Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - معاون استاندار گلستان و فرماندار گنبدکاووس گفت: طرح توانمندسازی بانوان با برگزاری کلاس های آموزشی و مهارتی و نیز پیشگیری از آسیب های اجتماعی در 18 روستای این شهرستان در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی امروز دوشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گنبد کاووس افزود: این طرح با هدف آگاهی بخشی به بانوان نسبت به آسیب های اجتماعی و نیز مهارت آموزی آنان توسط مشاور امور زنان و خانواده فرمانداری و مرکز بهداشت شهرستان در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی، آگاهی بخشی به خانواده ها نسبت به آسیب های اجتماعی و راهکارهای پیشگیری از آن بویژه در حوزه مواد مخدر و اعتیاد را مهم دانست و گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه باید توسط همه ادارات و نهادها بویژه ادارات فرهنگی و البته با رویکرد طرح های خلاقانه پیگیری و اجرا شود.
کریمی با انتقاد از برخی دانشگاه های گنبدکاووس به خاطر حضور کمرنگ در جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان، اضافه کرد: در حالی که بر اساس نظر سنجی های انتظامی در پنج سال گذشته، اعتیاد و موادمخدر بزرگترین دغدغه مردم بوده اما دانشگاه ها کمتر به این مطالبه مردم پاسخ داده اند.
وی تصریح کرد: متاسفانه دانشگاه ها که می توانند به عنوان اتاق فکر به ارائه راهکارهای علمی و خلاقانه برای پیشگیری از اعتیاد و موادمخدر به ادارات و نهادها از جمله دبیرخانه شورای هماهنگی کمک کنند، بی تفاوت هستند.
فرماندار گنبدکاووس ادامه داد: دانشگاه ها عضوی از جامعه و از ارکان حاکمیت و دولت هستند و بایستی ضمن توجه به دغدغه های مردم، پاسخگوی آنان و افکار عمومی باشند.
به گزارش ایرنا، فرمانده انتظامی گنبدکاووس نیز در این جلسه گزارشی از کشفیات موادمخدر در 9 ماه گذشته ارائه داد و گفت: دراین مدت 228 کیلو و 267 گرم انواع مواد مخدر کشف و در 1278 معتاد و خرده فروش دستگیر و چهار باند عرضه مواد نیز منهدم شدند.
سرهنگ محمود علی فر افزود: 129 طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با موادمخدر در 9 ماه گذشته در گنبدکاووس اجرا و 1323 پرونده درحوزه موادمخدر تشکیل شد.
وی با انتقاد از افزایش شمار واحدهای فروش قلیان و مواد دخانی در گنبدکاووس اظهار داشت: برای جلوگیری از عرضه قلیان نیز باید جرایم و مجازات این بخش را افزایش داد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه ضمن بررسی مصوبات قبلی برخی از اعضا از جمله رییس بهزیستی گنبدکاووس گزارشی از طرح کارزار ماده مخدر گل و اقدامات پیشگیرانه در این طرح ارائه داد.
تاکید بر اجرای مصوبات شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر توسط اعضا و پیگیری تامین زمین مناسب از سوی شهرداری گنبدکاووس برای احداث مجتمع فرهنگی و درمانگاه در محله موسوم به مدرسی این شهر که قرار است اعتبار این دو طرح توسط اداره کل اتباع بیگانه وزارت کشور تامین شود، از دیگر مصوبات جلسه بود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
/3039/2729

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي زنان مواد مخدر گنبدكاووس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۳۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش و توانمندسازی زنان روستایی جهت ایجاد و توسعه اشتغال اولویت دارد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در راستای فراهم کردن زمینه‌های مشارکت برای حضور زنان روستایی در برنامه توسعه محلی و اجرای پروژه‌های اشتغال خانگی تلاش شده و آموزش و توانمندسازی زنان روستایی جهت ایجاد و توسعه اشتغال در استان را در  اولویت قرار داده‌ایم.

