Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:36:03 GMT

ساماندهی مرزها موجب کاهش قاچاق می شود

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۲۱۳۰

ساماندهی مرزها موجب کاهش قاچاق می شود

سنندج - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: یکی از دلایلی که امکان قاچاق را بیشتر می کند عدم ساماندهی مرز است و با ساماندهی آن می توان از حجم قاچاق کاست.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسین خوش اقبال شامگاه یکشنبه در نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی، نظارت و مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اظهار داشت: دستگاه هایی که در مرز حضور دارند به ساماندهی کمک کنند چرا که مرزها پیشانی نظام محسوب می شوند و باید در شان نظام جمهوری اسلامی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: رفع نواقص و ضعف ها در مرز در اولویت قرار گیرد تا از قاچاقی که از این طریق صورت می گیرد جلوگیری شود.
خوش اقبال از تعزیرات حکوکتی خواست با پرونده هایی که در حوزه قاچاق تشکیل می شود برخورد کند تا مردم نتیجه کار را مشاهده کنند و افزود: همه با قدرت و توان بیشتری از قبل با قاچاق مبارزه کنند.
وی با اشاره به شرایطی که به دلیل تحریم ها با آن مواجه هستیم گفت: در چنین زمانی قاچاق ضربه به سرمایه های ملی و اقتصاد کشور است.

** 2290 فقره پرونده قاچاق در کردستان تشکیل شد
مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان هم در این نشست گفت: از هفت هزار و 492 فقره پرونده ای که در تعزیرات تشکیل شده 2 هزار و 290 فقره پرونده مربوط به قاچاق بوده است.
سید نجیب حسینی اظهار داشت: تشکیل 2 هزار و 290 فقره پرونده در سال جاری در مقایسه با سال گذشته که تعداد پرونده ها سه هزار و 200 فقره بوده نشان دهنده کاهش پرونده های قاچاق است.
وی اضافه کرد: از پرونده های قاچاق هزار فقره پرونده مربوط به قاچاق خروجی(خروج از کشور) است که در مقایسه با پارسال که بیشتر پرونده ها مربوط به قاچاق ورودی به کشور بود کاهش یافته است.
حسینی یادآور شد: بیشتر پرونده های قاچاق خروجی هم شامل سوخت، گوشت، مرغ، دام زنده و جگر بوده است.
وی افزود: امسال 64 فقره پرونده قاچاق دام برای قاچاق هزار و 10 راس دام در تعزیرات تشکیل شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان گفت: از پرونده های تشکیل شده 468 فقره پرونده با 958 هزار و 239 لیتر مرتبط با قاچاق سوخت بوده است.
وی با اشاره به اینکه 303 میلیارد و 632 میلیون و 384 هزار ریال پرونده محکومیت صادر شده است، اظهار داشت: 128 میلیارد و 906 میلیون و 660 هزار ریال از پرونده های به نتیجه رسیده وصول شده است
حسینی با اشاره به اینکه تعداد پرونده های تجدید نظر به 125 پرونده کاهش یافته است دلیل آن را اجرای قانونی دانست که در صورت گذشت محکوم علیه از حق تجدیدنظر می تواند شامل 25 درصد تخفیف در حکم شود.
** 49 باند قاچاق در کردستان متلاشی شد
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان هم در این نشست گفت: اکنون که کشور درگیر تحریم های ظالمانه غرب و جبهه استکبار قرار گرفته است به خوبی می توان از ظرفیت مرزها بهره برد.
علی خداویسی با اشاره به اینکه قاچاق در این شرایط بیشتر به اقتصاد کشور آسیب می زند اظهار داشت: می توان از مرزها برای شکوفایی اقتصاد و توسعه صادرات بهره گرفت.
وی خبر از متلاشی شدن 49 باند قاچاق در سال جاری داد و گفت: پارسال 41 باند متلاشی شده بود که در مقایسه 19 درصد افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: میزان کشفیات قاچاق سوخت هشت ماهه یک میلیون و 308 هزار و 407 لیتر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 269 هزار و 662 لیتر بوده شاهد رشد 385 درصدی هستیم.
خداویسی افزود: میزان کشفیات قاچاق لوازم صوتی و تصویری در هشت ماهه امسال هزار و 208 دستگاه بوده که در مقایسه با 11 هزار و 128 دستگاه مدت مشابه پارسال 89 درصد کاهش دیده می شود.
وی گفت: اسفند امسال همایش اقتصاد پنهان در استان های غربی در استان کردستان برگزار می شود.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان هم در این نشست گفت: پنج هزار و 695 راس دام توسط هنگ مرزی و نیروی انتظامی کشف شده که کارشناسان این اداره آن را تحویل گرفتند.
شهریار حنیفی اضافه کرد: خروج دام زنده از مرز یکی از مشکلات جدی است که فعلا به دلیل شرایط جوی کاهش یافته است.
وی همچنین اظهار داشت: 440 واحد تولیدی بخش کشاورزی فاقد گاز برای بهره مندی از گاز معرفی شده اند.
رئیس پلیس آگهی فرماندهی انتظامی کردستان هم گفت: امسال 146 هزار و 787 بطر مشروبات الکی در استان کشف شد.
سرهنگ جمال سلمانی اضافه کرد: با اینکه این میزان در مقایسه با سال گذشته کاهش یافته است اما هنوز استان کردستان در زمینه کشف مشروبات الکی اولین استان در کشور است.
6108

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كميسيون قاچاق معاون استاندار كردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام حیدری در این خصوص اظهار کرد: در حال حاضر ۱۷۳ شعبه شورای حل اختلاف در ۱۹ حوزه قضایی دایر می‌باشد که از این تعداد ۸۹ شعبه در شهر‌ها و ۸۴ شعبه نیز در روستا‌ها فعالیت دارند.
وی اضافه کرد: از ۹۷ هزار و ۲۵۳ فقره پرونده وارده در سال گذشته به شورا‌های حل اختلاف استان، تعداد ۹۶ هزار و ۸۶۱ فقره پرونده مختومه و مورد رسیدگی قرار گرفته شده است.
حجت الاسلام حیدری نسبت مصالحه در پرونده‌های قابل صلح و سازش شورا‌های حل اختلاف استان را ۵۱ درصد اعلام کرد و افزود: طی سال گذشته ۳۴ هزار و ۶۵۵ فقره پرونده با میانجیگری شورا‌های حل اختلاف منجر به صلح و سازش شده و از مراجعات افراد به محاکم و دادسرا‌ها جلوگیری بعمل آمده است.
این مقام قضایی بیان کرد: درسال ۱۴۰۲ بالغ بر ۹۴ درصد از اوراق قضایی شورا‌های حل اختلاف به صورت الکترونیکی به مخاطبین ابلاغ گردیده، که علاوه بر کاهش زمان رسیدگی باعث تسریع در انجام امور قضایی، صرفه جویی در وقت و هزینه و رضایتمندی مراجعین شده است.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین گفت: تحقق صلح سازش در پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی از مهم‌ترین اولویت‌های ما در سال جاری است.

دیگر خبرها

  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • پرداخت 133 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین