عکس داشته باشد؛ بنابراین یکی از کار‌های ارزشمند این دولت این است که پایه‌های اقتصاد را تقویت می‌کند و تلاش می‌کند آنچه رهبر معظم انقلاب می‌خواهند را عملی کند.

امام جمعه قم با اظهار اینکه کشور ما یک کشور معنوی، دینی و معتقد به خدا و مبدأ غیب است، گفت: بشر به معنویت احتیاج دارد و تنها کشوری که استوار و حساب شده و با رهبری شایسته و مردمی عزیز با تکیه بر آموزه‌های معنوی و دینی حرکت می‌کند ایران است و باید این را قدر دانست و آسیب‌هایی که از گذشته وجود داشته را تکرار نکنیم.

آیت الله سعیدی با اعلان اینکه مردم باید احساس کنند اگر کسی می‌خواهد کار کند در کشور جا دارد و از و استقبال می‌شود، گفت: اگر کسی توان و عرضه کار دارد باید از او استفاده شود و این باعث می‌شود که مردم به‌نظام دلگرم شوند.

او با اشاره به حضور ۳ و نیم میلیونی مردم در جشن نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران گفت: وقتی مردم پای‌کار بیایند بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود؛ بنابراین باید این پیوند برادری و پای‌کار انقلاب بودن مردم را حفظ کنیم.

آیت الله سعیدی هدف دشمن را دوقطبی‌سازی جامعه دانست و افزود: اگر ما با اتحاد و انسجام و جذب حداکثری کار کنیم دشمن هیچ غلطی نمی‌تواند بکند؛ ولی اگر این‌گونه نباشیم دشمن با شایعه‌سازی و بازی‌کردن با آبروی افراد هر غلطی می‌تواند بکند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با اظهار اینکه مردم ما ولایی و متدین هستند، گفت: گمان نکنید مردمی که در انتخابات شرکت کردند، مشکل ندارند؛ بلکه مردم وقتی دیدند رهبرشان از آنها می‌خواهد حضور مسئولانه داشته باشند؛ در صحنه حاضر شدند و ما باید با رفتار، برنامه‌ها و عملکرد خود ولایت‌مداری مردم را حفظ کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • حمله انصارالله یمن به ۶۳ کشتی در دریای سرخ/ وتوی قطعنامه شورای امنیت علیه کره شمالی توسط روسیه/ موضع گیری چین درباره رزمایش دریایی با ایران و روسیه/ شکایت لبنان از اسرائیل به شورای امنیت سازمان ملل
  • حمله اسرائیل به سوریه؛ ۳۶ نفر کشته شدند
  • حمله اسرائیل به سوریه
  • مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم
  • تحرکات پنهانی برای قهرمان‌سازی از خائنان به غزه
  • مسئولان با برنامه‌ریزی و عملکرد خود ولایت مداری مردم را حفظ کنند
  • «محفل امام حسنی ها» توطئه ها و تبلیغات دشمن را خنثی کرد
  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • یاد شهدا همواره موجب خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان شده است
  • مخالفت پلیس راهور با ساخت شتابزده تقاطع مدرس همدان