Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-19@16:57:39 GMT

مهمترین مشکل تهرانی‌ها از دید حناچی

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۲۱۶۲

شهردار تهران با اشاره به مشکلات شهر تهران گفت: نظرسنجی‌ها از مردم نشان می‌دهد ۷۰ درصد مردم بحران ترافیک و آلودگی هوا را بحران اصلی تهران می‌دانند و فقر و مسائل مادی در رده‌های بعدی قرار دارد.

به گزارش تسنیم، پیروز حناچی عصر امروز در جلسه تکریم و معارفه استاندار تهران با اشاره به قدمت تهران اظهار داشت: اخیراً نمایشگاهی در موزه ملی برگزار شده که نشان می‌دهد قدمت تهران به ۸ هزار سال پیش برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: تهران از حدود ۲۰۰ سال پیش تاکنون در حال توسعه است و علی‌رغم همه مشکلات این جمعیت را پذیرا است و به عنوان بزرگ‌ترین کلان‌شهر نیاز به توجه بیشتری دارد چرا که ۴۲ شهر و ۱۶ شهرستان در اطراف آن وجود دارد که پاسخگویی به مطالبات ساکنان آن نیاز به تلاش و برنامه‌ریزی‌های بیشتری دارد.

شهردار تهران با اشاره به تقاضای خُرد شدن شهرستان‌ها افزود: تقاضا برای خُرد شدن شهرستان‌ها وجود دارد که در راستای دریافت خدمات بیشتر است؛ بنابراین باید با تدبیر مناسب تلاش شود تا با پیگیری همه اجزا در یک راستا بتوان راهکاری مناسب برای برطرف کردن مشکلات پیدا کرد.

حناچی عنوان کرد: نظرسنجی‌ها از مردم نشان می‌دهد ۷۰ درصد مردم بحران ترافیک و آلودگی هوا را بحران اصلی تهران می‌دانند و فقر و مسائل مادی در رده‌های بعدی قرار دارد که این امر نشان می‌دهد مردم با این مشکلات روبه رو هستند و همکاری و همیاری مردم برای این مشکل ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: علت اصلی آلایندگی تهران وسایل نقلیه موتوری از موتورهای دوچرخ، خودروهای شخصی و عمومی است که اقدامات مؤثر برای بهبود حمل و نقل عمومی انجام شده اما کافی نیست که اگر همه تلاش کنیم شاید بتوان بخشی از مشکلات تهران را برطرف کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: تهران حناچی مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و رئیس سازمان حج و زیارت، با تأکید بر کاهش هزینه‌های حج، تصریح کرد: هزینه سفر حج بسیار سنگین شده و این مسئله باعث شده کسانی که سالیان درازی در نوبت بوده اند، اکنون به علت گرانی از استطاعت خارج شده و نتوانند به حج مشرف شوند.

وی مشکلات حج را زیاد ولی قابل حل دانست و اظهار داشت: حج سفر بسیار پربرکتی است، اما سال به سال مشکل‌تر می‌شود، که لازم است با تدبیر مشکلات را برطرف کرد.

این مرجع تقلید یکی از مشکلات را طولانی شدن سفر حج عنوان کرد و افزود: طولانی شدن سفر حج تا چهل روز و یا بیشتر باعث بروز مشکلاتی می‌شود که باید به آن توجه کرد.

آیت الله مکارم شیرازی، فلسفه حضور بعثه‌های مراجع عظام تقلید در حج را خدمت رسانی به حجاج دانست و تصریح کرد: چنانچه بعثه‌های مراجع نباشند، حاجیان در مناسک حج دچار مشکل می‌شوند، لذا شایسته است زمینۀ حضور آنان تسهیل شود.

وی با تأکید بر انتخاب روحانیون آموزش دیده برای کاروان ها، بیان کرد: روحانیون کاروان‌ها وظیفه راهنمایی و آموزش معارف و مناسک حج را بر عهده دارند و باید برای این امر توانا باشند و حجاج را به درستی راهنمایی کنند.

در ابتدای این دیدار نمایندۀ ولی فقیه و رئیس سازمان حج و زیارت، گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حج ۱۴۰۳ ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • آزمون سخت دولت برای باز کردن گره حمل‌و‌نقل شهروندان تهرانی!
  • «زیرساخت و انرژی» مشکل اصلی صنایع استان سمنان است
  • هزینه سفر حج بسیار سنگین شده است
  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و راه‌ها در سیستان وبلوچستان
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • ضرورت توسعه زیرساخت‌ها به ویژه راه‌ها درسیستان وبلوچستان
  • اجرای اقدامات برای تامین زیرساخت ها ورفع مشکلات مردم سیل زده
  • خبر خوش زاکانی برای تهرانی ها | پله های برقی بالاخره نونوار می شوند
  • طغیان رودخانه‌ها راه ارتباطی ۳۸ روستا در هرمزگان را مسدود کرد