حمید بیک‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این موضوع اظهار کرد: در سال جاری در حوزه آموزش زنان روستایی و عشایر ضمن ارائه خدمات آموزشی و ترویجی برای اجرای طرح تولید محصول سالم و استاندارد به تعداد ۱۹۱ نفر-روز، آموزش ترویجی به زنان روستایی به منظور ایجاد باغچه‌های کوچک خانگی کاشت سبزی و صیفی به تعداد ۵۳۳ نفر-روز انجام شده است.

وی افزود: همچنین می‌توان به آموزش اعضا و ارکان صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی به تعداد ۷۷۸ نفر-روز، آموزش و توانمندسازی زنان روستایی برای ایجاد و توسعه اشتغال به تعداد ۳۷۵ نفر-روز و ارائه خدمات آموزشی به زنان روستایی در زمینه نوغانداری به تعداد ۱۶۷۰ نفر-روز به عنوان دیگر اقدامات در این حوزه اشاره کرد. 

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تصریح کرد: دوره‌های مهارتی (بیش از یک روز) در قالب اجرای تفاهمنامه‌ها با ادارات کل فنی‌وحرفه‌ای، امور عشایر و غیره در راستای توانمندسازی و ایجاد مهارت در بهره‌برداران به میزان ۳۷ هزار و ۴۵۵ نفر-روز توسط اداره هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان در سال جاری اجرا شد.

بیک‌زاده با اشاره به اجرای دو کاروان ترویجی بهره‌وری الگوی کشت محصولات بهاره و پاییزه در سطح استان گفت: این برنامه با هدف اطلاع‌رسانی، دانش‌افزایی و آگاهی‌بخشی در خصوص برنامه الگوی کشت، کشت قراردادی محصولات زراعی و جهش تولید در دیم‌زارها و بیمه، مدیریت مخاطرات و تاب‌آوری و افزایش بهره‌وری مصرف آب اجرا شد.

وی با بیان اینکه دو مزرعه نوآور در شهرستان‌های تربت حیدریه و زاوه به منظور انتقال تجارب فنی بهره‌بردار پیشرو و همچنین اشاعه مدیریت هوشمند آبیاری و افزایش تولید ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری علاوه  بر برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی (کمتر از یک روز) شامل دوره‌ها و کارگاه آموزشی به تعداد ۱۵ هزار و ۱۴۸ نفر، بازدیدهای آموزشی ترویجی به تعداد ۷۷ مورد انجام شد. 

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های اجرایی در حوزه ترویج در سال ۱۴۰۲ برگزاری کلاس ترویجی ویژه کانون جوانان روستایی به تعداد ۳۶۹۰ نفر-روز، اجرای رویداد روز مزرعه‌های پهنه‌ای، شهرستانی و استانی به منظور انتقال دانش فنی محققین به جامعه هدف روستایی به تعداد ۲۶۰ مورد و اجرای رویداد روز و هفته انتقال یافته‌های تحقیقاتی با همکاری مرکز تحقیقات و آموزش ترویج کشاورزی به تعداد ۲۰ مورد به منظور اشاعه دانش فنی به کارشناسان و کشاورزان و نشست تخصصی آموزشی ترویجی (هم‌اندیشی) به تعداد ۷ مورد است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توانمندسازی بانوان از مسیر تقویت صندوقهای خرد زنان روستایی و عشایر 
  • انعقاد تفاهم نامه ارتقای مهارت و توانمندسازی زنان شاغل در اداره‌های خوزستان
  • اتحادیه اروپا بر اساس اصل مسئولیت مشترک به تعهدات بین المللی خود پایبند باشد
  • تقویت مبارزه ایران با ترانزیت موادمخدر و پولشویی
  • دستگیری ۱۳ متخلف و جمع‌آوری ۵ پاتوق معتادان در دامغان
  • نقش شرکت متا در فروش موادمخدر
  • اجرای طرح نوروزی جمع‌آوری خرده‌فروشان موادمخدر در کردستان
  • آموزش و توانمندسازی زنان روستایی جهت ایجاد و توسعه اشتغال اولویت دارد
  • کشف ۵۲ تن انواع مواد مخدر در هرمزگان 
  • فروش دارو‌های غیرمجاز و مواد مخدر در خیابان‌های فرانسه + فیلم