Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@12:47:55 GMT

موج اعتراض جلیقه زردها به مغرب رسید

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۲۱۵۸

به دنبال اعتراض جلیقه زرد ها در فرانسه، شماری از کارمندان بخش های دولتی و خصوصی مغرب با پوشیدن جلیقه های زرد به خیابان ها آمده و خواستار بهبود وضعیت معیشتی و افزایش حقوق خود شدند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا، 'زهیر اسقریبه' معاون رئیس اتحادیه سندیکای تکنسین های مغرب امروز به خبرگزاری آناتولی گفت: شماری از کارمندان وزارتخانه ها و نهادهای دولتی و خصوصی با پوشیدن جلیقه های زرد به خیابان ها آمدند و خواستار بهبود وضعیت معیشتی و افزایش حقوق شان شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد: هفته اعتراض ها از امروز در اماکن کاری با پوشیدن جلیقه های زرد آغاز شده و این روند تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.
اسقریبه یادآور شد که این اعتراض ها به دنبال آن صورت می گیرد که تلاش سندیکای کارمندان برای گفت و گو با دولت بر سر بهبود اوضاع کاری، بی نتیجه ماند.
وی ادامه داد:کارمندان مغربی قرار است روزهای 19 و 20 ماه جاری (چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری) برای بهبود اوضاع معیشتی خود دست به اعتصاب ملی بزنند.
دولت مغرب هنوز واکنشی درباره این اعتراض ها نشان نداده است.
پوشیدن جلیقه زرد نوعی اعتراض طبقه کارمندان و کارگران است که از17 نوامبر (26 آبان) در فرانسه شکل گرفت. این سبک از اعتراض در فاصله کوتاهی در کشورهایی چون بلژیک، هلند ، مصر و تونس نیز به کارگرفته شد.
به گزارش ایرنا، از 17 نوامبر (26 آبان) هزاران فرانسوی با پوشیدن جلیقه های زرد در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی و برنامه دولت امانوئل مکرون برای بالا بردن مالیات بر سوخت، در پاریس و دیگر شهرهای بزرگ فرانسه تظاهرات کردند.
تظاهرکنندگان که عمدتا به دلیل بالا بودن اجاره بها در شهر، در روستاها زندگی می کنند؛ از مکرون می خواهند تا از مالیات سوخت بکاهد و مشکلات اقتصادی آنان را برطرف کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: توزیع بسته‌های معیشتی در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل با بیش از هشت هزار سبد غذایی به رشد ۸۲ درصدی رسید.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته هشت هزار و ۶۱۸ بسته معیشتی برای خانواده‌های کم‌برخوردار در سطح استان توزیع شد که این رقم در مدت مشابه آن یک‌هزار و ۹۳۰ سبد بود.

وی افزود: ارزش این بسته‌های معیشتی توزیع شده در سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این بسته‌های معیشتی در قالب طرح‌های پویش هلال رحمت، نذر خدمت ملی و استانی و نوروز در سطح استان زنجان و در محلات کم‌برخوردار ۲۰۲۰ توزیع شده است.

هاشمی خاطرنشان کرد: خیرین، نیکوکاران و مردم نوع‌دوست استان بازوی اصلی هلال احمر در توزیع بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های کم برخوردار هستند.

وی اظهار داشت: طرح‌های بیان شده با همکاری کمیته امداد، آستان قدس رضوی، مراکز خیریه، معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان و سازمان داوطلبان هلال احمر کشور اجرا شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان، علاوه بر توزیع بسته‌های معیشتی در مناطق کم‌برخوردار و محلات ۲۰۲۰ در پرداخت هزینه‌های دارویی و درمانی نیز از این خانواده‌ها حمایت مالی می‌کند.

هاشمی افزود: هلال‌احمر استان با استفاده از توان توانمندان و ظرفیت و کمک‌های خیرین بخشی از نیازهای نیازمندان را مرتفع می‌کند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در سال گذشته نیز ۳۹ میلیارد و۲۱۰ میلیون ریال کمک هزینه درمانی برای بیماران نیازمند این استان که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد نبودند، پرداخت شد.

کد خبر 747763

دیگر خبرها

  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران
  • ورزنه شهر فرشتگان چادر سفید ایران + فیلم
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست
  • فیلم| اوضاع وحشتناک دبی بعد از سیل/ دبی هنوز هم زیر آب است
  • همکاری های دوجانبه کانونهای خدمت رضوی استان و سازمان جهادکشاورزی استان یزد
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • تداوم پنجشنبه‌های مهربانی با کمک یکی از کارمندان زندان یزد
  • اتوبوس اخراجی‌های گوگل
  • آلمان کمک‌رسانی به آنروا را از سر گرفت