Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گفتاردرمانگر در مدرسه‌ای در ایالت تگزاس آمریکا به‌دلیل خودداری از امضای سوگندنامه‌ حمایت از رژیم صهیونیستی که او را ملزم می کرد از تحریم اسرائیل و کالاهای ساخت سرزمین‌های اشغالی تبعیت نکند، باید این مدرسه را ترک کند. امضای چنین سوگندنامه ای اکنون در بسیاری از ایالت های آمریکا اجباری شده است!

«باهیا آماوی» به مدت 9 سال در مدرسه ای در شهر «آستین» تگزاس با کودکان مبتلا به اوتیسم و اختلالات گفتاری و رشدی کار می کرد، اما به دلیل خودداری از عدم تعهد به تحریم رژیم صهیونیستی از کار در مدارس دولتی این ایالت منع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز دوشنبه، دادخواستی از طرف آماوی به یک دادگاه فدرال در ناحیه غربی تگزاس ارائه شد. در این شکایت نامه، اخراج آماوی نقض متمم اول قانون اساس آمریکا مبنی بر آزادی بیان، عنوان شده است.

باهیا آماوی که در زمینه گفتاردرمانی کودکان تخصص دارد، یک شهروند آمریکایی است که سال 1999 میلادی، مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته آسیب شناسی گفتار و زبان دریافت کرد. او متولد اتریش است و سی سال گذشته در آمریکا زندگی کرده است. آماوی که به زبان های انگلیسی، آلمانی و عربی تسلط بسیار خوبی دارد و خود دارای 4 فرزند است که در آمریکا متولد شده اند، از سال 2009 میلادی به طور قراردادی در مدرسه دولتی «فلوگرویل ایندیپندنت» مشغول به فعالیت بوده است. او در این مدرسه به کودکان مهاجر عربی‌زبان 3 تا 11 ساله کمک می کرد.

آماوی از زمان آغاز فعالیت در این مدرسه هر ساله بدون هیچ مشکلی قرارداد خود را تجدید می کرد. اما 13 اوت سال جاری میلادی، زمانی که او داشت متن قرارداد سال جدید را برای امضای آن، مطالعه می کرد، متوجه شد بند جدیدی به آن افزوده شده است. این بند آماوی را ملزم می کرد تعهد بدهد که در حال حاضر از تحریم اسرائیل حمایت نمی کند و در آینده نیز تا زمانی که با این مدرسه قرارداد دارد، چنین کاری نخواهد کرد. این بند از قرارداد همچنین آماوی را ملزم می کرد که تعهد بدهد هیچگونه اقدامی که به زیان اقتصادی رژیم صهیونیستی، افراد و شرکت هایی که با این رژیم روابط تجاری دارند و یا سرزمین های اشغالی منجر شود، انجام ندهد.

در ادامه گزارش اینترسپت آمده است یک شهروند آمریکایی برای امضای قراردادهای کاری در ایالت تگزاس و ادامه فعالیت در این ایالت، آزاد است که علیه کشور خودش فعالیت کند، حتی مجاز است اقداماتی که به ضرر کودکان آمریکایی باشد انجام دهد، از تحریم ایالت های خاصی در آمریکا حمایت کند (از قبیل تحریم ایالت کارولینای شمالی در سال 2017 میلادی)، در فعالیت های سیاسی علیه کشور خودش فعالیت داشته باشد، در تحریم اقتصادی هر یک از شهرها و ایالت های آمریکا که بخواهد مشارکت کند و به مقابله با سیاست های هر کشور دیگری در جهان بپردازد. اما همین شهروند آمریکایی نمی تواند علیه اسرائیل هیچ فعالیتی داشته باشد.

این گزارش می افزاید هدف از تنظیم سوگندنامه ای که آماوی باید امضا می کرد، محافظت از آمریکا یا کودکان در ایالت تگزاس نیست، بلکه تنها هدف آن تأمین منافع اقتصادی اسرائیل است. نگارنده مطلب در ادامه به شدت از این رویکرد که منافع اقتصادی رژیم صهیونیستی را بر منافع آمریکا و حفظ قانون اساسی این کشور ترجیح می دهد، انتقاد می کند.

آماوی می گوید به همراه دیگر اعضای خانواده اش تصمیم گرفته است که از خرید کالاهای ساخت سرزمین های اشغالی و یا از شرکت هایی که با این رژیم روابط تجاری دارند، خودداری کند؛ اقدامی که در راستای تحریم اسرائیل به منظور پایان دادن به چندین دهه اشغالگری این رژیم در سرزمین های اشغالی است.

آماوی که حتی فعال سیاسی هم نیست و تحریم کالاهای اسرائیلی تنها یک تصمیم شخصی از جانب وی بوده است، در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا حاضر است برای حفظ شغلش این سوگندنامه را امضا کند، گفت: قطعا نه. او افزود در صورت امضای این سوگندنامه به فلسطینی هایی که به دلیل اشغالگری رژیم صهیونیستی در رنج و سختی به سر می برند، خیانت خواهد کرد و در سرکوبگری این رژیم شریک خواهد شد. آماوی افزود امضای این سوگندنامه که به معنای نقض آزادی بیان و حقوق شهروندی آمریکایی ها بر مبنای قانون اساسی است، خیانت به مردم این کشور نیز محسوب می شود.

این گفتاردرمانگر به مسئولان مدرسه فلوگرویل ایندیپندنت گفته است که قرارداد جدید را امضا نخواهد کرد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی مدرسه کودکان اوتیسم قانون شهروند کارشناسی ارشد اتریش سرزمین های اشغالی تحریم اقتصادی جهان قانون اساسی خانواده حقوق جهان رژیم صهیونیستی سرزمین های اشغالی کودکان مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۳۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تظاهراتی در حمایت از فلسطین در پاریس + فیلم

یک تجمع در محکومیت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه برگزار شد. افرادی که در این تجمع اعتراضی در شهر پاریس حضور پیدا کرده بودند، بنرهایی از جنایات رژیم صهیونیستی در دست گرفته بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • یورش نظامیان صهیونیست به ۲ مدرسه نزدیک بیمارستان شفای غزه
  • درخواست رژیم صهیونیستی برای امضای توافق تبادل اسرا با حماس
  • امیر آشتیانی: آمریکا و اسرائیل به دنبال تشدید بحران در منطقه هستند
  • برگزاری تظاهراتی در حمایت از فلسطین در پاریس + فیلم
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تشدید بحران و تنش در منطقه هستند
  • آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی مرتکب اشتباهی بزرگ شد
  • حکیم: آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی مرتکب اشتباهی بزرگ شد
  • بی‌اعتنایی نتانیاهو به بایدن به قیمت اعتبار آمریکا تمام می‌شود
  • حکیم: آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی و گسترش دامنه جنگ به یمن مرتکب اشتباهی بزرگ شد
  • حمایت بایدن از برکناری نتانیاهو