Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@17:44:27 GMT

احیا محله قدیمی گلبازان کرمان

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۲۰۱۵

احیا محله قدیمی گلبازان کرمان

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کرمان، غلامرضا فرخی؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه در کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر کرمان احیاء و بازآفرینی محله گلبازخان کرمان مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت، گفت: این طرح پس از تایید نهایی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهرداری کرمان در راستای همکاری و مشارکت هر چه بیشتر مردم و بخش خصوصی بسته‌های تشویقی در نظر خواهد گرفت، اظهار کرد: محله گلبازخان در محدوده عرصه و حریم بازار تاریخی کرمان قرار دارد.
فرخی با اشاره به اینکه محله گلبازخان از محله‌های قدیمی شهر کرمان است که دارای بنا‌های با ارزش تاریخی متعددی می‌باشد، افزود: مرمت محله مذکور با هدف احیاء و بازسازی بافت تاریخی شهر کرمان اجرا می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان به راه اندازی اقامتگاه‌های سنتی در محله گلبازخان کرمان با هدف توسعه گردشگری و ایجاد هتل اشاره و اظهار کرد: بدون شک با مرمت و بازسازی محله‌های تاریخی، شاهد حضور بیش از پیش گردشگران داخلی و خارجی در این اماکن خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در راستای حفظ ارزش‌ها و حفاظت از بافت تاریخی شهر کرمان برای اولین بار طرح مطالعات محلات تاریخی توسط شهرداری کرمان و با همکاری میراث فرهنگی استان اجرا می‌شود، افزود: طرح مذکور پس از تکمیل مطالعات، با مشارکت دستگاه‌های مربوطه، بخش خصوصی و مردم انجام می‌شود.

فرخی بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان از محل اعتبارات استانی و ملی سال ۹۶- ۹۷ کار مرمت و بدنه سازی محلات تاریخی و معابر واجد ارزش را نیز آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر رویکرد تعداد زیادی از دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی رویکرد توسعه شهر کرمان با اتکا به پتانسیل‌های میراث فرهنگی و گردشگری است که جای تقدیر دارد.
انتهای پیام/ی

بازسازی محله های قدیمی شهر کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: کشف شواهدی از آثار تاریخی در عمق ۱.۵ متری زمین، روند اجرای عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر را به طور موقت متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، محسن معصوم علیزاده امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن خیابان باباطاهر در مرکز شهر و تاریخی‌ترین بافت همدان و پیش‌بینی کشف آثار تاریخی در این مکان، کارشناسان میراث‌فرهنگی از ابتدای اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی بر روند اجرای کار نظارت داشتند.

وی افزود: به دنبال اجرای این طرح، روز گذشته و هنگام خاکبرداری شواهدی از آثار تاریخی در این محدوده نمایان شد که به صورت موقت تا اعلام نظر دقیق کارشناسان ادامه اجرای کار متوقف شده است و هنوز ابعاد مختلف این اثر شناسایی نشده و در نخستین فرصت در صورت نیاز نسبت به کاوش آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان ادامه داد: تلاش داریم در کنار حفظ آثار تاریخی مانع فعالیت‌های عمرانی شهر نشویم و به همین دلیل تیم کارشناسی بررسی ابعاد مختلف این اثر تشکیل شده تا هرچه زودتر نسبت به انجام مراحل کار کارشناسی و ادامه روند اجرای طرح تصمیم‌گیری شود.

معصوم‌علیزاده اضافه کرد: تصمیم داریم در صورت کشف اثر تاریخی، از آن به عنوان یک ظرفیت گردشگری در کنار فعالیت‌های عمرانی و شهرسازی شهرداری برای شهر همدان استفاده کنیم.

وی گفت: همانطور که در همه نقاط استان از میراث فرهنگی حفاظت می‌شود، یگان حفاظت میراث فرهنگی ناظر پروژه است تا از هرگونه آسیب و دخل و تصرف در آن جلوگیری شود.

کد خبر 751136

دیگر خبرها

  • دیواره تاریخی خیابان باباطاهر مربوط به دوران ایلخانی است
  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • همکاری شهرداری با احیاگران خانه‌های تاریخی محله امامزاده یحیی
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری