Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیج دانشجویی دانشگاه علامه در اعتراض به نحوه مدیریت برنامه های تشکل های دانشجویی این دانشگاه اعتراض کرد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، این تشکل در بیانیه ای آورده است: چندروز پیش بود که ریاست محترم دانشگاه، دکتر سلیمی در جلسه‌ای اعلام کردند که اکثر برنامه‌های دارای مجوز تشکل‌ها لغو شده و برگزار نمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان از این گزاره نتیجه گرفتند که دانشجویان تمایلی به انجام کار سیاسی ندارند! فارغ از اینکه عملکرد بسیج دانشجویی صرفا در برنامه‌های سالنی و عمومی محدود نمی‌گردد، برای راستی آزمایی این ادعا، بررسی مشکلات روز‌های آخر آذرماه، نمونه خوبی جهت علت یابی است.

اهمیت موضوع از این جهت است که همه ساله برنامه‌های مرتبط با روز دانشجو در هفته‌های پایانی آذرماه، شور و حال دیگری به دانشگاه می‌بخشید. اما با اینکه پیش بینی می‌شد این روز‌ها با هفته پژوهش که حالا دیگر تبدیل به "ماه پژوهش" شده! مصادف گردد، متاسفانه هیچ گونه تمهیدی برای این معضل اندیشیده نشده است.

واضح است که امر پژوهش موجب ارتقای سطح علمی دانشگاه خواهد شد و البته این امر را نیز نباید در یک هفته و چند برنامه خلاصه کرد؛ از این جهت بسیج دانشجویی نیز با راه اندازی پژوهشگاه علوم انسانی این موضوع را در اولویت اهداف خود قرار داده است. اما رویکرد یکجانبه گرایانه و تمامیت خواهانه در برگزاری این رویداد که حالا دیگر طویل المدت نیز شده است باعث شد تا مهم‌ترین برنامه‌های بسیج دانشجویی به راحتی در برابر هفته پژوهش ذبح گردد و باعث شود تا اکثر سالن‌های اجتماعات دانشگاه خصوصا در پردیس دهکده منحصرا در اختیار دانشکده‌ها و برنامه‌های هفته (ماه) پژوهش قرار گیرد.

علیرغم تأکید ریاست محترم دانشگاه و درخواست همکاری ایشان از مجموعه تحت مدیریت خود با برنامه‌های تشکل ها، متاسفانه در نهایت بی مدیریتی، بهترین سالن‌ها از مدت‌ها پیش در رزرو یا بهتراست بگوییم در قُرق هفته پژوهش قرار گرفت و برنامه‌های مهم بسیج دانشجویی مانند ویژه برنامه روز دانشجو در دانشکده روان شناسی را تحت الشعاع قرارداد و جلسات دیگری، چون "یکسال پس از ویرانی" با موضوع بررسی زلزله کرمانشاه و پخش چند مستند دیگر به دلیل نبود سالن مناسب لغو گردید.

جالب‌تر از همه اینکه رفتار خودخواهانه برای در اختیارگذاشتن سالن آمفی تئاتر در روز شنبه باعث شد بسیج دانشجویی برنامه دکتر زرشناس را ناچاراً در دانشکده ارتباطات برگزار کند؛ درحالیکه در آن ساعت، درب آمفی تئاتر قفل بوده و هیچ گونه برنامه‌ای در آن برگزار نمی‌شد!

در پایان لازم است ریاست محترم دانشگاه، آسیب شناسی از اتفاقات اخیر و وضع پیش آمده را در دستور کار قراردهند و موانع موجود بر سر "سیاسی شدن دانشگاه" را از میان بردارند. قاعدتا بسیج دانشجویی تا زمان رسیدگی به این وضعیت پیگیر مسئله خواهد بود تا در آینده به هیچ عنوان شاهد این سوءمدیریت‌ها در دانشگاه نباشیم...

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بسیج دانشجویی دانشگاه علامه بسیج روز دانشجو دکتر سلیمی بیانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۳۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۱۲ میلیارد وام دانشجویی در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی لرستان

ایسنا/لرستان سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان از جذب ۱۲میلیارد ریال وام دانشجویی برای دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

محمدرضا جعفری امروز، ۱۶ اسفندماه در یازدهمین گردهمایی روسای مراکز آموزش علمی کاربردی لرستان، اظهار کرد: در نیم‌سال اول ‌تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ ، ۱۲ میلیارد ریال وام دانشجویی برای دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

وی افزود: مبلغ مذکور، معادل یک پنجم کل بودجه اختصاص داده شده صندوق رفاه دانشجویی به دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور توسط این واحد استانی جذب شده است که مدیرکل امور دانشجویی دانشگاه نیز، طی نامه‌ای از عملکرد استان در جذب اعتبار مذکور تقدیر کرد.

جعفری با اشاره به اینکه در نیمسال تحصیلی گذشته به ۱۰۰ درصد متقاضیان دریافت تسهیلات دانشجویی در این دانشگاه وام دانشجویی پرداخت شده است، تصریح کرد: در این نیمسال تحصیلی ۴۰۵ دانشجو متقاضی دریافت تسهیلات بوده‌اند که به هر نفر مبلغ ۳۰ میلیون ریال وام دانشجویی اختصاص یافت.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان خاطرنشان کرد: دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی در هر نیمسال تحصیلی می‌توانند با مراجعه به سامانه صندوق رفاه دانشجویان به آدرس swf.ir درخواست وام خود را برای ترم جاری ثبت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی دانشجویان از مزایای بورس/ لزوم پیوند میان رشته‌ای‌ها با رشته‌های موجود 
  • معتمدی: دانشجویان در دوران تحصیل از مزایای بورس بهره‌مند می‌شوند/ لزوم پیوند میان رشته‌ای‌ها با رشته‌های موجود 
  • انتشار پیام اعتراضی بسیج دانشجویی امیرکبیر پس از دیدار با وزیر کار
  • اجرای بیش از یک هزار و ۶۰۰ برنامه فرهنگی در دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۴۰۲
  • «سرپرست مدیریت امور اجتماعی» دانشگاه علامه منصوب شد
  • رابطه تشکل‌های دانشجویی و دولت در ۱۴۰۲ بر چه مداری چرخید؟
  • سرپرست مدیریت امور اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی منصوب شد
  • تجهیز و راه اندازی دو باب خوابگاه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • جذب ۱۲ میلیارد وام دانشجویی در دانشگاه جامع علمی‌کاربردی لرستان
  • جهان ما ماده تاریک ندارد!