Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:54:26 GMT

شورای ریاستی لیبی در خصوص بازگشت داعش هشدار داد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۱۶۶۰

شورای ریاستی لیبی در خصوص بازگشت داعش هشدار داد

الجزیره-ایرنا- شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی روز دوشنبه و به مناسبت دومین سالروز آزادسازی شهر سرت از چنگال عناصر داعشی، تاکید کرد با آزادسازی سرت، سازمان تروریستی داعش به طور کامل از بین نرفته است و باید عملیات رصد و تعقیب داعشی ها ادامه یابد.

به گزارش ایرنا و به نقل از تارنمای «الوسط » لیبی، شورای ریاستی دولت وفاق ملی در بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد، برخی عناصر داعشی سعی در تجمع در مناطق دیگر داشته است و هسته های پنهان دیگر آن نیز منتظر فرصت مناسب برای دست زدن به عملیات جنایتکارانه خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ادامه این بیانیه آمده است، یکپارچه شدن نهادهای نظامی و تشکیل ارتش واحد لیبی تحت فرمان قوه مجریه و بر اساس اصول دمکراتیک امری بسیار ضروری است.
شورای ریاستی لیبی نبرد آزادسازی سرت را نیز حماسه ای بزرگ دانست و اعلام کرد مردم لیبی به مقابله با سرسخت ترین و خطرناکترین سازمان تروریستی در جهان پرداختند.
«فائز السراج » رئیس دولت وفاق ملی لیبی 17 دسامبر 2016 از آزادسازی شهر سرت از چنگال داعش خبر داد اما در عین حال تاکید کرد نیرد با تروریسم در لیبی هنوز به پایان نرسیده است.
شهر سرت واقع در شمال لیبی و 450 کیلومتری شرق طرابلس پایتخت این کشور، از بهار 2015 تا اواخر پاییز 2016 مرکز تجمع و حکومت داعشی ها در لیبی بود اما این گروه تروریستی مغلوب نیروهای موسوم به بنیان مرصوص شورای ریاستی لیبی شده و از این شهر عقب نشینی کرد. از آن زمان تاکنون این گروه در اطراف شهر سرت حضور دارد و گاهی به نیروهای دولتی حمله می کند.
شهر سرت که زادگاه معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی است، میان دو شهر طرابلس و بنغازی قرار گرفته است.
لیبی از زمان سرنگونی نظام سرهنگ «معمر قذافی» در سال 2011 با مشکل هرج و مرج و بی ثباتی رو به رو است.
اکنون دو دولت شامل دولت وفاق ملی به ریاست السراج در طرابلس که مورد حمایت جامعه جهانی است و دولت «طبرق» در شرق لیبی به ریاست «عبدالله الثنی» که از ژنرال «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای مسلح این کشور حمایت می کند، در این کشور وجود دارد. پارلمان لیبی نیز از دولت مستقر در شرق لیبی حمایت می کند.
خاورم **2041**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ليبي سرت داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۱۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم


 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛رئیس شبکه دامپزشکی جغتای گفت: تب نزله‌ای بدخیم بیماری حاد و کشنده‌ای است که صرفاً در گاو ظاهر می‌گردد و بین حیوانات اهلی تنها گاو و گاومیش به این بیماری مبتلا شده و علائم ظاهری را از خود نشان می‌دهند.

دکتر ابراهیم سپهر، افزود: این بیماری علائمی چون، تب بین ۴۰ تا ۴۱.۵ درجه سانتی‌گراد، ریزش آب از بینی که ابتدا مخاطی، سپس چرکی و بعد زرد رنگ شده و تشکیل عفونت می‌دهد، کدر شدن قرنیه و پرخونی مویرگ‌های سفیده چشم که به کوری می‌انجامد، زخم‌های داخل دهان، روی لب‌ها و سطح داخلی لثه، تورم عقده لنفی و ملامسه آنها بصورت ظاهری، نشانه‌های عصبی بیماری به ویژه ناهماهنگی دستگاه‌های حرکتی، لرزش ماهیچه‌ها و ضعف دست و پا، در اوائل بیماری دام دچار یبوست شده و سپس دچار اسهال می‌شود که در هر دو صورت دفع مدفوع با درد همراه است.

او گفت:در این حالت دفع ادرار به صورت قرمز رنگ می‌باشد، اسهال و کم آبی بدن، حیوان دهانش را باز نگه داشته، نفس نفس می‌زند و در عرض سه روز پس از ظهور اعلائم اولیه دام تلف می‌شود.

 رئیس شبکه دامپزشکی جغتای افزود:با توجه به اینکه ویروس عامل بیماری از گوسفند به گاو منتقل شده و بنابراین، این بیماری در مناطقی که گاو و گوسفند‌ها در کنار یکدیگر نگهداری می‌شوند بیشتر دیده می‌شود، از نگهداری گاو و گوسفند در یک مکان جدا خوداری کنند.

دیگر خبرها

  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • تکرار حمایت‌ها و پافشاری دولت رئیسی از بازگشت گشت ارشاد
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • هشدار مصر به اسرائیل در خصوص حمله به رفح
  • هشدار نهادهای فلسطینی در خصوص هتک حرمت مسجدالاقصی در عید پسح