Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-27@02:09:22 GMT

مرغ ارزان می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۳۰۶۸

رضا رحمانی امروز در حاشیه چهلمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در پاسخ به این سوال که براساس بخشنامه بانک مرکزی، صادرکنندگان امکان استفاده از ارز حاصل صادرات برای واردات کالا‌هایی که در اولویت اول قرار دارد را ندارند، گفت: براساس بخشنامه بانک مرکزی برای این موضوع مجوز داده شده است، البته اولویت ندارد، اما در بخشنامه آمده است که صادرکنندگان می‌توانند با ارز حاصل از صادرات خود ملزومات مورد نیازشان را وارد کنند و یا ارز حاصل از صادرات خود را برای واردات به صادرکننده دیگر واگذار کنند و برای هر دو مورد مجوز داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: صادرکننده ارز حاصل از صادرات خود را برای هر کالایی که قابل ورود است و توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش می‌شود می‌تواند استفاده کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: برای واردات کالا از طریق ارز حاصل از صادرات چند آیتم در بخشنامه بانک مرکزی آمده است که صادرکننده از محل ارز حاصل از صادرات خودش می‌تواند کالا وارد کند و یا اینکه ارز را واگذار کند و یا آن را به نظام بانکی بدهد و یا به سامانه نیما دهد.

رحمانی بیان داشت: هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد و اگر صادرکنندگان در این مورد مشکلی دارند آن را به وزارت صنعت اعلام کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: هر کالایی که ثبت سفارش آن مجاز است می‌تواند با استفاده از ارز حاصل از صادرات وارد شود، زیرا در این زمینه اولویت بندی مطرح نیست به این دلیل که اولویت یک کالا‌های اساسی است که محل این بحث نیست و اولویت چهار هم کالا‌های ممنوع است بنابراین برای اولویت دوم و سوم فرقی نمی‌کند و صادرکنندگان می‌توانند از محل ارز حاصل از صادرات واردات را انجام دهند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود گرانی مرغ به دلیل عدم دسترسی به نهاده‌ها است، گفت: وزارت جهاد صفر تا صد این موضوع را در کنترل دارد و دولت هم ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات این نهاده‌ها می‌دهد و دائما هم واحد‌های تولیدی در کنترل وزارت جهاد است.

رحمانی در مورد افزایش قیمت مرغ گفت: قبلا کارگروه تنظیم بازار به این موضوع ورود پیدا کرده است و قیمت مصوب مرغ را اعلام کرده و وزارت جهاد کشاورزی تعهد کرده که مرغ را به قیمت مصوب ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان و به فور عرضه کند.

وی گفت: البته با توجه به نوسانات قیمت مرغ در روز‌های اخیر قرار است وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت دلایل این افزایش قیمت را پیگیری کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت بخش خصوصی ارز واردات بانک مرکزی معدن و تجارت معدن تجارت صنعت گرانی افزایش قیمت تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی جهاد کشاورزی بخش خصوصی تنظیم بازار صنعت معدن و تجارت گرانی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۳۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین، مجید اسدالهی در خصوص تکمیل واحدهای نیمه‌تمام صنایع تبدیلی و غذایی بخش کشاورزی، افزود: بالغ بر ۱۵۰۰ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد چشم انتظار حمایت و تخصیص اعتبارات لازم جهت تکمیل و ورود به فرآیند فرآوری محصولات کشاورزی است.

وی اظهار داشت: برای تکمیل این واحدها اعتباری بالغ بر ۳۷ همت مورد نیاز است که با تخصیص این حجم از اعتبار در قالب تسهیلات بالغ بر ۱۴ میلیون تن بر ظرفیت جذب ماده خام و فرآوری محصولات در بخش کشاورزی افزوده می‌شود که کمک شایانی به کاهش ضایعات در این بخش شده و محصولات تولیدی با ارزش افزوده بسیار مناسبی و ماندگاری بالا وارد بازار مصرف خواهد شد.

معاون صنایع تبدیلی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با تکمیل و شروع به کار واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی ذکر شده امکان اشتغال‌زایی بالغ بر ۲۶ هزار نفر در این کارخانه‌ها ایجاد می‌شود.

اسدالهی درباره صادرات مواد غذایی در زمان تولید حداکثری محصولات کشاورزی گفت: صادرات می‌تواند کمک موثری به تولیدکنندگان انواع محصولات کشاورزی باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • قیمت محصولات ایرانخودرو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین محصول ایرانخودرو؛ ۶۵۰ میلیون
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • منطقه پیام، از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • افت قیمت در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی + جدول
  • ادامه روند نزولی قیمت خودرو در بازار؛کدام خودرو ۴۰ میلیون تومان ارزان شد؟ | جدول قیمت ها
  • ارزان‌ترین گوشی ناتینگ به‌زودی رونمایی می‌شود