Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  جواد قوام شهیدی سفیر ایران در تفلیس خواستار بازنگری در توافق سفرهای بدون روادید میان ایران و گرجستان شد.

قوام شهیدی در پی مشکلات اخیر پیش آمده در سفر ایرانیان به گرجستان، برخورد نامتعارف پلیس گرجستان با آن ها و بازگرداندن تعدادی از هموطنان به کشور از مبادی مرزی، بر لزوم بازبینی توافق میان دو کشور برای سفرهای بدون روادید تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ایران که روز دوشنبه در کنفرانسی خبری سخن می گفت، روابط میان ایران و گرجستان را "مثال زدنی" توصیف کرد، ولی افزود که این ارتباطات اخیرا با مشکلاتی روبرو شده است.

وی تصریح کرد که رفتار مقامات گرجی با هموطنان ایرانی در هفته های اخیر، مغایر با مفاد قراردادی به نظر می رسد که دو کشور در سال 2010 برای انجام سفرهای بدون روادید امضا کرده اند.

به گفته سفیر ایران، هیچ شواهدی مبنی بر تمایل گرجستان به برقراری مجدد روادید برای سفر ایرانی ها وجود ندارد، و البته ایران هم قصدی برای این کار ندارد. قوام شهیدی در عین حال افزود: «از قرار معلوم لازم است که قرارداد سال 2010 بازبینی شود.»

سفیر ایران تصریح کرد: «چنانچه نقص هایی در قوانین فعلی موجود باشد، ایران و گرجستان باید به همراه یکدیگر آن ها را برطرف کنند، تا بدین ترتیب ایرانی ها با هیچ مشکلی روبرو نشوند.»

قوام شهیدی بدون اینکه آمار دقیقی از ایرانی های دیپورت شده از گرجستان ارائه کند گفت: «اخیراً مواردی وجود داشته که 10، 20 و یا 40 شهروند ایرانی توسط مقامات کنترل مرزی (گرجستان) به کشور بازگردانده شده اند.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی گرجستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر فوری: “کِی و چی” سفیر رسمی “کوینکس” شد

سرانجام مذاکرات دوجانبه "کی و چی" و "کوینکس" ساعاتی پیش به پایان رسید و "کی و چی" سفیر رسمی این صرافی بین المللی در میان فارسی زبانان سراسر جهان شد و توافقات زیر به عمل آمد:

یکی از امتیازاتی که "کی و چی" در این توافق برای فارسی زبانان از "کوینکس" گرفته این است که از این به بعد، 10درصد از کارمزد هر تراکنش، به عنوان "پاداش" به حساب شان واریز می شود. تا پیش از این، چنین پاداشی وجود نداشت.

همچنین کوینکس متعهد شده است در صورت رسیدن اعضای جدید فارسی زبان به تعداد مشخصی در بازه های زمانی، جوایز دلاری ویژه فارسی زبانان اختصاص دهد.

در یکی بندهای این توافق آمده است که برای مشخص شدن این اعضا و بهره مندی شان از 10 درصد پاداش دائمی، نام keyochi به عنوان سفیر رسمی در فرم ثبت نام به عنوان کد رفرال یا دعوت، قید شود. (با حروف کوچک و بدون@)

گروه تخصصی"کی و چی" نیز ملزم به آموزش افراد و نیز پشتیبانی و راهنمایی آنها شده است.

همین الآن با زدن روی این لینک عضو نسخه فارسی کوینکس شو، اگرم بلد نیستی، ما یادت می دیم.

@keyochi

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: راهی متفاوت طی کن (+فیلم)

دیگر خبرها

  • خبر فوری: "کِی و چی" سفیر رسمی "کوینکس" شد
  • خبر فوری: “کِی و چی” سفیر رسمی “کوینکس” شد
  • طالبان خواستار افزایش همکاری‌های تجاری با ازبکستان شد
  • پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • سفیر ازبکستان: از داروسازان ایرانی استقبال می‌کنیم