Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@00:35:18 GMT

بازسازی ایل راه های سمنان نیازمند اعتبار است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۱۲۵۸

بازسازی ایل راه های سمنان نیازمند اعتبار است

سمنان- ایرنا- مدیرکل امورعشایری استان سمنان گفت: بازسازی بیش از چهار هزار کیلومتر ایل راه برای تردد عشایر و دام های سبک استان نیازمند اعتبار است.

حمیدرضا حسینی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اعتباری بیش از 25 میلیارد ریال برای بخش عشایری استان سمنان برای سال 97 مصوب بود که این رقم در مقایسه با سال 96 بیش از 40 درصد کاهش داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: برای سال جاری بیش از 12 میلیارد ریال برای بازسازی ایل راه های سمنان در نظر گرفته شده است که با توجه به وسعت قابل توجه مناطق ییلاقی و قشلاقی استان این اعتبار جوابگوی رفع مشکلات 100 درصدی در این بخش نیست.
مدیرکل امورعشایری استان سمنان ادامه داد: از ابتدای فروردین تا پایان آبان 97 بیش از پنج میلیارد ریال برای لکه گیری و بازگشایی ایل راه های مسدود ناشی از بارش باران و جاری شدن سیل هزینه شد.
حسینی تصریح کرد: افزایش اعتبار در بخش عشایری استان سمنان برای رفع مشکلات زیرساختی اجتناب ناپذیر است و با تخصیص به موقع اعتبارها و همچنین افزایش آن می توان خدمات مطلوب تری به عشایر استان ارائه کرد.
وی با بیان اینکه در سال جاری از محل اعتبارات ملی، اعتبار بسیار خوبی برای رفع چالش کم آبی در بخش عشایری استان سمنان مصوب شده است، گفت: در گام اول بیش از پنج میلیارد ریال از این اعتبار برای تامین آب عشایر و دام های سبک استان تخصیص یافت.
مدیرکل امورعشایری استان سمنان افزود: با تخصیص این اعتبار در 2 هزار و 400 سامانه عرفی مناطق شرقی و غربی استان برای رفع چالش کم آبی عشایر اقدام شد.
عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و 181 خانوار و بیش از 14 هزار و 400 نفر جمعیت، شامل 74 طایفه، 1.07 درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند، این عشایر که هشت و 2 دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می دهند، بیش از یک میلیون و 74 هزار راس دام سبک و چهار هزار و 700 راس دام سنگین دارند و سالانه 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و 600 میلیارد ریال تولید می کنند.
7339/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد عشاير ايل راه اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۱۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان سمنان افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد رضا هاشمی بعد از ظهر سه شنبه در نشست شورای اداری سمنان به میزبانی استانداری بیان کرد: برگزاری جشن راه اندازی مجدد ۲۰۱ واحد راکد، بهره برداری از فاز ۳ و ۴ نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان و همچنین واگذاری زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن به خانوارهای واجد شرایط از جمله اقدامات ارزنده‌ای است که در سفر دور دوم به وقوع پیوست.

وی افزود: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان با پیگیری‌های مطلوب صورت گرفته در راستای اجرای مصوبات دور اول سفر، بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان افزایش یافت که امری بسیار ارزنده است‌.

استاندار سمنان گفت: مدیران پیگیر مصوبات سفرهای صورت گرفته به شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها به صورت ویژه بوده و در سال جدید نیز به صورت میدانی در جای جای استان بوده و ارتباط با مردم را با جدیت دنبال کنند.

هاشمی بیان کرد: پیگیری مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان، تحقق شعار سال، جذب ۱۰۰ درصدی و کامل اعتبارات استان تا قبل از پایان مهلت قانونی، جذب تسهیلات تبصره ۱۸ با همکاری بانک‌های عامل استان، صرفه جویی در مصرف آب، تسریع در اجرای مطلوب طرح نهضت ملی مسکن و سایر موارد از جمله اولویت‌های استان در سال ۱۴۰۳ است.

کد خبر 6086936

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی استان سمنان افزایش یافت
  • متروی بهارستان نیازمند ۴هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان
  • اردوگاه‌های دانش آموزی نیازمند اعتبار و بودجه
  • اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند در سمنان
  • تکمیل بیمارستان بهلول گناباد نیازمند هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • ۳۰ درصد مدارس آذربایجان‌شرقی نیازمند بازسازی است
  • تکمیل بزرگراه‌ها نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است
  • تکمیل بزرگراه‌های استان اردبیل نیازمند ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است
  • عشایر استان مرکزی ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند