Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-19@07:02:30 GMT

مرغ ارزان می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۳۱۷۹

مرغ ارزان می‌شود؟

ساعت 24- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: وزارت جهاد کشاورزی براساس آخرین مصوبه کارگروه تنظیم بازار تعهد کرده که مرغ را به قمیت ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه کند.

رضا رحمانی امروز در حاشیه چهلمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در پاسخ به این سوال که براساس بخشنامه بانک مرکزی، صادرکنندگان امکان استفاده از ارز حاصل صادرات برای واردات کالا‌هایی که در اولویت اول قرار دارد را ندارند، گفت: براساس بخشنامه بانک مرکزی برای این موضوع مجوز داده شده است، البته اولویت ندارد، اما در بخشنامه آمده است که صادرکنندگان می‌توانند با ارز حاصل از صادرات خود ملزومات مورد نیازشان را وارد کنند و یا ارز حاصل از صادرات خود را برای واردات به صادرکننده دیگر واگذار کنند و برای هر دو مورد مجوز داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: صادرکننده ارز حاصل از صادرات خود را برای هر کالایی که قابل ورود است و توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش می‌شود می‌تواند استفاده کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: برای واردات کالا از طریق ارز حاصل از صادرات چند آیتم در بخشنامه بانک مرکزی آمده است که صادرکننده از محل ارز حاصل از صادرات خودش می‌تواند کالا وارد کند و یا اینکه ارز را واگذار کند و یا آن را به نظام بانکی بدهد و یا به سامانه نیما دهد.

رحمانی بیان داشت: هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد و اگر صادرکنندگان در این مورد مشکلی دارند آن را به وزارت صنعت اعلام کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: هر کالایی که ثبت سفارش آن مجاز است می‌تواند با استفاده از ارز حاصل از صادرات وارد شود، زیرا در این زمینه اولویت بندی مطرح نیست به این دلیل که اولویت یک کالا‌های اساسی است که محل این بحث نیست و اولویت چهار هم کالا‌های ممنوع است بنابراین برای اولویت دوم و سوم فرقی نمی‌کند و صادرکنندگان می‌توانند از محل ارز حاصل از صادرات واردات را انجام دهند.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود گرانی مرغ به دلیل عدم دسترسی به نهاده‌ها است، گفت: وزارت جهاد صفر تا صد این موضوع را در کنترل دارد و دولت هم ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات این نهاده‌ها می‌دهد و دائما هم واحد‌های تولیدی در کنترل وزارت جهاد است.

رحمانی در مورد افزایش قیمت مرغ گفت: قبلا کارگروه تنظیم بازار به این موضوع ورود پیدا کرده است و قیمت مصوب مرغ را اعلام کرده و وزارت جهاد کشاورزی تعهد کرده که مرغ را به قیمت مصوب ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان و به فور عرضه کند.

وی گفت: البته با توجه به نوسانات قیمت مرغ در روز‌های اخیر قرار است وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حمایت دلایل این افزایش قیمت را پیگیری کنند.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: قیمت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت مرگ ماهی‌ها ‌در منطقه حفاظت‌شده «دز» چیست؟

ایسنا/خوزستان معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به انتشار ویدیویی از مرگ و میر ماهی‌ها در منطقه حفاظت‌شده دز که علت آن سم‌ریزی در مزارع کشاورزی عنوان شده است، توضیحی ارائه داد.

سید عادل مولا در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انتشار ویدیویی در فضای مجازی در خصوص سم‌ریزی و مرگ ماهیان در منطقه دز اظهار کرد: اخیرا کلیپی مبنی بر سم‌ریزی و مرگ و میر ماهیان در منطقه دز در فضای مجازی منتشر شده است که این ویدیو برگرفته از ویدیوهای متنوع است.

وی افزود: ما بر اساس وظیفه، این موضوع را بررسی و پیگیری کردیم و طبق بازدید از منطقه مشخص شد حوضچه‌ای در محدوده منطقه حفاظت شده دز در نزدیکی شهر حُر در مجاورت زمین‌های کشاورزی وجود دارد که آب این برکه حاصل از آب برگشتی روان‌آب‌های سطحی و آب کشاورزی است. وقتی این حوضچه پرآب است، اهالی محلی بچه ماهی در این حوضچه می‌ریزند و بعد از بزرگ شدن ماهی‌ها، ماهیگیری می‌کنند.

مولا گفت: در این مورد، آب در این نقطه جمع شده و بعد از مدتی که راکد شده، اکسیژن آب کاهش یافته است. هر چند در این شرایط، ممکن است تاثیر فاکتورهای شیمیایی حاصل از زمین‌های کشاورزی نیز موجب مرگ و میر آبزیان به ویژه ماهیان ریز شده باشد.  

وی با بیان اینکه ماهی‌های تلف‌شده بیشتر از نوع کپور بوده‌اند، افزود: میزان تلفات در این حوضچه زیاد نبوده است و به جای بررسی میزان تلفات، بیشتر در حال بررسی نحوه تلف شدن ماهی‌ها هستیم. طبق بررسی‌های میدانی و آزمایش‌های لحظه‌ای، علت مرگ ماهی‌ها کمبود اکسیژن بوده است.

وی افزود: اگر مواد سمی حاصل از زمین‌های کشاورزی وارد بدن ماهیان شده باشد، در آزمایش‌های بعدی مشخص خواهد شد.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد: از سال‌های قبل این موضوع پیگیری و مسیر فرار آب‌های ورودی از زمین‌های کشاورزی به این محدوده تعبیه شده بود اما با این وجود نمی‌توان همه آب‌های غیرقابل کنترل را منحرف و به صورت مستقیم وارد منابع آبی مانند رودخانه کرد. افرادی که در بالادست در زمین‌های کشاورزی سم‌ریزی می‌کنند شناسایی شده‌اند و تذکر لازم به آن‌ها داده شده است تا در سمپاشی مزارع دقت و آب‌ها را به جاهای دیگر هدایت کنند. با این وجود ماهیان از این آلودگی ها بی تاثیر نخواهند بود.

وی بیان کرد: با این وجود، علت مرگ و میر ماهی‌ها در کلیپی که منتشر شده، بیشتر حاصل از کمبود اکسیژن محلول در آب بوده است.

مولا گفت: همکاران ما در حال پایش مناطق و زیستگاه‌ها هستند تا اقدامات لازم را در جاهایی که قبلا آب داشته و اکنون کم‌آب شده‌اند و احتمال ایجاد اثر منفی بر زیستمندان این مناطق وجود دارد، انجام دهند و از ‌مرگ و میر آبزیان جلوگیری شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خودروی هیبریدی ارزان آمد
  • غذای ارزان به قیمت جان
  • عرضه غذای ارزان به همت جمعی از طلاب در منطقه پردیسان قم
  • ارزآوری حاصل از صادرات ید در گلستان ۲۰ درصد کاهش یافت
  • ارزان‌ترین هتل‌های ایروان
  • با این 5 ترفند قیمت تور کیش را تا 50 درصد کاهش دهید
  • علت مرگ و میر ماهی‌های منطقه حفاظت‌شده دز چه بود؟
  • عوارض صادرات سیب لغو شد
  • علت مرگ ماهی‌ها ‌در منطقه حفاظت‌شده «دز» چیست؟
  • وضع عوارض برای صادرات سیب لغو شد