Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد قوام شهیدی سفیر ایران در تفلیس خواستار بازنگری در توافق سفرهای بدون روادید میان ایران و گرجستان شد. ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۱ بین الملل دیپلماسی ایران ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از او سی مدیا، قوام شهیدی در پی مشکلات اخیر پیش آمده در سفر ایرانیان به گرجستان، برخورد نامتعارف پلیس گرجستان با آن ها و بازگرداندن تعدادی از هموطنان به کشور از مبادی مرزی، بر لزوم بازبینی توافق میان دو کشور برای سفرهای بدون روادید تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ایران که روز دوشنبه در کنفرانسی خبری سخن می گفت، روابط میان ایران و گرجستان را "مثال زدنی" توصیف کرد، ولی افزود که این ارتباطات اخیرا با مشکلاتی روبرو شده است.

وی تصریح کرد که رفتار مقامات گرجی با هموطنان ایرانی در هفته های اخیر، مغایر با مفاد قراردادی به نظر می رسد که دو کشور در سال 2010 برای انجام سفرهای بدون روادید امضا کرده اند.

به گفته سفیر ایران، هیچ شواهدی مبنی بر تمایل گرجستان به برقراری مجدد روادید برای سفر ایرانی ها وجود ندارد، و البته ایران هم قصدی برای این کار ندارد. قوام شهیدی در عین حال افزود: «از قرار معلوم لازم است که قرارداد سال 2010 بازبینی شود.»

سفیر ایران تصریح کرد: «چنانچه نقص هایی در قوانین فعلی موجود باشد، ایران و گرجستان باید به همراه یکدیگر آن ها را برطرف کنند، تا بدین ترتیب ایرانی ها با هیچ مشکلی روبرو نشوند.»

قوام شهیدی بدون اینکه آمار دقیقی از ایرانی های دیپورت شده از گرجستان ارائه کند گفت: «اخیراً مواردی وجود داشته که 10، 20 و یا 40 شهروند ایرانی توسط مقامات کنترل مرزی (گرجستان) به کشور بازگردانده شده اند.»

سخنگوی وزارت خارجه: ایرانی‌ها از سفر به گرجستان خودداری کنند

هفته گذشته سخنگوی وزارت خارجه از شهروندان ایرانی خواست تا در صورت عدم نیاز و عدم اجبار، در شرایط فعلی از رفتن به گرجستان خودداری کنند، تا بتوان در سازوکار مشخصی علت و چرایی مسائلی که دولت گرجستان برای اتباع ایرانی فراهم کرده است را بررسی کرد.

انتهای پیام/

R42340/P36355/S8,95,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار ایران (بین‌الملل)

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ایران بین الملل اخبار ایران بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، یک مقام محور مقاومت به المیادین اعلام کرد: آنچه در رسانه‌های بین‌المللی و سایت‌های عربی مبنی بر تخلیه منطقه جنوب سوریه توسط ایرانی‌ها و کاهش تعداد اعضا منتشر می‌شود، صحت ندارد.

وی گفت: اساساً هیچ نیروی ایرانی در سوریه وجود ندارد، بلکه مستشاران نظامی به صورت قانونی و با توافق با مقامات سوریه در آنجا هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: مستشاران ایرانی همچنان طبق وظایفی که با دمشق توافق شده و در هرنقطه‌ای از سوریه که لازم باشد به طور معمول وظایف خود را انجام می‌دهند و هیچ خروجی صورت نگرفته است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که برخی منابع رسانه‌ای عربی مدعی خروج مستشاران نظامی ایران از برخی مناطق سوریه در اقدامی پیشگیرانه برای بی‌اثر کردن حمله احتمالی رژیم صهیونیستی شده بودند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عفو بین‌الملل خواستار ورود بازرسان به نوار غزه شد
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • زالوژنی رسما سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۲/ رئالیسم نوین ایرانی
  • ۹۰ هزار ایرانی در مراسم حج امسال شرکت خواهند کرد