Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نخست‌وزیر روسیه تأکید کرد که جنگنده‌های ارتش این کشور روزانه یکصد مأموریت پروازی بر فراز سوریه به انجام می‌رسانند.

به گزارش فارس، «یوری بوریسف» معاون نخست وزیر روسیه امروز (دوشنبه) تأکید کرد، بالگردها و جنگنده‌های ارتش روسیه روزانه یکصد مأموریت پروازی از پایگاه هوایی «الحمیمیم» در سوریه انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، معاون نخست وزیر روسیه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «بخش مهمی از این مأموریت‌های پروازی به منظور اطمینان از عملکرد هواپیماهای مستقر در پایگاه الحمیمیم انجام می‌گیرد».

نیروی هوایی روسیه در ماه سپتامبر سال 2015 میلادی به درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه برای کمک به انجام مبارزات ضدتروریستی وارد سوریه شد. تجهیزات و نیروهای هوایی روسیه در پایگاه «الحمیمیم» در لاذقیه سوریه مستقر شده‌اند.

علاوه بر این، روسیه نیروهای دریایی خود را نیز در پایگاه «الطرطوس» سوریه مستقر کرده است. پس از حملات اخیر جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به لاذقیه، روسیه تجهیزات پیشرفته‌تری از جمله سامانه‌های «اس-300» و تجهیزات راداری پیشرفته در سوریه مستقر کرده است.

معاون نخست‌وزیر روسیه امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با خبرنگاران تأکید کرد که شاخص‌های مربوط به قابلیت اطمینان در جنگنده‌های «سوخو-35» و «سوخو-30» روسیه حین سال‌های عملیات در سوریه سه تا چهار برابر سطح استاندارد ارتقاء پیدا کرده است.

وی در ادامه گفت که در عملیات ضدتروریستی در سوریه، سامانه‌های موشکی «اسکندر» و موشک‌انداز «تورنادو» و «اسمرچ» نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند

به گزارش قدس آنلاین، ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس به دونالد تاسک، همتای لهستانی خود قول داد بخشی از نیروهای مسلح بریتانیا را به همراه یک هواپیمای یوروفایتر تایفون برای گشت‌زنی در حریم هوایی این کشور به لهستان اعزام کند.

به نوشته روزنامه اکسپرس، سوناک در یک کنفرانس خبری مشترک با دودا ضمن اعلام پیوند بزرگ میان دو کشور بر اتحاد همیشگی لهستان و بریتانیا تاکید کرد و گفت: سال آینده، ما هواپیماهای جنگنده تایفون بریتانیا را مستقر خواهیم کرد تا نشان دهیم که امنیت را جدی می‌گیریم. ما می‌خواهیم به گشت زنی در آسمان لهستان کمک کنیم. دفاع هوایی حیاتی است و بریتانیا می‌خواهد از لهستان در این زمینه حمایت کند و از نزدیک با شما همکاری کند.

سوناک گفت: ما همکاری خود را در همه قالب‌ها تقویت خواهیم کرد. جنگنده‌های تایفون در حریم هوایی لهستان گشت‌زنی خواهند کرد. ما همچنین ۱۶۰۰۰ سرباز را برای پشتیبانی اعزام خواهیم کرد.

نخست وزیر بریتانیا گفت که دو کشور در حال بررسی امکان همکاری در زمینه تولید تسلیحات هستند.

سوناک خاطرنشان کرد که این ابتکار نشان دهنده جدیت رفتار بریتانیا با دفاع و امنیت لهستان است.

تاسک گفت که دو نخست‌وزیر می‌خواهند به ایجاد یک سیاست امنیتی هماهنگ کمک کنند که تمام اروپا و بریتانیا را پوشش دهد. وی گفت: زمان آن فرا رسیده است که دوره رقابت برای دفاع از اروپا به پایان برسد. اکنون ما به آمادگی و تعهد نیاز داریم. دستور کار لهستان و بریتانیا طولانی و گسترده است.

ریشی سوناک، اخیرا بسته کمکی ۵۰۰ میلیون پوندی به اوکراین و همچنین افزایش هزینه‌های دفاعی بریتانیا به ۲.۵ درصد تولید ناخالص داخلی را اعلام کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • هم‌اکنون ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه مستقر هستند
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا