Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع دیپلماتیک اعلام کرد ایران، ترکیه و روسیه هجدهم دسامبر (۲۷ آذر) در ژنو درباره راه حل بحران سوریه و تدوین قانون اساسی جدید این کشور نشست مشترک برگزار می‌کنند.

این منبع تصریح کرد تشکیل کمیته چهارجانبه تدوین قانون اساسی جدید سوریه به ریاست استفان دی مستورا، نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه و با شرکت هیئت‌های ایران و ترکیه و روسیه و سوریه در ژنو اعلام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد، باید برای حل مسئله سیاسی و عبور از بحران سوریه، قانون اساسی جدید سوریه تدوین شود. در «کنگره گفتگوی ملی سوریه» که در سوچی روسیه در ژانویه ۲۰۱۸ با شرکت نمایندگان سازمان ملل متحد، ایران، روسیه، ترکیه، دولت سوریه و معارضان سوری برگزار شد درباره تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی جدید سوریه توافق حاصل شد. قرار بود کمیته تدوین قانون اساسی سوریه با ۱۵۰ نفر عضو موسس متشکل از ۵۰ نفر از نمایندگان دولت سوریه و ۵۰ نفر از معارضان سوری و ۵۰ نفر از شخصیت‌های بی طرف و نمایندگان انجمن‌های مدنی سوریه تشکیل شود. درباره انتخاب دو گروه ۵۰ نفری اول توافق شد، اما اعضای گروه سوم هنوز انتخاب نشده اند.

دی میستورا، نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه در طول سال در ژنو با نمایندگان کشور‌های ضامن و دولت سوریه و مخالفان جلساتی برگزار کرد. نمایندگان دولت ترکیه، روسیه و ایران به عنوان دولت‌های ضامن چند بار برای توافق بر سر تعیین اسامی اعضاء کمیته تدوین قانون اساسی گرد هم آمدند. ترکیه در طول مذاکرات تاکید کرد انتخاب اعضاء کمیته باید متعادل و معتبر باشد. روسای جمهور ترکیه، روسیه، فرانسه و نخست وزیر آلمان در ۲۷ اکتبر در استانبول اجلاس سوریه را برگزار و تاکید کردند که کمیته تدوین قانون اساسی سوریه باید تا اواخر دسامبر تشکیل شود و کار خود را آغاز کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سوریه روسیه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۱۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری جلسات کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال

به گزارش خبرنگار مهر، تعیین تکلیف سرمربی تیم ملی بسکتبال مهمترین ماموریت کمیته فنی فدراسیون در سال جاری است. به همین منظور در نخستین نشست این کمیته در سال جاری که شنبه هفته جاری (اول اردیبهشت) برگزار شد، این موضوع مطرح و مورد بحث قرار گرفت.

همچنین در این نشست که در حضور جواد داوری رییس فدراسیون برگزار شد، گزینه های خارجی و داخلی موردنظر برای هدایت تیم ملی و رزومه آنها ارائه شد. هاکان دمیر که اردیبهشت سال گذشته هدایت تیم ملی بسکتبال را بر عهده گرفت نیز یکی از گزینه های خارجی موردنظر است.

به منظور تسریع روند تصمیم گیری برای انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال، دومین نشست کمیته فنی به فاصله چهار روز بعد از نشست اول، روز چهارشنبه (4 اردیبهشت) برگزار خواهد شد.

قرار است در این نشست، هر یک از اعضای کمیته فنی در مورد خارجی یا داخلی بودن سرمربی تیم ملی اعمال نظر کرده و سپس بر اساس جمع بندی حاصل شده، گزینه های خارجی و داخلی موردنظر مورد بررسی قرار بگیرند.

کد خبر 6086272

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع روسیه بازداشت شد
  • نشست نمایندگان ملی بریکس در روسیه
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • روز تحلیف پوتین مشخص شد
  • پیگیری جلسات کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال
  • السودانی: امنیت ترکیه و عراق به هم گره خورده است
  • حضور ایران در کمیته فناوری نانو سازمان بین المللی استانداردسازی
  • نشست «دبیران شوراهای امنیت ملی کشورهای عضو بریکس» برگزار می‌شود
  • تلاش ناکام نمایندگان تندرو مجلس برای بررسی محرمانه یک طرح دیگر /۱۳۷ رای مخالف در مقابل ۴۷ رای موافق!
  • برگزاری نشست کمیته مشترک حمل و نقل بین المللی جاده ای ایران و تاجیکستان