Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@13:49:01 GMT

این 2 نفر از 150 نفر 300 میلیارد کلاهبرداری کردند

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۲۹۹۵

این 2 نفر از 150 نفر 300 میلیارد کلاهبرداری کردند

رکنا: معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی از دستگیری 2 تن که با پیش فروش واحدهای مسکونی 30 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده اند، خبر داد.

به گزارش رکنا، سرهنگ "جهانگیر تقی پور"بیان داشت: سیزدهم آبان ماه سال جاری پرونده ای با موضوع کلاهبرداری Fraud به شیوه فروش مال غیر به ارزش 30 میلیارد تومان به دادخواهی 150 نفر از شهروندان از مرجع قضائی به اداره چهاردهم پلیس Police آگاهی تهران ارجاع داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با اشاره به اینکه متهمان این پرونده که در حقیقت اعضاء یک خانواده ( پدر و دو پسر) هستند گفت: این خانواده با پیش فروش واحدهای مسکونی به چند نفر اقدام به کلاهبرداری 30 میلیارد تومانی کرده اند.

این مقام انتظامی افزود: تعدادی از شاکیان این پرونده با مراجعه به اداره چهاردهم اظهار داشتند که متهمان این پرونده از سال 91 در زمینه ساخت و ساز مسکن در شهر تهران و مهر شهر کرج فعالیت دارند و در مراحل مختلف ساخت پروژه ، اقدام به پیش فروش واحدهای مسکونی کرده اند.

سرهنگ تقی پور با بیان اینکه متهمان با تنظیم مبایعه نامه پیش فروش واحد های مسکونی، اقدام به دریافت مبالغ مختلفی از مال باختگان کرده اند، افزود: کارشناسان ارزش ریالی کلاهبرداری صورت گرفته را 30 میلیارد تومان برآورد کرده اند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: بعد از مدتی که خریداران برای پیگیری مراحل ساخت و تحویل واحدهای مسکونی به محل و متهمان مراجعه می کنند، متوجه می شوند که کلاهبرداران یک واحد را به 2 یا چند نفر فروخته و از هر کدام از افراد مبالغی را دریافت کرده اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان به محض اینکه متوجه می شوند خریداران از موضوع مطلع شده اند از محل متواری می شوند، افزود: تحقیقات پلیسی ادامه و در نهایت ماموران موفق شدند 2 تن از کلاهبرداران را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ تقی پور با اشاره به اینکه اغلب خریداران این پرونده بازنشسته های یک ارگان دولتی هستند، اعلام داشت: متهمان این پرونده 154 واحد مسکونی نیمه ساز را در متراژهای مختلف به بیش از 200 نفر فروخته اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تلاش برای دستگیری متهم سوم نیز ادامه دارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

اولین واکنش نماینده مجلس به انتشار فیلمی که آبرویش را برد+ عکس این زن سنندجی همسایه دونالد ترامپ بود! +فیلم و عکس فیلم رقص همسر رئیس جمهور سابق با بازیگر مشهور جنجالی شد+عکس کودک آزاری وحشیانه پسر 9 ساله توسط پدر مهابادی بی آبرویی عروس 18 ساله 2 هفته بعد از ازدواج اجباری! / در خاش رخ داد ! تجاوز یک فوتبالیست به ریحانه 17 ساله / این دختر تهرانی زایمان کرد اما... ! تجاوز دکتر 70 ساله به دختر 9 ساله در مطب +عکس معلم هوسران در ازای رابطه نامشروع با دانش آموزان نمره قبولی می داد+عکس وقتی سند ازدواج پنهانی شوهرم را پیدا کردم سیروس دیوانه شد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا علت فوت سردار منصوری اعلام شد +عکس اقدام شیطانی جوان کرمانشاهی با یک دختر داخل آسانسور تمام اموال باقری درمنی دست این 3 نفر بود ! مجری سرشناس تلویزیون ایران و پیشنهاد وسوسه آمیز BBC وصدای امریکا + فیلم خودکشی تلخ زوج جوان در نارمک / زن آرایشگر به خاطر شوهر صیغه ای خودکشی کرد

منبع: رکنا

کلیدواژه: کلاهبرداری Fraud پلیس Police کلاهبرداری مسکن اخبار حوادث پلیس آگاهی معاون کلاهبرداری جعل و کلاهبرداری پیش فروش عکس زن شلیک جوان همسر سرقت فیلم درگذشت مرد دستگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۲۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی

سرهنگ کاووس حبیبی بیان داشت: برابر اخبار و اطلاعات واصله مبنی بر اینکه ۲ نفر خود را از مامورین پلیس آگاهی معرفی و ادعای اعمال نفوذ در دستگاه قضایی و انتظامی را دارند و از این طریق از شهروندان کلاهبرداری می‌کنند که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: کارآگاهان تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند با اقدامات فنی هر دو کلاهبردار را شناسایی و آنان را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهمین تا کنون ۷ میلیارد ریال از ۱۲ شهروند کلاهبرداری کرده‌اند، به شهروندان توصیه کرد به سادگی فریب اینگونه افراد نخورده و قبل از انجام هرگونه اقدامی از هویت افراد اطمینان حاصل کنند. 

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • دستگیری متهم کلاهبرداری ۶ میلیارد ریالی رسید جعلی خرید در قم
  • دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین آغاز شد
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • هوش مصنوعی راهی برای کلاهبرداری است!
  • ۷ میلیارد کلاهبرداری تحت عنوان غصب عناوین انتظامی و قضایی
  • انهدام باند سرقت خودرو و کشف خودرو سرقتی 
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده  مفقودی یسنا کودک کلاله ای
  • دستگیری ۴ متهم اصلی ربایش "یسنا" در دشت کلاله
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی «یسنا»