Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا- انوشيروان محسني بندپي استاندار جديد تهران تاکيد کرد: مديران دستگاه هاي اجرايي که بايد در هماهنگي و همکاري با استاندار در بحث توسعه استان کار کنند به استقلال استان توجه کنند و خود را به وزيران نچسبانند.

به گزارش ايرنا وي روز دوشنبه در مراسم معارفه خود افزود: تهران به عنوان بزرگترين شهر سياسي، اجتماعي و اقتصادي کشور مشکلات خاص خود را دارد و نقش استاندار در هماهنگي، وحدت و انسجام بخشي در برنامه هاي توسعه استان پيداست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي يادآورشد: در هيات دولت به يک مساله اشاره و اعلام کردم که در استان تهران صف و ستاد با هم آميخته شده است و به حتم در دوره جديد استانداري تهران بايد صف و ستاد تفکيک شود و همين انتظار را هم از هيات دولت داشتم.
محسني بندپي اظهارداشت: مديران استاني با استانداري همکاري داشته باشند تا شاهد اين عقب ماندگي موجود در سطح پايتخت نباشيم.
** چهره پايتخت از آسيب هاي اجتماعي زدوده مي شود
وي در ادامه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: سه ميليون و 300 هزار بيمه شده کارگري و 700 هزار کارگر بيمه نشده در استان تهران داريم و نيز حاشيه نشيني شرايطي را فراهم کرده است که بايد به شکل اصولي و جدي به آن پرداخت.
محسني بندپي با بيان اينکه ترافيک پايتخت را بايد با جديت پيگيري کرد ادامه داد: آسيب هاي اجتماعي در اين استان علاوه بر آنکه افزايش يافته به محل سرريز استان هاي ديگر هم تبديل شده است.
استاندار تهران گفت: تلاش داريم چهره پايتخت را از تمامي اين آسيب ها پاک کنيم و از همين رو از همه سازمان هاي مردم نهاد ياري مي طلبم چراکه مسائل اجتماعي پيچيدگي هاي خاص خود را دارد و مديريت آن از عهده يک نهاد خارج است.
وي اضافه کرد: به طور حتم با نگاه اجتماعي و اجتماعي کردن اين مسائل مي توانيم با آنها مبارزه کنيم.
محسني بندپي افزود: طي مدتي که حکم من (در استانداري) صادر شده است در استان تهران براي 15 هزار معتاد متجاهر توانسته ايم ظرفيت ايجاد کنيم.
استاندار تهران گفت: راهکارهايي را با سازمان هاي مردم نهاد براي ساماندهي کودکان کار و متکديان مدنظر قرار داده ايم و از سوي ديگر اشتغال جوانان را پيگيري مي کنيم.
وي با بيان اينکه سالانه 800 هزار نفر جوان تحصيلکرده به بازار کار وارد مي شوند تاکيد کرد: براي دانش، مهارت و شکوفايي استعدادهايشان شرايط و زمينه را بايد فراهم کرد.
محسني بندپي به ضرورت همکاري و تعامل با مديريت شهري پايتخت در زمينه حمل و نقل، ترافيک عمومي و کاهش آلودگي هوا نيز اشاره و اظهاراميدواري کرد که بتوان به انتظارات بحقي مردم پايتخت از استاندار به عنوان نماينده عالي دولت پاسخ درست داد.
وي افزود: گزارشي از عملکرد سه ماهه ام به مردم ارائه خواهم کرد.
محسني بندپي اضافه کرد: در استان هاي ديگر، استاندار نقش نماينده دولت و نظام را ايفا مي کند و تمام دستگاه ها موظف هستند که توليت استاندار را بپذيرند و در مسير برنامه ريزي و توسعه استان حرکت کنند اما در تهران به دليل حضور وزراتخانه ها در پايتخت، دستگاه ها به وزيران چسبيده اند.
محسني بندپي درباره نوسازي بافت هاي فرسوده نيز اظهارداشت: متولي بافت فرسوده مسکن و شهرسازي است، استاندار هم بايد شرايط و بستر را فراهم کند تا مسئولان موانعي براي اقدام نداشته باشند.
استاندار تهران در مورد تغيير مديران و مسئولان استان نيز گفت: شخصي هستم که در کار ارزيابي مي کنم و اگر با آن خط مشي توانستيم کار کنيم، ادامه مي دهيم اما هيچ پيش فرض و قضاوتي ندارم و با همين تيم هم کار را پيش خواهم برد.
وي با بيان اينکه استان تهران 17 هزار کارگاه صنعتي دارد اظهارداشت: بيشترين صنوف خدماتي و کارگاه هاي صنعتي را در پايتخت داريم، اينکه بگوييم از اکنون مي خواهيم عوارضي را وضع کنيم به طور حتم بايد با وزارتخانه هاي اقتصاد و دارايي و صنعت و معدن هماهنگي انجام گيرد.
بندپي ادامه داد: بر اساس مصوبه امسال مجلس در تبصره 16 قانون بودجه در هر استان به استانداران اجازه داده شد در بحث هدفمندسازي يارانه ها اگر صرفه جويي انجام دادند، اعتبار حاصل از آن را صرف کارهاي عمراني و کاهش فقر مطلق کنند و ما هم همين روند را دنبال مي کنيم.
استاندار تهران گفت: مصوبه ديگري داريم که درصدي از سود شرکت ها متناسب با مسئوليت اجتماعي که کارگاه هاي توليدي دارند را براي محروميت زدايي و توسعه زيرساخت هاي خود تهران و شهرستان هاي آن استفاده مي کنيم.
به گزارش ايرنا مسئوليت استانداري تهران از 26 آبان سال جاري با کناره گيري محمدحسين مقيمي به دنبال اجراي قانون منع به کارگيري بازنشستگان به صورت سرپرستي به شکرالله حسن بيگي معاون سياسي و اجتماعي اين نهاد واگذار شده بود که 21 آذرماه جاري انوشيروان محسني بندپي با راي اعتماد هيات دولت به عنوان استاندار جديد معرفي شد.
وي پيش از آن رياست سازمان بهزيستي را برعهده داشت و از اواخر آبان امسال به دنبال درگذشت سيد محمدتقي نوربخش مديرعامل وقت سازمان تامين اجتماعي، سرپرستي اين سازمان را نيز برعهده گرفته بود.
تهرام/3001/ 1008
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی

رحمانی معاون اقتصادی استاندار قزوین در نشست با فعالان حوزه اقتصادی و صنعتی گفت: شرکت نفت باید در تامین سوخت واحد‌های تولیدی سرعت بیشتری داشته باشد.

معاون اقتصادی استاندار با بیان اینکه قطع برق کوره‌ها به فرآیند کار آسیب می‌زند، افزود: با مطرح کردن موضوع تامین سوخت کوره ها، قطعی برق باید کاهش یابد.

رحمانی با بیان اینکه تولید برق در ایران بیشتر از کشور‌های صنعتی است، اظهارداشت: علیرغم بالا بودن تولید انرژی در کشور یکی از دلایل ناترازی آن پایین بودن بهره وری انرژی است.

ره انجام معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین هم گفت: برای برداشت گندم در خرداد ماه نیاز مبرم به آبیاری گندم در اردیبهشت ماه داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار اصفهان بر هم‌افزایی مدیران‌ اجرایی
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • تقویت ارتباط مدیران با مردم
  • نظارت بر حریم تهران هوشمند می شود
  • کاروان خدمت استان بوشهر به عسلویه رسید
  • مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا می‌شود
  • اولین نشست استاندار لرستان با مدیران اقتصادی
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک
  • بازداشت ۷۴ تبهکار خطرناک در تهران