Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: «یوری بوریسف» معاون نخست وزیر روسیه امروز (دوشنبه) تأکید کرد، بالگرد‌ها و جنگنده‌های ارتش روسیه روزانه یکصد مأموریت پروازی از پایگاه هوایی «الحمیمیم» در سوریه انجام می‌دهند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، معاون نخست وزیر روسیه در گفتگو با خبرنگاران گفت: «بخش مهمی از این مأموریت‌های پروازی به منظور اطمینان از عملکرد هواپیما‌های مستقر در پایگاه الحمیمیم انجام می‌گیرد».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروی هوایی روسیه در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی به درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه برای کمک به انجام مبارزات ضدتروریستی وارد سوریه شد. تجهیزات و نیرو‌های هوایی روسیه در پایگاه «الحمیمیم» در لاذقیه سوریه مستقر شده‌اند.

علاوه بر این، روسیه نیرو‌های دریایی خود را نیز در پایگاه «الطرطوس» سوریه مستقر کرده است. پس از حملات اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به لاذقیه، روسیه تجهیزات پیشرفته‌تری از جمله سامانه‌های «اس-۳۰۰» و تجهیزات راداری پیشرفته در سوریه مستقر کرده است.

معاون نخست‌وزیر روسیه امروز (دوشنبه) در گفتگو با خبرنگاران تأکید کرد که شاخص‌های مربوط به قابلیت اطمینان در جنگنده‌های «سوخو-۳۵» و «سوخو-۳۰» روسیه حین سال‌های عملیات در سوریه سه تا چهار برابر سطح استاندارد ارتقاء پیدا کرده است.

وی در ادامه گفت که در عملیات ضدتروریستی در سوریه، سامانه‌های موشکی «اسکندر» و موشک‌انداز «تورنادو» و «اسمرچ» نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع: فردا

کلیدواژه: جنگنده روسی عملیات سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۱۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد.

به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد.

رسانه‌های روسی گزارش دادند که فرماندهی پایگاه هوایی هالومان اعلام کرد خلبان توانسته خارج شود و در حال دریافت مراقبت‌های پزشکی است.

پایگاه هوایی هالومان در ایالت نیومکزیکو

مقامات از ساکنان محلی خواستند به دلیل احتمال نشت مواد شیمیایی خطرناک از هواپیما به محیط اطراف، به محل حادثه نزدیک نشوند.

این سومین مورد از سقوط یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ در شش ماه اخیر است. یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ در دسامبر گذشته و هواپیمای جنگنده دیگری نیز در ژانویه طی یک عملیات آموزشی در سواحل کره‌جنوبی سقوط کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • پلمب ۱۲ مورد وسیله بازی در شهربازی‌های اردبیل
  • وزیر ارتباطات: رفع فیلتر صرفا با امضای رئیس جمهور؟ توصیه می‌کنم دوباره قانون را بخوانید
  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه