Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار سراب گفت: شهرستان سراب پتانسیل بسیار خوبی برای تبدیل به قطب لبنیات کشور دارد به شرطی که از تکنولوژی و دانش روز استفاده نماید. ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۴ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سراب، ایرج ثقفی عصر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد سراب اظهار داشت: وظیفه دانشجویان بعد از انقلاب اسلامی، حفظ دستاوردهای انقلاب، بعد از جنگ تحمیلی، مطالبه عدالت محوری، توسعه و سازندگی و در حال حاضر قانون گرایی جهت رسیدن به توسعه باید باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قانون برای معنا و نظم دادن به زوایای مختلف زندگی ایجاد شده لذا باید برای رسیدن به توسعه اجرایی شود. قانون‌گرایی یکی از شاخص‌های جوامع توسعه یافته است، در کشورهای توسعه یافته قانون گرایی حاکم است و قواعد حاکم بر جامعه با مقتضیات زمان توسعه پیدا می‌کند.

فرماندار شهرستان سراب با اشاره به نقش قانون در جوامع خاطرنشان کرد: قوانین با زمان خود باید تطابق داشته باشد تا نیازهای جامعه را برآورده کند. قانون جوامع را منظم، ساماندهی کرده و تکلیف افراد را مشخص می‌کند و به مثابه ترازو در رابطه با عملکرد افراد نقش ایفا می‌کند.

ثقفی با انتقاد از عدم رعایت قانون توسط برخی افراد عنوان کرد: مگر قانون برای ساماندهی به وجود نیامده، چرا عده‌ای به قوانین پایبند نیستند، جواب این سؤال در شیفتگی به قدرت نهفته است، چرا که برای این عده دست کشیدن از قدرت سخت است.

وی با اشاره به رابطه مستقیم قانون گرایی و توسعه اظهار کرد: وقتی قانون گرایی در جامعه حاکم باشد اختلاف طبقاتی و شکاف‌ها از بین می‌رود و جامعه به توسعه دست خواهد یافت.

فرماندار شهرستان سراب در ادامه با اشاره به منشور حکومت داری که همان قانون اساسی است تاکیدکرد: قانون اساسی میثاق ملی و منشور حکومت داری جمهوری اسلامی است که لازم الاجرا است، چنانچه اجرا نگردد نقایص قانون مشخص نمی‌شود.

ثقفی عنوان کرد: هر فردی که پایبند به خون شهداست باید توجه بیشتری به قانون گرایی نماید، هر چقدر قانون خوب اجرا گردد قدم مثمر ثمرتری در مسیر توسعه برخواهیم داشت.

وی به راه‌های دست‌یابی به توسعه نیز اشاره کرد و گفت: دستور کارگزاری، قانون گرایی، پاسخگویی، شفافیت، ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی، رفع تبعیض، گردش آزاد اطلاعات، چرخش قدرت از جمله راه‌های دست یابی به توسعه است.

فرماندار شهرستان سراب نقش دانشگاه را در قانون گرایی بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: دانشگاه از جنبه تولید علم نبض جامعه محسوب می‌شود و دانشجویان به عنوان پیام آوران علم و اندیشه باید الزامات قانون گرایی را در جامعه توسعه دهند.

وی با اشاره به شعار جمهوری اسلامی ایران و یادآوری این موضوع که چه خون‌ها برای حفظ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران ریخته شد افزود: کسانی که پایبند قانون نیستند چگونه به خون شهدا می‌خواهند پایبند باشند؟ برای عزت و سرافرازی و ایستادگی و حفظ شعار استقلال، آزادی جمهوری اسلامی، همگان باید در مقابل قانون پاسخگو باشند.

ثقفی در پایان خواستار دستیابی به توسعه در شهرستان با بالابردن بهره وری شد و تصریح کرد: شهرستان سراب پتانسیل بسیار خوبی برای تبدیل به قطب لبنیات کشور دارد به شرطی که از تکنولوژی و دانش روز استفاده نماید.

انتهای پیام/ش

R7887/P1377/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۱۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریبف حسین رنجبر گلشواری افزود: طرح ملی «مسطورا» به منظور ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم در بین جامعه، دانش‌آموزان و فرهنگیان این شهرستان با بالاترین آمار شرکت کننده در سطح ۲۳ منطقه آموزش و پرورش استان هرمزگان در حال برگزاری است که اداره آموزش و پرورش قشم با استقبال خوب نوجوان و نوجوانان در جایگاه نخست بیشترین شرکت کننده در این طرح قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: در اجرا و برگزاری طرح زندگی با آیه‌ها در بین دانش آموزان بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس تلاش بر این است که از مفاهیم و مضامین قرآنی بیشترین بهره‌برداری به عمل آید و نسل جوان و نوجوان بتوانند آیات قرآن را به مرور فرا گرفته و با مفاهیم آن آشنا شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قشم با اشاره به اینکه قرآن کریم به عنوان کتاب انسان‌ساز و حیات‌بخش جامعه اسلامی می‌تواند بهترین و شایسته‌ترین مجموعه تربیتی و منش صحیح رفتاری در جامعه باشد، گفت: این کتاب آسمانی کار آمدترین آموزه‌ای است که جامعه بشری محتاج آن است و به یقین سلامت، رستگاری و فلاح جامعه نیز نشات گرفته از همین کتاب قابل ستایش، درخور تحسین و برتر است.
 
رنجبر گلشواری اظهار کرد: در سال جاری با برنامه ریزی های صورت گرفته توسعه آموزش های قرآنی در مدارس این شهرستان مرزی از برنامه های محوری آموزش و پرورش است که با به بار نشستن این برنامه ها در آینده نزدیک تاثیرات عملی آموزه های قرآنی را در این جزیره مشاهده خواهیم کرد.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • عزم ایران و پاکستان برای تبدیل «مرز صلح» به «مرز شکوفایی»
  • فلسفه چینی: سفری به ژرفای اندیشه شرقی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • بانوان در نظام و انقلاب اسلامی جایگاه ویژه ای دارند
  • ایدئال‌گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • ایده آل گرایی برای فرزندآوری بین مردم زیاد شده است/جامعه جوان پویا آینده کشورمان را می‌سازد
  • ایران یک کشور صادراتی با محوریت دانش بنیان تبدیل خواهد شد
  • نیمی از دانش آموزان کشور راهی هنرستان می‌شوند
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند