Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@00:15:30 GMT

یک قلاده گرگ در گلستان شهر بجنورد تلف شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۲۰۹۳

یک قلاده گرگ در گلستان شهر بجنورد تلف شد

بجنورد- ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: یک قلاده گرگ بر اثر تصادف جاده ای در مسیر گلستان شهر بجنورد، تلف شد.

سیداصغر مطهری دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این گرگ سحرگاه امروز بر اثر شدت برخورد با یک خودرو عبوری، جان باخته است.
وی افزود: هفته گذشته نیز یک قلاده گرگ در جاده گلستان شهر بجنورد در تصادف با خودرو، از ناحیه دست دچار شکستگی شده بود که به همراه یک قلاده کفتار، که بر اثر برخورد با خودرو در مسیر روستای آجقان در شهرستان اسفراین زخمی شده بود، برای درمان به تهران انتقال یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: در یک ماه اخیر 2 قلاده کفتار، 2 قلاده گرگ، یک قلاده یوزپلنگ و چند قلاده روباه و شغال در جاده های خراسان شمالی دچار سانحه شده اند که این تصادفات منجر به مرگ یوزپلنگ، یک قلاده گرگ و یک قلاده کفتار شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، نبود کلینیک دامپزشکی حیات وحش را از مشکلات و دغدغه های این اداره کل عنوان کرد و گفت: این استان امکانات مناسبی برای درمان وحوش صدمه دیده ندارد و از حضور و خدمات دامپزشک حیات وحش بی بهره است.
در خراسان شمالی 65 گونه پستاندار از 197 گونه موجود در کشور زیست دارند و 141 گونه پرنده از 532 گونه موجود، 68 خزنده از 228 گونه کشور، چهار گونه خزنده دوزیست از 20 گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از 160 گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند.
برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری و کرکس مصری در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.
اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی مناطق حفاظت شده و پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلول، سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم را مجموعا با گستره 194 هزار و 141 هکتار مدیریت می کند.
7185/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي محيط زيست تصادف گرگ خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کشف ۲۷ فقره پرونده کلاهبرداری به ارزش ۳۸ میلیارد و ۳۰۴ میلیون ریال خبر داد و گفت: فرد کلاهبردار دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

سردار سعید مطهری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: در پی اعلام شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با ترفندهای مختلف از جمله خرید و فروش ملک و خودرو اقدام به کلاهبرداری از آنان کرده است، بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان با بررسی اظهارات شاکیان پرونده، یک نفر کلاهبردار در این رابطه شناسایی و دستگیر شد، افزود: این فرد در بازجویی‌های بعمل آمده به ۲۷ فقره کلاهبرداری به ارزش ۳۸ میلیارد و ۳۰۴ میلیون ریال اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی با بیان اینکه در همین رابطه یک پرونده جعل هم کشف شد، خاطرنشان کرد: فرد کلاه‌بردار بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.‌

کد خبر 746826

دیگر خبرها

  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • چریش‌های معطر، محبوب سفره‌های مردم بجنورد
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • چریش های معطر، محبوب سفره های مردم بجنورد
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • عرضه نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • پخت نان کامل در نانوایی‌های آزاد پز بجنورد
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • کلاهبرداری ۳۸ میلیاردی در بجنورد
  • ۸۰ خاور زباله از یک منزل کشف شد