Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-06@13:21:46 GMT

افزایش 14 درصدی صدور جوازهای تاسیس در کردستان

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۲۰۰۴

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتانیوز ، رئیس اداره طرح­ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در هشت ماهه سال جاری تعداد 302 فقره جوازتاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری سه هزار و 444 میلیارد تومان صادر شده است.
اکبر منصوری عنوان کرد: درصورت اجرایی شدن این تعداد جواز تاسیس صادر شده برای پنج هزار و 145 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان ساخت: جواز تاسیس های صادر شده در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد 14 درصد و از لحاظ اشتغالزایی 329 درصد رشد را نشان می دهد.
رئیس اداره طرح­ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در هشت ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیشترین افزایش درخواست سرمایه گذاری در زمینه لوازم خانگی با 50 درصد و تولید زغال از ضایعات چوب با 450 درصد بوده است.
منصوری گفت: رشد چشمگیر در حوزه مونتاژ لوازم خانگی در راستای آغاز ثبت نام زمین در منطقه ویژه اقتصادی بانه بوده و امید است با تکمیل زیر ساختهای منطقه، زمینه ایجاد اشتغال بیش از پیش در این شهرستان فراهم شود.
وی همچنین به رشد قابل توجه درخواست برای صدور جواز تاسیس تولید زغال صنعتی از ضایعات چوب در شهرستانهای بانه و مریوان اشاره کرد و گفت: این رشد قابل توجه تقاضا به واسطه دسترسی به بازار عراق بوده است.
رئیس اداره طرح­ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: با توجه به نوسانات ارز در سال جاری و با وجود مشکلات عدیده ای که بخش اقتصادی کشور بدلیل اعمال و تشدید تحریم های ظالمانه با آن مواجه شد، شاهد رشد مثبت تقاضا برای صدور مجوزهای صنعتی بوده ایم که این نشان از امیدواری، رغبت و عزم فعالان بخش اقتصادی کشور در خصوص اشتغالزائی و گذر از شرایط سخت کنونی دارد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مدیر کل گمرک استان سمنان گفت:  در فروردین  امسال ، ۲۹ هزار تن کالا شامل مواد شوینده - کربنات سدیم ، هیدروکربن   و سیم و کابل به ارزش ۱۰ میلیون دلار از گمرکات استان سمنان به ۳۴ کشور جهان صادر شد که به لحاظ وزن ۹۶ درصد و به لحاظ ارزش صادراتی ۸۰ درصد نسبت به فروردین سال گذشته افزایش داشته است.
مرتضی حاجیان نژاد با بیان اینکه در این مدت هزار و ۵۵۰ تن کالامواد اولیه و ماشین آلات واحد‌های تولیدی به ارزش شش میلیون ۵۰۰ هزار دلار به گمرکات استان سمنان وارد شده است  گفت: تراز تجاری یک ماهه استان سه میلیون ۵۰۰ هزار دلار و مثبت بوده است.
حاجیان نژاد همچنین گفت: بر اساس تحلیل‌های آماری ، میزان تجارت خارجی استان سمنان در سال گذشته ۳۸۵ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از آن ۵۹ درصد رشد داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صدور فیش‌های حقوقی جدید بازنشستگان +جزئیات میزان افزایش
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۶۸ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۱۴۰۲ / رشد ۴۸ درصدی برخورد با خودروهای شوتی
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • افزایش ۱۶ درصدی تولید فولاد ایران در فصل نخست ۲۰۲۴