Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-28@15:55:32 GMT

فیسبوک پسر نتانیاهو ۲۴ ساعت تعلیق شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۲۸۹۷

فیسبوک پسر نتانیاهو ۲۴ ساعت تعلیق شد

در حالی که پسر ارشد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی چند روز قبل آشکارا به مسلمان‌ها توهین کرده بود مسئولان شبکه اجتماعی «فیسبوک» تنها به تعلیق موقت و ۲۴ ساعته حساب کاربری وی بسنده کردند.

بر اساس این گزارش، «یائیر نتانیاهو» روز شنبه در صفحه فیسبوک خود مدعی شد که صلح و آرامش در سرزمین‌های اشغالی بدون خروج شهروندان عرب میسر نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در صفحه شخصی فیسبوک نوشت: «تا زمانی که یکی از این دو حالت رخ ندهد، صلح محقق نخواهد شد: اول، همه یهودیان سرزمین اسرائیل را ترک کنند؛ دوم، تمام مسلمانان سرزمین اسرائیل را ترک کنند. من امیدوارم دومی رخ دهد.»

یائیر نتانیاهو سپس در توهینی نژادپرستانه مدعی شد که در کشور‌های ایسلند و ژاپن به خاطر عدم وجود مسلمانان، هیچ حمله‌ای خرابکارانه‌ای صورت نمی‌گیرد.

وبگاه شبکه خبری «الجزیره» دوشنبه در تحلیلی معیار‌های دوگانه فیسبوک در سانسور پیام‌ها و صفحات مرتبط با مسائل اسرائیل و فلسطین را مورد بررسی قرار داد.

طبق گزارش الجزیره روزنامه نگاران و فعالان فلسطینی مدت‌هاست که از شبکه‌های اجتماعی، چون فیسبوک به دلیل اتخاذ معیار‌های دوگانه در اجرای سیاست‌های خود در زمینه مباحث اسرائیل و فلسطین گله‌مند هستند. این شرکت، تا کنون حساب کاربری ده‌ها فلسطینی را مسدود کرده است.

سال گذشته نیز نشریه آمریکایی «اینترسپت» در گزارشی نوشت که فیسبوک برای حذف صفحات و مطالب برخی از فعالان فلسطینی به دستور دولت آمریکا و مقام‌های رژیم صهیونیستی عمل می‌کند.

به نوشته الجزیره، در ماه مارس (اسفند) نیز ده‌ها اصحاب رسانه فلسطینی در اعتراض به مسدود شدن حساب کاربران فسلطینی در فیسبوک در مقابل دفتر سازمان ملل در غزه تجمع کرده و با انتقاد از این اقدام، آن‌را نقض آشکار حق آزادی بیان و عقیده برشمردند.

«سلاما معروف» سخنگوی جنبش مقاومت حماس نیز در آن برهه اظهار داشت: «فیسبوک سال گذشته به بهانه‌های ساختگی حدود ۲۰۰ حساب فلسطینیان را مسدود کرده است و از سال ۲۰۱۸ به این طرف نیز حساب ۱۰۰ کاربر دیگر را بست.»

وی افزود که حدود ۲۰ درصد از حساب‌های فیسبوک متعلق به اسرائیل بدون این‌که با تهدید بسته شدن مواجه شوند به طور آشکاری برانگیخته شدن خشم علیه فلسطینی‌ها را موجب می‌شوند.

«مرکز رسانه‌های اجتماعی عرب» نیز در ماه آوریل (فروردین) در گزارشی اعلام کرد که یگان سایبری رژیم اسرائیل به طور رسمی اعلام کرده که فیسبوک در سال ۲۰۱۷ با ۸۵ درصد از تقاضا‌های تل آویو جهت حذف محتویات، حساب‌ها و صفحه‌های کاربران فلسطینی موافقت کرد.

در این گزارش مرکز رسانه‌های اجتماعی عرب آمده است: «این نوع نظارت و کنترل محتوای دیجیتالی فلسطینی‌ها در رسانه‌های اجتماعی مبدل به ابزاری برای دستگیری‌های گسترده شده و نقض حقوق بشر و حقوق دیجیتال محسوب می‌شود.»

فیسبوک همچنین با بیان برخی اتهامات اثبات‌نشده ده‌ها صفحه متعلق به کاربران ایرانی که تنها به حمایت از توافق هسته‌ای ایران و علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی پرداخته‌اند را حذف کرده است.

اقدام علیه کاربران ایرانی در حالی صورت گرفته که اعضای گروهک تروریستی منافقین با حساب‌های کاربری جعلی در حال تحریک به خشونت در فضای مجازی و فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و فیسبوک و توئیتر تا کنون هیچ اقدامی برای برخورد با آن‌ها صورت نداده‌اند

منبع: پارسینه

کلیدواژه: فیسبوک پسر نتانیاهو حساب کاربری رژیم صهیونیستی شبکه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه عبری: حزب الله قادر است الجلیل را محو کند

یک رسانه عبری زبان اعتراف کرد بزدلی و تعلل نتانیاهو باعث شد تا حزب الله ده‌ها هزار موشک در اختیار داشته باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه هاآرتص در یادداشتی اعلام کرد، بزدلی و تعلل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر باعث شد تا حزب الله امکان مسلح شدن با ده‌ها هزار موشک را پیدا کند.

نحیما شتراسلر نویسنده این یادداشت با اعلام این مسئله افزود، تصور می‌شد که حزب الله از موشک‌هایش که برخی از آنها دور برد هم هستند استفاده نخواهد کرد اما حزب الله نشان داد که می‌تواند الجلیل را با کمک این موشک‌ها شخم بزند.

و افزود: بزدلی و تعلل نتانیاهو دو علت اصلی ادامه جنگ و عدم پایان یافتن آن بعد از 203 روز است، چون به جای آن که جنگ برق آسا و کوتاه مدت را با تمام توان در همان روزهای اول بعد از 7 اکتبر که جهانیان با ما همراهی می‌کردند به انجام برساند، وی برای ادامه بقا در در قدرت ما را در جنگ بلند مدتی غرق کرد.

نویسنده در پایان اعتراف کرد این جنگ بر خلاف راهبرد کلان اسرائیل است که همواره به دنبال جنگ‌های کوتاه مدت است، اسرائیل ساختاری کوچک است که به شدت به افکار عمومی جهانی تکیه داشته و به کمک‌های تسلیحاتی ایالات متحده متکی است، از اینرو قادر به انجام جنگ‌های طولانی مدت نیست و در واقع هر روز که از جنگ می‌گذرد شرایط ما در جهان بدتر می‌شود، تحریم‌ها علیه ما افزایش یافته و توان اقتصادی ضربه بیشتری می خورد به نحوی که ما را به سوی پایان بدون نتیجه جنگ پیش می‌برد.

حمله پهپادی حزب الله به 2 پایگاه نظامی ارتش اسرائیل

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: حزب الله قادر است الجلیل را محو کند
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • دانشگاه ایلینوی دانشجویان را به بازداشت و تعلیق تهدید کرد
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم
  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود
  • حمله جنگنده‌های اسرائیلی به مقر صلیب سرخ در غزه
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد