Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، حملات ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن در آستانه اجرای آتش‌بس در الحدیده طبق توافق به دست آمده در سوئد، شدت بیشتری پیدا کرده است.

«یحیی سریع» فرمانده نیروهای مسلح یمن گفت که ائتلاف سعودی ظرف ۴۸ ساعت گذشته حدود ۷۹ بار به مناطق مختلف یمن حمله هوایی کرد و شبه‌نظامیان آن بیش از ۱۰ بار سعی داشتند با انجام حملات توپخانه‌ای و موشکی به مناطق مختلف الحدیده نفوذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یحیی سریع درباره جزئیات تجاوزات هوایی ائتلاف افزود: جنگنده‌های ائتلاف سعودی دو بار به منطقه «قانیه» در البیضاء، هشت بار به جازان، چهار بار به حجه، ۱۱ بار به نجران، ۹ بار به البقع، ۱۴ بار به الجوف و هشت بار به الحدیده، دو بار به ضوران آنس، هفت بار به رازح، یک بار به شدا، چهار بار به کتاف استان صعده و یک بار هم به صراوح استان مارب حمله کرده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که یگان موشکی ائتلاف متجاوز سعودی طی دو روز گذشته بیش از ۱۵ فروند موشک «کاتیوشا» از جنوب منطقه «کمران» به سمت شمال «الزعفران» و روستای محل بیت الشیخ در منطقه کیلومتر ۱۶ استان الحدیده شلیک کرد.

وی تصریح کرد، یگان توپخانه‌ای ائتلاف سعودی-اماراتی نیز بیش از ۸۵ گلوله خمپاره به مناطق مسکونی استان الحدیده از جمله منطقه ۷ جولای، حیس و الزعفران شلیک کرد.

 حملات ائتلاف سعودی در اوج مذاکرات صلح یمن در سوئد هم متوقف نشده بود و شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی-اماراتی در جبهه‌های مختلف تلاش می‌کردند با پیشروی و تحقق پیروزی‌هایی هرچند اندک، به نوعی روند مذاکرات را تحت‌الشعاع قرار دهند که البته موفق نشده بودند و این حملات با پایان این مذاکرات نه تنها متوقف نشده، بلکه افزایش هم داشته است.

گفت‌وگوهای دو هیأت صنعاء (دولت نجات ملی) و هیأت ریاض (دولت مستعفی یمن مقیم عربستان)، پس از دو سال توقف، سرانجام بار دیگر ششم دسامبر جاری در استکهلم سوئد برگزار شد و طرفین به توافقاتی از جمله برقراری آتش‌بس در الحدیده دست یافتند.

منابع خبری می‌گویند که آتش‌بس میان طرف‌های درگیر جنگ در یمن از بامداد سه‌شنبه (فردا) در بندر الحدیده وارد مرحله اجرا می‌شود.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه

منابع خبری اوکراین می‌گویند در حملات شبانه پهپادهای این کشور، ۲ انبار نفت روسیه هدف قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، یک منبع اطلاعاتی اوکراین گفت: پهپادهای ارسال شده توسط سرویس امنیتی اوکراین در یک حمله شبانه به ۲ انبار نفت متعلق به شرکت روزنفت در منطقه اسمولنسک روسیه حمله کردند.

این منبع گفت که این انبارها حاوی ۲۶هزار متر مکعب سوخت بودند که با این حمله آتش گرفته و بسیاری از کارکنان این انبارها تخلیه شدند.

به گفته این منبع خبری، نیروهای اوکراینی اعلام کرده اند که قصد دارند به حملات خود علیه زیرساخت‌های نظامی و لجستیکی که سوخت ارتش روسیه در اوکراین را تامین می‌کنند، ادامه دهند.

مقامات منطقه ای روسیه پیشتر گفته بودند که پس از این حمله پهپادی، آتش سوزی در این تاسیسات رخ داده است.

واسیلی آنوخین، فرماندار منطقه اسمولنسک در بیانیه‌ای در پیام رسان تلگرام گفت که این حمله تلفاتی نداشته است.

با ورود جنگ اوکراین به سومین سال خود، این کشور به طور فزاینده ای بر هدف قرار دادن تاسیسات نفت و گاز روسیه با پهپادهای دوربرد متمرکز شده است.

کی‌یف، با وجود درخواست‌های متحدانش برای توقف حملات به منظور جلوگیری از اقدام تلافی جویانه روسیه و افزایش قیمت جهانی نفت، پالایشگاه‌های نفت را اهدافی مشروع می‌داند.

طبق ادعای خبرگزاری رویترز، تا پایان ماه مارس، حدود ۱۴ درصد از ظرفیت اولیه پالایش نفت روسیه توسط حملات پهپادهای اوکراینی از بین رفته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله پهپاد های اوکراین به ۲ انبار نفت روسیه
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان/ حزب الله لبنان پایگاه‌ نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • هواپیما‌های ائتلاف آمریکایی ۱۴ بار در روز حریم هوایی سوریه را نقض کردند
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه / استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه/استعفای رئیس اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل/ اسرائیل به دست نتانیاهو ویران می شود
  • حمله هوایی شدید اسرائیل به نقاط مختلف غزه
  • حملات هوایی گسترده رژیم صهیونیستی به شهر غزه
  • حمله هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه