Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- نماينده مردم بندرعباس در مجلس شوراي اسلامي ادعا کرد: 2 نفر از سازمان خصوصي سازي در مجتمع آلومينيوم المهدي مستقر شده اند اما متاسفانه هنوز شبانه شمش به طور غيرقانوني از کشور خارج مي شود که بايد مانع آن شد.

به گزارش ايرنا از تارنماي مجلس شوراي اسلامي، «احمد مرادي» امروز (دوشنبه) از برنامه ريزي براي برگزاري نشست نمايندگان استان هرمزگان با وزير اموراقتصادي و دارايي درباره آلومينيوم المهدي خبر داد و افزود: سازمان خصوصي سازي بايد 24 ساعته روي مجتمع نظارت داشته باشد و دستور لازم را صادر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرادي يادآوري کرد: در سال 1393 مجتمع آلومينيوم المهدي و هرمزال زير قيمت کارشناسي واگذار شد که اين اتفاق نبايد دوباره تکرار شود و وزير امور اقتصادي و دارايي بايد دستورات لازم را در اين زمينه صادر کند.
وي افزود: سازمان خصوصي سازي با فشار دستگاه هاي نظارتي و نمايندگان مجبور شد بپذيرد خريدار آلومينيوم المهدي و هرمزال تخلفاتي داشته و حق و حقوق دولت را پرداخت نکرده است و قرارداد را فسخ کرد.
نماينده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسي، حاجي آباد و خمير در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: پيشنهاد اوليه اين است که مجتمع آلومينيوم المهدي و هرمزال به خانواده بزرگ آلومينيوم کشور واگذار کند و کارگران سهامدار آن شوند و کارگران صاحب اصلي چرخه توليد آلومينيوم شوندکه به دست آنان مي چرخد.
به گزارش ايرنا، در سال 1394 سازمان خصوصي سازي 72 درصد از سهام مجتمع آلومينيوم المهدي هرمزگان را به ارزش يک هزار و 750 ميليارد تومان به بخش خصوصي واگذار کرد.
رييس سازمان خصوصي سازي بيست و چهارم آذرماه به ايرنا گفت: با توجه به اينکه خريداران به تعهدات خود عمل نکردند، سهام در وثيقه شرکت آلومينيوم المهدي و دارايي‌هاي طرح آلومينيوم هرمزال به فروش مي رسد.
به گفته وي، آلومينيوم المهدي همچنين بايد ماهيانه 2500 تن آلومينيوم به سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران ( ايميدرو) تحويل دهد که خلف وعده کرده است.
ميزان سهام قابل واگذاري شرکت آلومينيوم المهدي 73.36 درصد و ميزان دارايي قابل واگذاري طرح آلومينيوم هرمزال 100 درصد سهام اين شرکت است.
شرايط پرداخت وجه اين معامله به‌ صورت 340 ميليارد تومان به‌عنوان حصه نقدي معامله، پرداخت باقي‌مانده بهاي (ثمن) معامله به‌صورتي تعيين شده که خريدار، همه اقساط مربوط به اين معامله را که خريدار قبلي تعهد کرده اما سررسيد آن فرا نرسيده، تقبل و پرداخت مي‌کند.
همچنين خريدار متعهد است بابت حسن انجام اين تعهد يک فقره چک به‌ مبلغ يک هزار ميليارد تومان به سازمان خصوصي‌سازي تحويل دهد. خريدار متعهد است اقساط قرارداد تسهيلات دريافت‌ شده از بانک صنعت و معدن را در سررسيدهاي مقرر طبق جدول پيوست پرداخت کند.
بر اين اساس، متقاضيان مي‌توانند حداکثر تا پايان وقت اداري بيست و هفتم آذرماه نسبت به ارائه تضمين خريد و ارائه پيشنهاد اقدام کنند و سازمان خصوصي‌سازي در رد يا قبول هر يک از پيشنهادهاي رسيده مختار است.
اقتصام*3061*1961*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پیشرفت کشور با تولید حداکثری و مصرف عادلانه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ آیت الله حبیب‌الله شعبانی در شورای اداری استان افزود: مردمی سازی فقط با خصوصی سازی تحویل کار به چند پیمانکار قابل اجرا نیست بلکه باید فرهنگ تولید ثروت را از طریق مشورت با نخبگان عرصه اقتصاد اجرایی کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان تصریح کرد:مشارکت مردمی امری ضروری است که از سوی مردم و مجلس مطرح شده اما در اجرا مشکل داریم.

او تاکید کرد: مردمی سازی فقط خصوصی سازی نیست، بلکه به کارگیری سرمایه های مردم است، حجم نقدینگی زیادی در دست مردم تبدیل پس انداز شده است به این علت که تولید مشکل است مردم به سمت تولید نمی آیند و تلاش می کنند به شیوه های دیگر ارزش پول خود را حفظ کنند.

دیگر خبرها

  • روایت رفسنجانی از استمداد خانواده فرمانده ارشد نیروی انتظامی برای رهایی از زندان
  • گوهری با 1+6 وارد سال جدید شد (عکس)
  • بومی‌سازی فن‌آوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • روایت محمد مهاجری از دو شبهه انتخاباتی
  • بومی سازی فناوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • ◄ منتقدترین فرد به خصوصی سازی صنعت ریلی هستم و معتقد ترین!
  • رویا یا واقعیت؛ استقلال و پرسپولیس در سال جدید عاقبت به خیر می‌شوند؟
  • راه حل تازه عضو حزب موتلفه برای رسیدن به جهش تولید/ از دلال‌ها بیشتر مالیات بگیرید
  • برای تحقق شعار سال، باید مالیات‌های سنگین از دلالی و واسطه گری اخذ شود
  • لزوم پیشرفت کشور با تولید حداکثری و مصرف عادلانه