Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@13:38:57 GMT

وزارت امورخارجه از حقوق شهروندان ايراني دفاع می کند

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۲۸۶۴

‍‍‍‍‍‍

سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: اجازه نخواهيم داد حق و حقوق ايراني ها به سهولت خدشه دار شود و دولت گرجستان بايد مانع اين رفتار با شهروندان ايراني شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری این هفته دوشنبه ها با بیان اینکه سیاست ما دفاع از حقوق شهروندان ایرانی در سراسر جهان است گفت: برخورد بد مرزبانان گرجی در مرزهای زمینی هوایی و زمینی با برخی شهروندان ایرانی هم در تهران و هم در تفلیس اقدامات زیادی صورت گرفته است اما هنوز موضوع کاملا حل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 بهرام قاسم گفت: مراتب اعتراض و گلايه جمهوري اسلامي ايران به دولت گرجستان را متذكر شده ايم، اين پرونده به صورت جدي مفتوح است و به صورت روزانه و دقيق با هماهنگي ها و دستور العمل هاي تدوين شده در تهران و تفليس دنبال مي شود.
بهرام قاسمي در پاسخ به سوالي مبني بر حل مشكل سفر ايرانيان به گرجستان افزود: پس از شدت گرفتن اين نوع برخوردهاي نامناسب ، باتوجه به روابط حسنه و خوبي كه با دولت گرجستان داريم انتظار چنين رفتاري را نداشتيم و براي ما تعجب برانگيز بود كه اين اقدام در مبادي ورودي اين كشور رخ مي دهد.
وي تصريح كرد: سياست ما دفاع از حقوق شهروندان ايراني در سراسر جهان است و هم در تهران و هم در تفليس تلاش هاي زيادي انجام شده اما هنوز موضوع كاملا حل نشده است.
قاسمي با بيان اينكه اين نوع رفتار براي ما قابل قبول نيست اظهارداشت: مقامات سياسي كشور در اين باره ابراز تاسف  و نگراني كرده اند و قرار شد موضوع را پيگيري كنند اما نهايتا تمهيداتي را بررسي و  در روزهاي آينده اقداماتي را صورت خواهيم داد و در فضاي ديگري با دولتمردان گرجستاني در اين مورد صحبت مي كنيم و اجازه نخواهيم نداد حق ايراني ها به سهولت خدشه دار شود و دولت گرجستان بايد مانع اين رفتار با شهروندان ايراني شود.
وي افزود: جلسات متعددي با ارگان هاي ذيربط در تهران انجام و همه جوانب بررسي شده اما در كنار همه اين سخنان متاسفانه شاهد وجود برخي گروه ها يا شركت هاي سودجو هستيم كه از فرصت نبود ويزا يا لغو رواديد ميان دو كشور استفاده  و با دروغ و وعده برخي ايرانيان را براي گرفتن برخي امتيازات گمراه مي كنند كه البته اين موضوع هم توسط ارگان هاي ذيربط در حال بررسي است.
قاسمي تاكيد كرد: اگر ايرانيان اجباري براي رفتن به گرجستان ندارند تامل كنند تا موضوع با توجه به پيشينه روابط خوب ميان دو كشور حل و اقدامات لازم را انجام شود.
وي با بيان اينكه هر كمكي كه براي حل مشكل لازم باشد انجام مي دهيم اظهار داشت: اميدواريم ايرانيان قبل از ورود به هر كشوري مقررات و قوانين آن كشور را بررسي كنند تا كمتر دچار مشكل شوند.
قاسمي تصريح كرد: اميدوارم با تلاش هاي صورت گرفته نهايتا اين موضوع به شكل مطلوبي حل شود.
دانلود سخنگوی وزارت خارجه درباره این که چرا رئیس جمهور آمریکا به هر بهانه ای اسم ایران را به میان می اورد، حتی وقتی از او درباره قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی و نقش بن سلمان در این موضوع می پرسند، گفت: اظهارات و رفتارهای ترامپ با هیچ اصولی منطبق نیست

قاسمی با اشاره به اين كه سخنان ايشان نسنجيده و بي ربط است و در برگيرنده انصاف، آگاهي و منطق نيست، گفت‌: ايشان بيشتر دلار و ميزان سلاح هاي مرگباري كه به فروش مي رساند، برايش مهم است و جان انسان ها و ارزش هاي انساني مساله‌اي گم شده نزد وي است. دانلود   

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: گرجستان ترامپ قاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید

اکبر ابدالی ، گفت: با اکتشاف‌های صورت گرفته طی سه‌سال اخیر و تا عمق ۸۵۰ متری، این ظرفیت مهم شناسایی شد که به طور حتم نقش مهمی در توسعه فعالیت‌های معدن در سطح استان و کشور خواهد داشت.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم  افزود: ونارچ بزرگترین معدن منگنز کشور است که عمده نیاز منگنز کارخانه‌های فولاد کشور را تامین می‌کند، به همین علت هر گونه کشف ذخایر جدید در این معدن در زنجیره توان تولید فولاد کشور به عنوان یک محصول مهم و راهبری نقش دارد.

او ادامه داد: با تلاش کارشناسان و متخصصان حوزه معدن استان و کشور، اکتشافات سایر مواد معدنی از قبیل سرب، روی و آهن و مس نیز در این معدن با جدیت ادامه دارد.

گفتنی‌است ۲۱۲ پروانه در بخش معادن استان موجود که ۱۴۳ فقره از این پروانه‌ها دارای بهره‌بردار است و فعالیت‌های معدنی در محدوده تعیین شده آن صورت می‌گیرد.

بیش از ۲۴ نوع ماده معدنی درقم وجود دارد؛ اکثر مواد معدنی استان مصالح ساختمانی همچون گچ، آهک، سنگ لاشه و شن و ماسه است، پس از آن معادن نمک، سنگ ساختمانی و معادن فلزی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

از جمله موارد مورد توجه در گسترش فعالیت‌های معدنی در قم، ایجاد واحد‌های فرآوری در کنار معادن استان است که هم ارزش افزوده بیشتر در فعالیت‌های معدنی را به دنبال دارد و هم موجب افزایش فرصت‌های شغلی در این بخش مهم اقتصادی می‌شود.

لازم به توضیح است بهره‌برداران معادن درصدی از فروش ماده معدنی خود را از حدود ۲ تا ۱۲ درصد را تحت عنوان حقوق دولتی به دولت باز می‌گردانند.

این حقوق دولتی درموارد مختلفی همچون اصلاح جاده‌هایی که درمسیر معادن است، عمران مناطقی که معادن در آن قرار گرفته‌اند، اصلاح و بازسازی محیط پس از پایان فعالیت معادن و نیز توسعه فعالیت‌های معدنی به کار گرفته می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • نمایش اقتدار توان پهپادها و موشک‌ های ایرانی در بغداد
  • نمایش اقتدار توان پهپاد‌ها و موشک‌های ایرانی در بغداد
  • نمایش اقتدار توان پهپادها و موشک‌های ایرانی در بغداد
  • دفاع وزیر کشور از بازگشت گشت ارشاد: حجاب در جمهوری اسلامی از ارکان هویتی نظام است
  • نمایش پهپادها و موشک‌های ایرانی در نمایشگاه بغداد +عکس
  • قانون «عوامل خارجی»دست غرب را در گرجستان می‌بندد؟-بخش پایانی
  • نمایش پهپادها و موشک‌های ایرانی در نمایشگاه بغداد
  • دفاع تمام قد وزیر کشور از بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها