Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-19@08:59:56 GMT

۷ دلیل پیر شدن دست‌ها

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۳۱۸۶

ساعت 24-وقتی حرف از زیبایی صورت به میان می‌آید، احتمالاً هرگز استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، کرم مرطوب‌کننده و سرم‌های کاهش‌دهنده چین‌وچروک را فراموش نمی‌کنید. اما در مورد دست‌هایتان چطور؟

وقتی حرف از زیبایی صورت به میان می‌آید، احتمالاً هرگز استفاده از کرم‌های ضدآفتاب، کرم مرطوب‌کننده و سرم‌های کاهش‌دهنده چین‌وچروک را فراموش نمی‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در مورد دست‌هایتان چطور؟

پیر شدن دست ها

اگر پوست دستتان به اندازه پوست صورتتان شاداب نیست و ناخن‌هایتان شکننده هستند احتمالاً دست‌هایتان پیر به نظر می‌رسند. در اینجا هفت دلیل پیر شدن دست‌هایتان را به شما نشان می‌دهیم:

لکه‌های پیری

نکته جالب درباره لکه‌های سنی این است که، آن‌ها واقعاً با سن ارتباطی ندارند. این لکه‌ها ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید هستند. علاقه زیاد به قرار گرفتن زیر نور خورشید می‌تواند باعث بروز زودتر این لکه‌ها شود، در حالی که اغلب این لکه‌ها در سنین بالای ۵۰ سال خود را نشان می‌دهند.

شما باید هر روز قبل از ترک خانه، دست‌هایتان را با کرم ضدآفتاب با SPF 30 بپوشانید و اگر حتی به میزان اندکی در معرض نور خورشید هستید، پس از هر بار شستن دست‌ها و پس از هر دو ساعت دوباره این کرم را بر روی دست‌هایتان بمالید.

لکه‌های موجود روی پوست را می‌توان با کرم‌های محوکننده دارای ۲ درصد هیدروکوینون (بدون نیاز به نسخه) از بین برد. اطمینان حاصل کنید که به دقت دستورالعمل‌ها را حتی در دوز کم دنبال کنید.

لکه‌های تیره‌تر ممکن است نیاز به یک راه حل ۳ درصدی داشته باشند، اما به تجویز و راهنمایی متخصص پوست نیاز دارید تا آن‌ها را امتحان کنید.

هیچ‌گاه پوست خشک و پوسته‌پوسته «پوست جوان و سالم» به حساب نمی‌آید. برای رفع پوست خشن و زبر و سلول‌های مرده روی دست‌ها بهتر است هر روز ابتدا از یک اسکراب (لایه‌بردار) ملایم و سپس از یک کرم آبرسان حاوی روغن گلیسیرین یا روغن‌های گیاهی استفاده نمایید

پوست چروکیده

اگر پوست دستتان شروع به چروکیدن و جمع شدن کرد، از یک کرم حاوی رتینوئید نسخه‌ای برای بهبود بافت و تولید بیشتر کلاژن استفاده کنید.

از آنجا که این کرم‌ها با نسخه پزشک قابل تهیه هستند، بهتر است از یک متخصص پوست بخواهید نوع مناسب این کرم‌ها را برایتان تجویز کرده و چگونگی استفاده از آن را برایتان توضیح دهد، تا از عوارض شایع رتینوئیدها مانند سوزش و تحریکات پوستی جلوگیری شود.

رگ‌های برجسته

با خبر بد شروع می‌کنیم: تنها راه برای خلاص شدن کامل از شر این رگ‌های برجسته روی پوست، پول خرج کردن برای حذف آن‌هاست. این دقیقاً یعنی حذف رگ‌های سطحی که دقیقاً زیر پوست دستتان قرار دارند (رگ‌هایی که در بخش‌های عمیق‌تر قرار دارند وظیفه خون‌رسانی به دستتان را عهده‌دار هستند).

یک خبر خوب و کمتر تهاجمی: اعمال برخی کانسیلرهای سنگین بر روی پوست می‌تواند این رگه‌های تیره زیر پوست دست را پوشش دهند. البته بعد از هر بار شستشوی دست نیاز به استفاده مجدد از این پوشش‌دهنده‌ها خواهید داشت.

پوست خشک و فلس‌دار

هیچ‌گاه پوست خشک و پوسته‌پوسته «پوست جوان و سالم» به حساب نمی‌آید.

برای رفع پوست خشن و زبر و سلول‌های مرده روی دست‌ها بهتر است هر روز ابتدا از یک اسکراب (لایه‌بردار) ملایم و سپس از یک کرم آبرسان حاوی روغن گلیسیرین یا روغن‌های گیاهی استفاده نمایید. سپس دست‌ها را با پوشش پلاستیکی پوشانده و روی آن دستکش پنبه‌ای بپوشید.

ناخن‌های لک‌دار

ابتدا باید بفهمید که چرا ناخن‌هایتان زرد یا قهوه‌ای رنگ شده است؟ اگر تغییر رنگ باقی بماند یا با درد همراه باشد، احتمال دارد که به یک عفونت قارچی دچار باشید (بهتر است برای درمان هرچه سریع‌تر موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید) چیزی که ممکن است باعث تغییر رنگ یک نیمه از همه ناخن‌ها شود.

اگر به پزشک مراجعه کردید و او عفونت قارچی را رد کرد، آرامش خود را حفظ کنید، این تغییر رنگ می‌تواند ناشی از اثر جانبی یک دارو مانند داروی درمان پسوریازیس یا دوام لاک‌های ناخن تیره رنگ باشد.

