Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:51:21 GMT

عملکرد تیم های اصفهانی در نیم فصل اول فوتبال کشور

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۱۷۳۲

عملکرد تیم های اصفهانی در نیم فصل اول فوتبال کشور

اصفهان - ایرنا- دو تیم سپاهان و ذوب آهن اصفهان در نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال کشور عملکرد متفاوتی داشتند.

به گزارش ایرنا، نیم فصل لیگ برتر فوتبال کشور در حالی اوایل هفته جاری به پایان رسید که طلایی پوشان اصفهانی توانستند با هدایت امیر قلعه نویی، قهرمانی نیم فصل این رقابت ها را بدست آورند.
این در حالی بود که دیگر تیم اصفهانی یعنی ذوب آهن که فصل نخست را با سرمربیگری امید نمازی شروع کرده بود، بدلیل نتایج ضعیف دو، سه هفته مانده به پایان نیم فصل، علیرضا منصوریان را برای هدایت تیمش برگزید که در نهایت در رده چهادهم لیگ شانزده تیمی کشور جای گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تیم سپاهان برخلاف فصل گذشته که جایگاه مناسبی در جدول لیگ برتر فوتبال نداشت با هدایت امیر قلعه نویی، انتظار هوادارانش را بعد از سال ها برآورده کرد و به صدر جدول لیگ برتر فوتبال ایران بازگشت.
سپاهان که در ابتدای فصل کمی با فراز و نشیب رو به رود بود با مدیریت قلعه نویی توانست رویکرد و انگیزه بازیکنان این تیم را تغییر دهد و آنان را با ذهنیت رو به پیروزی وارد زمین کند.
در آخرین دیدار هفته پانزدهم و نیم فصل نخست لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران، شنبه جاری تیم قعرنشین استقلال خوزرستان در ورزشگاه غدیر اهواز از سپاهان اصفهان بعنوان یکی از مدعیان قهرمانی پذیرایی کرد که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا شاگردان قلعه نویی با 31 امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به پدیده مشهد و پرسپولیس تهران، قهرمان نیم فصل لیگ برتر شوند.
زرد و قناری پوشان اصفهانی در نیم فصل لیگ برتر فوتبال کشور توانستند از 15 بازی 31 امتیاز کسب کنند و 'کیروش استنلی' بازیکن برزیلی این تیم نیز با 9 گل در صدر گلزنان جدول لیگ بتر فوتبال کشور قرار گرفت.
همچنین عزت‌الله پورقاز مدافع این تیم با سه گل زده به عنوان یک مدافع گلزن در بین مدافعان لیگ برتر عملکرد خوبی به نمایش گذاشت.
سپاهانی ها در بین تیم های لیگ برتر همچنین بهترین عملکرد را در بازی‌های خارج از خانه داشتند و این تیم با چهار پیروزی و سه تساوی در صدر قرار دارد.
در طرف دیگر عرصه فوتبال اصفهان، دیگر تیم یعنی ذوب آهن با وجود بازی های خوبی که انجام داد در نتیجه گیری موفق عمل نکرد تا اینکه مسوولان این باشگاه، اواخر نیم فصل، سرمربی خود را تغییر دادند و منصوریان، هدایت آن را بر عهده گرفت.
سبزپوشان اصفهانی برخلاف سال گذشته که با هدایت سرمربی فعلی تیم سپاهان یعنی امیر قلعه نویی نتایج خوبی را در لیگ برتر کسب کرده بودند و در آخرین دیدارشان در لیگ هفدهم با پیروزی یک بر صفر مقابل نفت تهران نایب قهرمان لیگ برتر شده بودند، در فصل جاری رتبه ای بهتر از مقام چهاردهم نیم فصل اول را بدست نیاوردند.
این تیم در نیم فصل اول از 15 دیدار خود 13 امتیاز کسب کرد و اینک چشم به نیم فصل دوم برتر دوخته است تا به گفته سرمربی جدیدش، با جذب چند بازیکن جدید، خود را به بالای جدول سوق دهد.
سپاهان پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ برتر ایران، دارای پنج مقام قهرمانی در دوره‌های دوم، نهم، دهم، یازدهم و چهاردهم است.
این تیم اولین تیم ایرانی است که به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده و تنها تیم کشور است که به جام باشگاه‌های جهان در سال 2007 میلادی نیز راه یافته است.
سپاهان پرافتخارترین تیم دههٔ 1380 فوتبال ایران و اولین و تنها باشگاهی است که در فصل 91–1390 برای دومین بار پیاپی از عنوان قهرمانی خود در لیگ برتر دفاع کرد و برای سومین سال متوالی قهرمان شد.
سپاهان با این سه قهرمانی پیاپی، تنها تیمی است که توانسته در تاریخ لیگ فوتبال ایران سه دورهٔ متوالی قهرمان شود.
زردپوشان اصفهانی همچنین با چهار قهرمانی در جام حذفی، یکی از تیم‌های پرافتخار این جام به حساب می‌آیند.
دیگر تیم اصفهانی یعنی سبز پوشان ذوب آهن نیز پس از استقلال و پاس که به ترتیب دو و یک بار قهرمان باشگاه های آسیا شده اند به همراه همشهری خود سپاهان، چهارمین تیم ایرانی است که به فینال مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در سال 2010 میلادی راه یافته‌ است.
ذوب‌آهن با چهار قهرمانی در جام حذفی نیز یکی از تیم‌های پرافتخار این جام به حساب می‌آید.
6027/8114

