Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ جواد قوام شهیدی سفیر ایران در تفلیس خواستار بازنگری در توافق سفرهای بدون روادید میان ایران و گرجستان شد.

قوام شهیدی در پی مشکلات اخیر پیش آمده در سفر ایرانیان به گرجستان، برخورد نامتعارف پلیس گرجستان با آن ها و بازگرداندن تعدادی از هموطنان به کشور از مبادی مرزی، بر لزوم بازبینی توافق میان دو کشور برای سفرهای بدون روادید تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر ایران که روز دوشنبه در کنفرانسی خبری سخن می گفت، روابط میان ایران و گرجستان را "مثال زدنی" توصیف کرد، ولی افزود که این ارتباطات اخیرا با مشکلاتی روبرو شده است.

وی تصریح کرد که رفتار مقامات گرجی با هموطنان ایرانی در هفته های اخیر، مغایر با مفاد قراردادی به نظر می رسد که دو کشور در سال 2010 برای انجام سفرهای بدون روادید امضا کرده اند.

به گفته سفیر ایران، هیچ شواهدی مبنی بر تمایل گرجستان به برقراری مجدد روادید برای سفر ایرانی ها وجود ندارد، و البته ایران هم قصدی برای این کار ندارد. قوام شهیدی در عین حال افزود: «از قرار معلوم لازم است که قرارداد سال 2010 بازبینی شود.»

سفیر ایران تصریح کرد: «چنانچه نقص هایی در قوانین فعلی موجود باشد، ایران و گرجستان باید به همراه یکدیگر آن ها را برطرف کنند، تا بدین ترتیب ایرانی ها با هیچ مشکلی روبرو نشوند.»

قوام شهیدی بدون اینکه آمار دقیقی از ایرانی های دیپورت شده از گرجستان ارائه کند گفت: «اخیراً مواردی وجود داشته که 10، 20 و یا 40 شهروند ایرانی توسط مقامات کنترل مرزی (گرجستان) به کشور بازگردانده شده اند.»

هفته گذشته سخنگوی وزارت خارجه از شهروندان ایرانی خواست تا در صورت عدم نیاز و عدم اجبار، در شرایط فعلی از رفتن به گرجستان خودداری کنند، تا بتوان در سازوکار مشخصی علت و چرایی مسائلی که دولت گرجستان برای اتباع ایرانی فراهم کرده است را بررسی کرد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب گرجستان ایران و گرجستان سفر به گرجستان روادید ایران و گرجستان منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۳۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روابط اقتصادی با پاکستان افزایش خواهد یافت

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان روز یکشنبه گفت: «با توجه به یکپارچگی مستحکم روابط اقتصادی و تجاری بین پاکستان و ایران، می‌توان در چند سال آینده تجارت دوجانبه را تا پنج میلیارد دلار در سال افزایش داد.»

به نوشته وبگاه «فرانت پست»، امیری مقدم در سخنرانی در شهر «اسلام آباد» گفت: «احتمال دوبرابر شدن تجارت دوجانبه بین دو کشور از وجود دارد.»

او گفت: «پاکستان و ایران از نظر ژئواستراتژیک کشور‌های بسیار مهمی هستند که در نقطه اتصال خاورمیانه، جنوب آسیا و آسیای مرکزی قرار دارند.»

سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: «به منظور بهبود تجارت ترانزیتی بین پاکستان و ایران، ۱۲ بازارچه مرزی افتتاح شده است.»

 او ادامه داد: «گوادر و چابهار در روابط تجاری دریایی بسیار مهم هستند.»

 وزرای خارجه ایران و پاکستان اخیرا در تماس تلفنی دستورکار تقویت همکاری دوجانبه و پیشرفت‌های حاصل شده را مورد بررسی و تاکید قرار دادند. «تقویت همکاری در بخش‌های مختلف با هدف ایجاد شراکت دوجانبه عمیق‌تر» درخواست وزرای خارجه ایران و پاکستان در تماس تلفنی مشترک بود.

 طبق اعلام طرف پاکستانی، گفت‌وگوی «جلیل عباس جیلانی» و «حسین امیرعبداللهیان» بستری برای تجدید تعهد دو کشور به تعمیق روابطشان بود.

جیلانی در این تماس تلفنی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران جایگاه بالایی در سیاست خارجی پاکستان دارد گفت که «همه در پاکستان منتظر سفر آقای رئیسی هستند».

سفیر ایران در اسلام آباد گفت: «ایران با وجود تحریم‌های بین‌المللی پیشرفت‌های زیادی در زمینه علم و فناوری داشته است که در این زمینه می‌توان همکاری با پاکستان را افزایش داد.»

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ایرانی جنگ بوسنی
  • دیوارکشی ترکیه در مرز ایران نیاز به بررسی فنی و بازنگری دارد
  • تاکید سفیر پاکستان بر گسترش روابط با ایران
  • سفیر پاکستان در تهران: حجم تبادلات تجاری میان ایران و پاکستان باید به ۵ میلیارد دلار برسد
  • سفیر پاکستان در تهران: حجم تبادلات تجاری میان ایران و پاکستان باید به 5 میلیارد دلار برسد
  • روابط اقتصادی با پاکستان افزایش خواهد یافت
  • تظاهرات مجدد خانواده‌های اسرای صهیونیست در تل‌آویو
  • تاکید سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد
  • تأکید سفیر پاکستان در ایران بر تسریع روند امضای توافق تجارت آزاد
  • هاشمی: موفقیت ورزش ما در المپیک، مدیون مربیان ایرانی است/ خودباوری در میان مربیان ایرانی باید تقویت شود