Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:50:18 GMT

کتب درسی دانش آموزان باید خلاقانه و پژوهش محور باشد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۱۹۳۹

کتب درسی دانش آموزان باید خلاقانه و پژوهش محور باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر تورانی روز دوشنبه در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش استان قزوین گفت: نهادینه شدن فرهنگ پژوهش باید از مدارس آغاز شود و برای تحقق این هدف معلمان لازم است یادگیری در دانش آموزان تقویت شده و والدین هم پژوهش را از معلمان مطالبه کنند.

وی افزود: فرهنگ پژوهش تزریقی نیست و برنامه های درسی، پرورشی، ورزشی و تربیتی دانش آموزان به گونه ای تدوین شود که پژوهشگری در این برنامه ها مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: کتب درسی دانش آموزان باید خلاقیت محور و مسئله محور باشد و تفکر و اندیشه دانش آموزان را مورد توجه قرار دهد.

تورانی یادآورشد: کتاب کار و فن آوری، تفکر و پژوهش، تفکر و سواد رسانه ای با رویکرد پژوهشی تدوین شده و توجه به این موارد به نهادینه شدن فرهنگ پژوهش کمک می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این مراسم گفت: امروز در مدارس باید ازمرز حفظ کردن و تئوری‌ها عبور کرده و فضای یادگیری را برای دانش آموزان به فضایی جذاب و لذت بخش تبدیل کرد.

خیراله رحمانی تصریح کرد: نهادینه کردن فرهنگ پژوهش در میان دانش آموزان موجب لذت بردن آنها از یادگیری و افزایش عمق یادگیری می‌شود.

وی افزود: برای حرکت در مسیر علم و عقب نماندن از پیشرفت‌های علمی دانش آموزان و معلمان باید به پژوهش توجه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: برای تقویت فرهنگ پژوهش بین دانش آموزان در سطح استان ۱۳ پژوهش سرا با آزمایشگاه‌های مختلف و مجهز دایر شده است.

رحمانی یادآورشد: برخی از مدارس بزرگ هم به پژوهش سرا مجهز شده و اجرای جشنواره‌های خوارزمی، جابربن حیان و طرح پرسش مهر هم موجب تحریک علمی و پژوهشی دانش آموزان می‌ شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در حوزه پرورشی هم مسابقات فرهنگی، هنری دانش آموزان با نگاه پژوهشگری، تحقیق و جستجو برگزار می ‌شود.

در این مراسم از ۹ دانش آموز پژوهشگر، ۲۸ معلم پژوهنده، ۵ معلم پژوهشگر نویسنده مقاله و کتاب و ۳ پایان نامه تحصیلی برگزیده در مقطع کارشناسی ارشد تجلیل شد.

سینا شعبانی، عرفان خدادادی، نازنین زهرا ژاله، ستایش علی محمدی، زهرا مرادی و نرگس عبدالله، سید آرمین موسوی، دل آرا خسروی، حدیثه خالقی، یاسمن آبسالان و علی قدسی به عنوان دانش آموزان پژوهشگر برتر مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش فرهنگیان کتایون گنبدی از البرز، مهرنوش فرهمند، علیرضا یعقوبی و فرشید محمدبیگی از ناحیه ۲ و علی اکبر جعفرلو از شهر آوج تجلیل شدند و میترا رضوی فر از البرز، الهام ربیعی از تاکستان و محمد عظیمی از ناحیه ۲ به عنوان نویسندگان پایان نامه های تحصیلی برگزیده مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین از پژوهشگران برتر استان در گروه تحلیل و بررسی محتوای آموزشی و پرورشی و رتبه های اول تا سوم اقدام پژوهی استان تجلیل شد.

کد خبر 4488093

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش قزوین هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه

شریفی گفت: در طرح آموزش ایمنی و ترافیک  حدود ۳۰۰ دانش آموز روستا‌های آغجه کهل، مردق و تازه کند قشلاق با مسائل ایمنی و ترافیک آشنا شدند و روش‌های صحیح سوار شدن به ماشین، موتورسواری، عبور از عرض جاده‌ها، علایم راهنمایی و نحوه بستن کمربند ایمنی را آموزش دیدند.

وی هدف از اجرای این برنامه آموزشی را ارتقای فرهنگ ترافیک و آموزش ایمنی و ترافیک به دانش آموزان دانست و افزود: علاوه بر دانش آموزان حدود ۱۵۰ نفر از اولیای آنها نیز در این دوره‌ها شرکت کردند.

شریفی گفت: به منظور فرهنگ سازی برای استفاده از کلاه ایمنی برای ۱۰۰ نفر از موتورسواران دارای گواهینامه کلاه ایمنی هدیه داده شد.

وی اضافه کرد: این طرح با مشارکت راهداری، پلیس راه و آموزش و پرورش مراغه اجرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • اجرای طرح آموزش ایمنی و ترافیک در مراغه