Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@06:43:57 GMT

دستگیری عامل تخلیه فاضلاب در آبیک

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۲۱۸۴

دستگیری عامل تخلیه فاضلاب در آبیک

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ محمد ایران نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک گفت: راننده یک دستگاه تانکر که فاضلاب‌ها را در حاشیه و حریم اتوبان آبیک تخلیه کرده بود به دام ماموران یگان حفاظت محیط زیست افتاد.

ایران نژاد افزود: پرونده متهم با استناد به قانون مدیریت پسماند‌ها برای پیگرد قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مردم خواست در صورت مشاهده تخلیه پساب، فاضلاب و یا هرگونه پسماند در اطراف شهر، اراضی کشاورزی، حاشیه محور‌های مواصلاتی و حریم رودخانه‌ها سریعا مراتب را به ادارات محیط زیست و نیروی انتظامی گزارش کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبیک گفت: با آلودکنندگان کنندگان محیط زیست که سلامتی مردم را به مخاطره می‌اندازند برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

دستگیری راننده متخلف تانکر در آبیک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان رسیدگی به درخواست‌های حمل و نقل پسماند خراسان رضوی کاهش یافت

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون محیط‌ زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: میزان زمان رسیدگی به درخواست های حمل ونقل پسماند در خراسان رضوی تاکنون چهار و نیم روز بوده که این شاخص در حال کاهش است.

مهدی یزدانجو افزود :  اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی در راستای اجرای ماده ۲۳ قانون مدیریت پسماندها و آیین‌نامه‌های اجرایی آن و اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور حفظ محیط‌ زیست کشور از آثار زیان‌بار پسماندها و مدیریت بهینه آن‌، نسبت به امر نظارت بر نقل و انتقال پسماندها در سطح استان اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه این استان رتبه دوم صدور مجوز برای انتقال پسماند از نظر میزان حجم پسماند در کشور را دارد، اضافه کرد: خراسان رضوی پس از اصفهان مقام دوم کشور در این زمینه را دارد.

مهدی یزدانجو بیان کرد: کاهش زمان رسیدگی به درخواست های حمل ونقل موجب انتقال و مدیریت اصولی پسماندها در سطح استان می شود و تبعات سوء زیست محیطی ناشی از عدم مدیریت این بخش از آلاینده‌ها را به حداقل ممکن کاهش می‌دهد.

به گفته وی، این اداره کل همچنین در اجرای ضوابط و مقررات حوزه مدیریت پسماند پس از استان اصفهان رتبه دوم در صدور مجوز نقل و انتقال پسماند در کشور دارد.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته با ۲۰۳ تقاضای حمل و نقل پسماند (مندرج در سامانه جامع محیط زیست) نیز به دلیل عدم احراز شرایط و ضوابط لازم مخالفت شده است، گفت: در راستای اجرایی کردن مفاد کنوانسیون جهانی «بازل»، نظارت‌های لازم در خصوص حمل و نقل فرامرزی پسماند نیز در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

کنوانسیون بین المللی بازل با هدف کنترل نقل و انتقالات فرامرزی پسماندهای خطرناک و سایر انواع پسماندها و ارتقای مدیریت زیست محیطی آنها تدوین شده است.

تولید هشت هزار تن پسماند صنعتی در خراسان رضوی

یزدانحو بیان کرد: در یک‌سال گذشته هشت هزار و ۲۵۰ تن پسماند صنعتی و ویژه در خراسان رضوی تولید و مدیریت شده است.

معاون اداره کل حفاظت محیط‌ زیست خراسان رضوی بیان کرد: علاوه بر عملیات صدور مجوز، در خصوص ۱۷۴ محموله پسماند انتقال یافته، نظارت و پیگیری‌های سامانه‌ای نیز انجام شده است.

وی اظهار کرد: پارسال در خصوص واردات ۳۱ هزار تن و صادرات ۱۳ تن صادرات پسماند صنعتی در استان مدیریت و تصمیم گیری شده است.

این مسئول بیان کرد: در راستای اجرای تبصره ماده ۲ آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند (مصوب هیات وزیران) و به جهت افزایش هماهنگی‌های بین بخشی و تعامل موثر با ارگان های متولی در حوزه مدیریت پسماند، در سال ۱۴۰۲ نسبت به برگزاری ۱۴ جلسه استانی و ۸۰ جلسه شهرستانی کارگروه مدیریت پسماند اقدام شده است.

یزدانجو گفت: در راستای اجرای صحیح ماده ۲۳ قانون مدیریت پسماند، مبنی بر انجام اقدامات نظارتی موثر در حوزه مدیریت پسماند، افزون بر ۵۲۰ مورد اخطاریه زیست محیطی برای واحدهای مستقر در استان صادر شده است.

وی افزود: در این راستا و در اجرای مواد ۱۶، ۱۸،۱۹ و ۲۰ قانون مدیریت پسماند افزون بر۵۴ پرونده قضایی نیز تشکیل و مورد پیگیری قرار گرفته است.

 
 

دیگر خبرها

  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین
  • عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ممنوع شد
  • استفاده از کیسه‌های پلاستیکی محدود می شود
  • دستگیری متخلفان شکار و صید در ۵ شهر مازندران
  • توقیف خودروی حمل پساب در تاکستان 
  • برگزاری نشست نمایندگان دادستان‌های کشور‌های حاشیه دریای خزر
  • نشست نمایندگان دادستان‌های کشورهای حاشیه دریای خزر برگزار شد
  • زمان رسیدگی به تقاضاهای حمل و نقل پسماند به ۴ روز کاهش یافت
  • زمان رسیدگی به درخواست‌های حمل و نقل پسماند خراسان رضوی کاهش یافت
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در فیروزکوه