Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - در آستانه دیدار «زلمای خلیل زاد» نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور صلح افغانستان با نمایندگان گروه طالبان در امارات متحده عربی، واشنگتن بار دیگر به تعریف و تمجید از پاکستان در مذاکرات صلح طالبان پرداخت.

به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا، مذاکرات صلح نمایندگان طالبان افغانستان از ساعاتی پیش در امارات متحده عربی با مقامات آمریکایی آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفته است که حرکت به مذاکرات و ارتباط دیپلماتیک برای توافق و پایان جنگ 17 ساله در افغانستان همچنان ادامه دارد.
طالبان بر این عقیده است که حضور نیروهای بین المللی در افغانستان مانع اصلی تحقق صلح است اما گفته اند که می توان در خصوص مسائل مربوط به شناخت متقابل با دولت کابل، تغییرات قانون اساسی و حقوق زنان مذاکره کرد.
با این وجود، دونالد ترامپ در آستانه این مذاکرات به تعریف و تمجید از پاکستان پرداخت و اعلام کرد که از اقدام این کشور برای ایجاد صلح در افغانستان و تلاش های آن برای انجام مذاکرات میان طالبان و دولت وحدت ملی حمایت می‌کند.
رئیس جمهوری آمریکا با قدردانی از جدیت پاکستان در مبارزه با تروریسم گفته است: اسلام آباد نقش موثری در مبارزه با افراط گرایی در منطقه داشته است.
این سخنان در حالی از سوی ترامپ بیان شده است که رییس جمهوری آمریکا از زمان به قدرت رسیدن، بارها به دولت اسلام آباد در خصوص دادن پناهگاه های امن به تروریست ها اتهام زده است.
همین چند روز پیش بود که آمریکا بار دیگر با عقب نشینی از تصمیم خود در قبال پاکستان، نام این کشور را به عنوان استثناء از فهرست ناقضان آزادی مذهبی خارج کرد.
«نیکی هیلی» نماینده ایالات متحده آمریکا در سازمان ملل متحد نیز چند روز قبل با متهم کردن دولت اسلام آباد به همکاری نکردن در آنچه که وی مبارزه با تروریسم می خواند، گفت: واشنگتن نباید حتی یک دلار دیگر به پاکستان کمک کند.
هیلی با انتقاد از کمک های آمریکا به پاکستان گفته بود: نیازی به کمک ایالات متحده به کشورهایی که به دولت واشنگتن آسیب می رسانند، نیست و لازم است که این اقدامات متوقف شود.
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شده بود که آمریکا بیش از یک میلیارد دلار به پاکستان داده است اما دولت این کشور، همچنان به تروریست ها کمک کرده و آنها را پناه می دهد.
شبد**6125**9122

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي پاكستان آمريكا واشنگتن اسلام آباد مذاكرات صلح افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان

تیم ملی فوتسال افغانستان پس از تاریخ سازی در جام ملت های آسیا و نخستین صعود به جام جهانی فوتسال پس از بازگشت به کابل مورد استقبال گرم مردم این کشور قرار گرفت.

 جمعیت زیادی از شهروندان کابل به ویژه جوانان ساعت ها در فرودگاه کابل و فدراسیون فوتبال در انتظار بازگشت قهرمانان فوتسال بودند تا آنها را به گرمی در آغوش بگیرند و تاریخ سازی آنان را در عرصه ورزش تبریک بگویند.

بیشتر اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان جوانان مهاجر هستند که در ایران به دنیا آمده و فوتسال بازی کرده اند و در همانجا به تیم ملی افغانستان پیوسته اند.

 اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان با سر مربی ایرانی خود چند روز است باعث خوشحالی مردم این کشور در شهرهای مختلف شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • قربانی بهبود روابط کابل اسلام آباد شده ایم
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • ان‌بی‌سی: دولت آمریکا با آتش‌بس غزه در پی مهار اعتراض‌های دانشجویی است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • اولین موضع رسمی وزیر ورزش به تغییر نام استقلال
  • بانوان آمریکای لاتین نسبت به کشتار زنان در غزه موضع بگیرند