Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر: رضا رحمانی در حاشیه جلسه امروز شورای گفتگوی دولت و بخش‌خصوصی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، صادرکنندگان امکان استفاده از ارز حاصل از صادرات برای واردات کالا‌هایی که در اولویت اول ارزی قرار ندارند، گفت: بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، این مجوز داده شده است و صادرکنندگان این اجازه را دارند که از ارز حاصل از صادرات خود برای واردات کالا‌های مورد استفاده قرار دهند؛ در این بخشنامه هم اولویت‌بندی مطرح نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: صادرکنندگان می‌تواند برای واردات مواد اولیه مورد نیاز تولید خود، ارز حاصل صادرات خود را استفاده کنند، گفت: بانک مرکزی برای این کار به صادرکننده مجوز داده است، ضمن اینکه صادرکننده می‌تواند ارز حاصل از صادرات را برای واردات شخص دیگری اختصاص دهد.

وی تصریح کرد: در این زمینه اولویت بندی مطرح نیست؛ هر کالایی که قابل ورود است و از سوی وزارت صمت، ثبت سفارش می‌شود، می‌تواند از سوی صادرکنندگان با استفاده از ارز حاصل از صادراتش مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته رحمانی، هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد، اگر صادرکنندگان در این زمینه مشکلی دارند، می‌توانند به وزارت صنعت اعلام نمایند.

وی اظهار داشت: هر کالایی که ثبت سفارش آن‌ها مجاز است، می‌تواند با استفاده از ارز حاصل از صادرات وارد کشور شود و اولویت‌بندی در این زمینه لحاظ نمی‌شود؛ مگر اینکه اصولا واردات کالا ممنوع باشد.

منبع: فردا

کلیدواژه: وزیر صنعت واردات ارز صادراتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۷ درصدی صادرات گمرکات کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، علی اصغر عباس زاده با بیان اینکه در اولین ماه امسال ۲۳۰ میلیون و ۵۲۰ هزار دلار کالای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر شده، وزن کالا‌های صادر شده را ۴۹۰ هزار و ۵۷۵ تن اعلام کرد.
وی افزود: این میزان کالای صادراتی از گمرکات استان کرمانشاه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش رشد ۱۷ درصدی و از نظر وزنی کاهش شش درصدی داشته است.
ناظر گمرکات استان کرمانشاه عمده کالا‌های صادراتی از طریق گمرکات استان را میلگرد و آهن آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف و... عنوان کرد.
بر اساس آمار گمرک کرمانشاه، سال گذشته بالغ بر ۳.۴ میلیارد دلار کالا از مرز‌های استان کرمانشاه صادر شده است.

دیگر خبرها

  • ایران در لیست A صادرکنندگان محصولات شیلاتی قرار گرفت
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالا از گمرک خسروی
  • افزایش ۶۰درصدی تولید نفت خام در دولت سیزدهم/ اولویت وزارت نفت، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
  • پیشرفت ۶۸ درصدی پایانه صادرات و ترانزیت کالا در بندر بوشهر
  • تبعات سیاست ارزی غلط بانک مرکزی/ از «تنبیه صادرکنندگان» تا «کاهش توانمندی کشور در رقابت‌پذیری در بازار‌های صادراتی»
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات گمرکات کرمانشاه
  • راهبرد وزارت صمت توسعه صنعت با رویکرد صادرات محور است
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات از استان کرمانشاه
  • صنعت نوشت‌افزار ایران در بازار جهانی کجا ایستاده است؟
  • حمایت‌های صندوق ضمانت صادرات از صادرکنندگان