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش فوتبال اصفهان ذوب آهن سپاهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلال‌ها آفت فوتبال کشور هستند/ضرورت شناسایی استعدادهای جوان تبریز

امیر داودوندی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در تبریز استعدادهای زیادی وجود دارد که متأسفانه توجه داده نمی‌شود و برای همین می بینیم بازیکنان تراز اول فوتبال تبریز به شدت در لیگ برتر کاهش یافته است و در تیم ملی هم هیچ سهمیه‌ای نداریم. وی ابراز داشت: زمانی ۳ تیم در لیگ برتر داشتیم الان یک تیم با بازیکنان غیر بومی در لیگ برتر داریم که این برای فوتبال تبریز خوب نیست. وی گفت: البته باید بگویم بعضی بازیکنان پایه قدرنشناس بوده و خیلی زود مربیان اول خود که در پیشرفت‌های شأن نقش بسزایی داشتند فراموش می‌کنند. این مربی جوان فوتبال تبریز افزود: در فوتبال تبریز مربیان جوان را حمایت نمی‌کنند. فرصت برای کار کردن نمی‌دهند و سعی می‌شود مربیان جوان را به حاشیه ببرند. انتقاد از انحلال تیم فوتبال ماشین سازی داودوندی در مورد انحلال تیم ماشین سازی گفت: قدیمی ترین تیم فوتبال شمالغرب کشور الان کجاست؟ چرا تعداد باشگاه‌های تبریز کاهش یافته و شاهد مسابقات دو یا سه دهه پیش نیستیم البته جا دارد از تیم رخش بازیکنان بومی و هدایت مربی خوب علیرضا اکبرپور یاد کنم که فضایی برای حضور بازیکنان بومی در تبریز را فراهم کرده است. این مربی جوان دلال‌ها را از افت فوتبال کشور یاد کرده و گفت: به جای اینکه از دلال بازیکن بگیریم دنبال بازیکنان با استعداد در فوتبال محلات باشیم در شهر ما مربی نماها یا دلال‌هایی که می آیند بازیکن معرفی می‌کنند و یا پیشنهاد می‌دهند مثل آنها باشد و به حرف آنها گوش دهید در غیر این صورت در فضای مجازی شروع به تخریب می‌کنند. وی گفت: روزهای خوب فوتبال تبریز و آذربایجان در پیش است انشاالله با وحدت و همدلی مربیان و بازیکنان تبریز دوباره در سطح اول فوتبال کشور بازخواهد گشت. وی در پایان گفت: تشکر می‌کنم از خانواده و دوستانم که در این راه همراه و پشتیبان من هستند. امیر داودوندی مربی تیم‌های امید گسترش در لیگ یک کشور بوده و با نوجوانان مهدیه به لیگ برتر کشور به لیگ برتر صعود کرده و همچنین سابقه کار در امیدهای لیگ برتر تهران با تیم داماش و اکباتان را داشته و سرمربی نوجوانان مهدیه در مسابقات استانی بوده است. کد خبر 6086838

دیگر خبرها

  • مهاباد میزبان دو رویداد مهم ورزشی کشور در ماه جاری
  • درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران
  • اشتباه عجیب اوسمار در آستانه ال‌کلاسیکو/ سرمربی پرسپولیس به سپاهان پاس گل داد؟
  • پاس گل اوسمار در تلویزیون به سپاهان در آستانه بازی حساس
  • بازگشت جام‌حذفی؛ فرصت تاریخی پرسپولیس برای عبور از استقلال
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • بازی آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگر
  • پاسخ مورایس به انتقاد هواداران سپاهان
  • دلال‌ها آفت فوتبال کشور هستند/ضرورت شناسایی استعدادهای جوان تبریز
  • بهترین‌های هفته ۲۴؛ ربیعی طلسم شکست، اصفهانی‌ها برگشتند