می‌توانید برای رفع این لکه‌ها از یک تکه لیمو استفاده کنید و آن را روی ناخن‌هایتان بکشید، زیرا اسیدهای طبیعی میوه می‌تواند بستر ناخن را روشن‌تر کند. همچنین می‌توانید ناخن‌هایتان را ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در یک تمیزکننده دندان مصنوعی بخیسانید تا لکه‌ها از بین بروند.

تبیان

منبع: ساعت24

کلیدواژه: زیبایی پوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۳۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ضایعات ماهی به مواد مصرفی پزشکی در ایسلند

ضایعات ماهی در ایسلند طی یک تلاش نوآورانه به کالاهای پزشکی و پایدار تبدیل می‌شود که این‌امر مزایای قابل‌توجهی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، حتی غیرمنتظره‌ترین قسمت‌های ماهی‌ها نیز پتانسیل ارزش بالایی دارند که ماهی‌گیران را مشتاق به حفظ آن‌ها می‌کند و تلاش محققان را به سوی دست‌یابی به استفاده صددرصدی از این پتانسیل‌ها هدایت می‌کند. به این ترتیب بخش‌هایی از ماهی که پیش از این دور ریخته می‌شد، اکنون به‌واسطه خواص درمانی یا خوراکی خود بسیار مورد استفاده قرار دارد و می‌توان گفت یک ماهی هیچ بخش دورریزی ندارد.

حذف ضایعات ماهی در ایسلند

ایسلند طی یک پروژه بلندپروازانه زیست‌محیطی، ضایعات ماهی را با موفقیت به شگفتی‌های پزشکی و کالاهای پایدار تبدیل کرد. هدف از این پروژه دستیابی به استفاده کامل از ظرفیت قابل ارائه ضایعات ماهی است. سرمایه‌گذاری ایسلند در این بخش که به‌عنوان «پروژه ۱۰۰ درصد ماهی» شناخته می‌شود، افزایش قابل‌توجهی در استفاده از ماهی کاد، از ۴۰ درصد در سال ۲۰۰۳ به نزدیک به ۹۵ درصد امروز داشته است. این امر به توسعه مجموعه‌ای از محصولات نوآورانه مانند پیوند پوست ماهی کاد برای قربانیان سوختگی و کپسول‌های امگا ۳ منجر شده است.

پروژه صددرصد ماهی توسط ایسلند آغاز شد و در کنار مؤسسات تحقیقاتی مختلف و شرکت‌های خصوصی ادامه پیدا کرد. هدف این است که راه‌های کارآمدی برای استفاده مجدد از محصولات جانبی حاصل از این صنعت دو میلیارد دلاری غذاهای دریایی ایسلند پیدا و آن‌چه زمانی زباله به حساب می‌آمد، اکنون به کالاهای مفید و پایدار تبدیل شود. این پروژه نه‌تنها شغل ایجاد کرده و کالاهای تولید داخل را به نمایش گذاشته است، بلکه پودر ماهی (غذای دام و طیور) با تأثیر کمتری را برای صنعت در حال رشد آبزی‌پروری ارائه کرده است.

بخش‌های درمانی و غذایی ماهی کاد

پیوند پوست ماهی یک اختراع موفقیت‌آمیز از شیمی‌دان مؤسس شرکت بیوتکنولوژی کرسیس است. گرافت‌ها در اندازه‌های مختلف برای قرار گرفتن روی زخم‌هایی در مقیاس‌های مختلف وجود دارند و به‌منظور درمان هزاران بیمار مبتلا به سوختگی، زخم‌های باز دیابتی و سزارین‌های عفونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پوست ماهی کاد حدود هشت درصد وزن ماهی را تشکیل می‌دهد و منبعی غنی از کلاژن به‌عنوان پروتئینی حیاتی برای پوست، رباط و سلامت استخوان انسان است. استخوان ماهی که حداقل ۳۵ درصد از وزن ماهی کاد را تشکیل می‌دهد، مدت‌ها است به‌صورت خشک‌شده به کشورهایی مانند نیجریه صادر شده است. با این حال به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن بازار، محققان در حال بررسی کاربردهای جدیدی مانند استخراج کلسیم از آن‌ها برای مکمل‌ها هستند.

چالش‌برانگیزترین جنبه استفاده از ماهی کاد، خون و کره‌چشم است. خون ماهی که ۱۰ درصد وزن آن را تشکیل می‌دهد، به‌طور بالقوه برای محصولاتی مانند سوسیس، خوراک ماهی یا کود استفاده می‌شود، با این حال جمع‌آوری آن یک چالش مهم است. در مورد کره چشم نیز تلاش‌ها برای استخراج چربی‌های ارزشمند یا بررسی خواص ضدعفونی‌کننده بالقوه تاکنون بی‌ثمر بوده است.

کد خبر 737470

دیگر خبرها

  • تبدیل ضایعات ماهی به مواد مصرفی پزشکی در ایسلند
  • پزشکان در مورد خطرات سرکه سیب هشدار می دهند
  • عکس| کشف راز قدیمی‌ ترین تتوی جهان
  • روتین پوستی مخصوص زمستان به توصیه پزشکان
  • کتینگ اولین نخست وزیر سیاه پوست ولز انگلیس شد
  • وان کتینگ اولین نخست وزیر سیاه پوست ولز انگلیس شد
  • «وان کتینگ» اولین نخست وزیر سیاه پوست ولز انگلیس شد
  • فواید برگ سنا برای پوست
  • پاک کننده‌های طبیعی آرایش صورت
  • طرز استفاده از ماسک صورت (آموزش صفر تا 100)