Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر انگلیس امروز (دوشنبه) اعلام کرد که در نظر دارد رأی‌گیری به تعویق افتاده در پارلمان بر سر لایحه بریگزیت خود را در هفته‌ای که از چهاردهم ژانویه آغاز می‌شود،‌ برگزار کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در مجلس عوام این کشور اظهار کرد: بسیاری از اعضای این مجلس این نگرانی را دارند که ما باید هر چه سریع‌تر تصمیم لازم را اتخاذ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخست‌وزیر انگلیس ادامه داد: در نظر داریم به روند مناظره‌ها درباره بریگزیت در هفته‌ای که از هفتم ژانویه آغاز می‌شود، بازگردیم و رأی‌گیری را در هفته پس از آن برگزار کنیم.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، به گفته نخست‌وزیر انگلیس، رأی‌گیری بر سر لایحه بریگزیت قبل از ۲۱ ژانویه برگزار خواهد شد.

اظهارات ترزا می در حالی مطرح شد که جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر این کشور او را مورد انتقاد قرار داد و گفت، اگر نخست‌وزیر انگلیس مسئولیت‌پذیر می‌بود، باید لایحه خود را این هفته در پارلمان به رأی می‌گذاشت.

او خاطرنشان کرد، به تعویق انداختن رأی‌گیری بر سر لایحه بریگزیت در مجلس عوام هیچ دلیل منطقی نداشته است.

رهبر حزب کارگر انگلیس گفت، ترزا می موفقیت خاصی نداشته و صرفاً انگلیس را دچار یک بحران ملی کرده است و این در حالی است که ادعا می‌کند پیشرفت داشته است.

از سوی دیگر، نخست‌وزیر انگلیس گفت که دولت باید آمادگی شرایط مربوط به عدم توافق بر سر بریگزیت را داشته باشد و در این راستا مجلس عوام فردا (سه‌شنبه) این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بریگزیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۱۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان انگلیسی را همراه با یک جنگنده یوروفایتر تایفون به لهستان اعزام و مستقر خواهد کرد.

سوناک با بیان اینکه این جنگنده برای گشت‌زنی در حریم هوایی لهستان در این کشور مستقر خواهد شد، گفت: ورشو و لندن برای همیشه متحد خواهند بود و ما همکاری خود را در همه حوزه‌ها تقویت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه با اشاره به اینکه ورشو و لندن در حال بررسی امکان همکاری در زمینه تولید تسلیحات هستند، تاکید کرد: لهستان نقشی حیاتی در تضمین امنیت اروپا به عهده دارد.

نخست‌وزیر لهستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سوناک، گفت: لهستان و انگلیس قصد دارند به ایجاد یک سیاست امنیتی هماهنگ کمک کنند که تمام اروپا و بریتانیا را پوشش دهد.

 انگلیس و لهستان پیش‌تر در راستای آنچه تقویت امنیت اروپا در پی جنگ اوکراین نامیدند معامله‌ای را به ارزش ۱.۹ میلیارد پوند برای تجارت موشک امضا کرده بودند.

طرف انگلیسی متعهد شده است تا موشک‌های پیشرفته از نوع زمین به هوا CAMM ساخت شرکت MBDA را که هم در ارتش و هم در نیروی دریای انگلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد را در اختیار طرف لهستانی قرار دهد.

این موشک‌ها بر اساس گزارش دفتر نخست وزیر انگلیس می‌تواند با اهداف هوایی و موشکی پیشرفته تا فاصله ۲۵ کیلومتری و به یک جسم به اندازه توپ تنیس که فراتر از سرعت صوت حرکت می‌کند، برخورد کند.

دولت انگلیس این قرارداد را یکی از بزرگترین معاملات دوجانبه دفاعی اروپا، در چاچوب ناتو توصیف کرده است که اوج همکاری نزدیک میان بریتانیا و لهستان را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • دولت انگلیس به زودی شماری از پناهجویان را راهی روآندا می‌کند
  • انگلیس هزینه‌های دفاعی را به ۲.۵ درصد افزایش می‌دهد
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • وعده انگلیس برای ارائه بزرگترین بسته کمکی به اوکراین
  • سرنوشت لایحه ضد پناهندگی دولت انگلیس
  • تاکید انگلیس بر حمایت از اردن