Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستارا - ایرنا - مسابقات دوستانه و بومی محلی هفت سنگ تیم بانوان جمهوری آذربایجان و منتخب آستارا به منظور توسعه مناسبات ورزشی و روابط فرهنگی در سالن ورزشی انقلاب آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مسابقات هفت سنگ جمهوری آذربایجان و آستارا عصر دوشنبه در رده سنی بزرگسالان و نوجوانان با پیروزی تیم آستارا با مربیگری سحر عزیزی و امتیاز 37 بر 36 پایان یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس فدراسیون ورزش های بومی محلی جمهوری آذربایجان در آئین افتتاحیه این مسابقات گفت: ورزش های بومی محلی نظیر هفت سنگ، باعث نزدیکی فرهنگ ها و رسوم ملت های ایران و آذربایجان می شود و باید تقویت شود.
خانلار قربان اف افزود: جمهوری آذربایجان آمادگی برگزاری بازی های مشترک بومی محلی را دارد و تیم های ایران می توانند در طول سال با هدف توسعه مراودات ورزشی در کشور ما حضور پیدا کنند.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا هم در این آئین گفت: اهمیت بازی‌های بومی و محلی در حفظ و بقای خرده فرهنگ‌های کشورها زیاد است و مسئولان و مدیران فرهنگی باید در سیاست‌گذاری‌های کلان و خرد، به این مقوله نگاه ویژه داشته باشند.
سامان ساسانیان ادامه داد: احترام به قانون، مسئولیت‌پذیری، تمرین هم‌افزایی و کارگروهی، احترام به حقوق دیگران، مدیریت رفتار و برتری جویی در این بازی‌ها گنجانده شده است.
رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا هم گفت: باید تنوع فعالیت ورزشی را برای بانوان فراهم کنیم تا با فعالیت در رشته های مختلف، سلامت جسمی و روحی خود را ارتقا دهند.
وحید خاصی پور افزود: به مناسبت دهه مبارک فجر مسابقات بین المللی کاراته ایران و آذربایجان در شهرستان آستارا برگزار خواهد شد.
در ادامه این بازی از بازیکنان هر دو تیم تجلیل شد.
بازی بومی و ایرانی هفت سنگ با روی هم گذاشتن هفت تکه سنگ صاف و با حداقل چهار بازیکن از هر تیم اجرا می شود و یک تیم برای حفظ سنگ ها و تیم دیگر برای فروریختن آنها با توپ تلاش می کند و تیم برتر در کوشش برای بقای ستون سنگی مشخص می شود.
بندر مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع و سه هزار و 500 ورزشکار در آن ساماندهی شده است.
7105 / 7124/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش مسابقات هفت سنگ گيلان آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل بازی‌های سنتی که معمولا به صورت گروهی انجام می شود با فعالیت‌های حرکتی همراه هستند که به رشد حسی- حرکتی دانش آموزان کمک می کند. تمامی بازی‌های بومی و محلی، هدفمند است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • جشنواره بازی‌های بومی محلی در میناب
  • جشنواره بازی های بومی محلی در میناب
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • بازی آلومینیوم و پرسپولیس با حضور تماشاگران برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • سه، دو ، یک «آشپز شو»
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی