Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، چهل و پنجمین شب شاعر، ویژه پاسداشت شاعر آیینی، احمد علوی عصر امروز دوشنبه ۲۶ آذر در نخلستان سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد.

حسین قرایی دبیر انجمن چهل و پنجمین شب شاعر در این نشست گفت: احمد علوی را باید بزرگ داشت. علوی در سن ۸ سالگی پدر را از دست داد و خود شروع به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد علوی ۲۷ سال آموزگار معلم در محلات فقیر نشین قم بود و در سن ۱۷سالگی به روستای چشمه شور، روستایی در نزدیکی قم رفت و علاوه بر آموزگاری به ساختن مدرسه و ارائه خدمات درمانی و فرهنگی به ساکنان روستا مشغول شد. 

وی ادامه داد: این روز‌ها برخی شاعران طریقت شعر را رها کرده اند، ولی علوی طریقت را رها نکرده و به نظرم باید معلمی در شعر را شروع کند. علوی خود از محمدعلی مجاهدی متخلص به پروانه آموخته و حالا باید به دیگران یاد بدهد.

جواد حیدری در بزرگداشت احمد علوی گفت: علوی برای بهترین مضامین عالم شعر می‌گوید و بسیار جلوتر از ما است. او به دلیل مجاورت با حرم حضرت معصومه (س) اخلاق کریمانه دارد. شعر‌های علوی صداقت داردو عقیده واقعی خود را بیان می کند.

احمد بابایی در این بزرگداشت گفت: احمد علوی شاعری حرفه ای است که به گواهی شخصیت و آثار فراوانش، طمع و هوس از اشعار او دور است. ما شاهد دلتنگی در شعر او هستیم.

وی ادامه داد: اعتقاد قلبی من این است که شعر علوی اساسی‌ترین تراز شعر آیینی است. شعر او افراط و تفریط ندارد در حالی که غالبا در شعر آیینی این اتفاق می‌افتد. زمانی که شعر‌های او را می‌خوانم می‌بینم که اطلاعات دینی و معنوی بالایی دارد، ولی او هنوز خود را شاگرد می‌داند، در حالی که بالا بودن اطلاعات در برخی شاعران باعث نقطه ضعف شعر می‌شود اما شعر علوی زیبا است. شعر‌های او هویت و شناسنامه دارد و زمانی که شعر او را می‌خوانیم متوجه متواضع بودن شعر که از ذات او نشات گرفته، می‌شویم.

بابایی ادامه داد: شعر علوی شبهه ساز نیست بلکه تقویت کننده مبانی دینی و معارفی است. او علاوه بر رعایت آداب ادبی و چهارچوب‌های معرفتی، شعری از شگفتی می‌گوید. احمد علوی اسیر مخاطب حرفه ای شعر نیست، زیرا او برای مردم شعر می‌گوید که این مسئله بسیار مهمی است.

ناصر فیض در این مراسم بیان کرد: خصوصیات اخلاقی علوی نیازی به شمرده شدن ندارد، زیرا آثار او را می‌شناسیم و آن ویژگی‌ها در شعر او نمایان است. اندیشه تاریخی علوی در کنار احساس معنوی او باعث زیبایی شعر می‌شود.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات شعر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد

 

 

 


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مراسم تشییع پیکر مطهر جانباز سرافراز دفاع مقدس، سردار ایافت امروز صبح از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد و پس از طواف در حرم مطهر امام رضا(ع) در بهشت رضای مشهد به خاک سپرده شد.

همچنین با همکاری قرارگاه منطقه‌ای ثامن الائمه نیروی زمینی سپاه، مراسم وداع با پیکر پاک سردار سرتیپ دوم پاسدار «سید مجید ایافت» از یادگاران دوران دفاع مقدس، شب گذشته همزمان با نماز مغرب و عشا در مجتمع فرهنگی آیه ها برگزار شد.

سردار ایافت در دوران دفاع مقدس از هم‌رزمان سردار سرلشکر شهید محمود کاوه بود و معاونت اطلاعات و عملیات لشکر ویژه شهدا را بر عهده داشت؛ سردار مجید ایافت معاون شهید محمود کاوه و از فرماندهان عملیات مرصاد و یکی از قهرمانان جبهه مقاومت و همرزم سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

وی پس از دوران دفاع مقدس نیز مسئولیت‌های متعددی را در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عهده‌دار بود که از آن جمله می‌توان به جانشینی فرماندهی لشکر ویژه شهدا، فرماندهی قرارگاه عاشورا، جانشینی فرماندهی قرارگاه ثامن‌الائمه نیروی زمینی سپاه و مسئولیت دبیرخانه کنگره بزرگداشت سرداران شهید و 23 هزار شهید خراسان اشاره کرد.

مسئول اطلاعات عملیات لشکر ویژه شهداء، جانشین لشکر ویژه شهداء، جانشین تیپ یک ویژه شهداء، فرمانده تیپ جوادالائمه بجنورد و جانشین قرارگاه منطقه ثامن‌الائمه از جمله خدماتی است که این شهید والامقام در کارنامه خدمتی خود داشت.

دیگر خبرها

  • ویژه‌برنامه نمایشگاه کتاب شبکه امید/ «نورا» به آنتن نوجوان رسید
  • همایش ملی شاعر بلند آوازه‌ کُرد «میرزا احمد داواشی» برگزار می‌شود
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • آماده‌سازی و نشست خبری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب
  • رافائل گروسی میهمان ویژه همایش هسته‌ای اصفهان
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی؛ از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از کنشگران فرهنگی
  • تشریح برنامه‌های هفته میراث‌/ پاسداشت زبان فارسی وتجلیل از فعالان
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده توسط سپاه در تنگه هرمز
  • مراسم تشییع جانباز سرافراز سردار ایافت در مشهد برگزار شد