Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-29@12:44:53 GMT

دیدار السیسی با همتای اتریشی با محوریت ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۰۳۲۱۵

"عبدالفتاح السیسی"، رئیس جمهور مصر امروز در سفر به وین با مقامات اتریش درباره مسئله مهاجرت و مسائل خاورمیانه دیدار و گفتگو کرد.

وی در ابتدای سفر خود به وین امروز (دوشنبه) با "وان در بلن"، دیدار و شرایط در منطقه را شرح داده و به مسائلی از جمله روند سازش خاورمیانه، شرایط در سوریه و لبنان و همچنین نقش ایران پرداخت و به ویژه مناسبات دو جانبه بین دو کشور مورد تاکید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در عین حال این روابط را همچنان قابل ارتقاء ارزیابی کرد. رئیس جمهور اتریش هفته گذشته در لبنان با میشل عون، رئیس جمهور این کشور تبادل نظر کرده و از یک اردوگاه پناهندگان سوری دیدار کرد.

اتریش در مسئله پناهندگان امید زیادی به کمک‌های مصر در راستای کاهش هجوم پناهندگان به اتحادیه اروپا دارد، این در حالی است که قاهره با دستورالعمل‌های اتحادیه اروپا در این راستا موافق نیست. بر اساس اعلان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل مصر همچنان یک کشور ترانزیتی برای مهاجران در مسیر اروپا است. بر این اساس اخیرا در مصر حدود ۲۵۰ هزار پناهنده و پناهجو از ۵۸ کشور ثبت نام کرده اند.

بیشتر بخوانید

هزاران نفر در اتریش علیه سیاست‌های دولت تظاهرات کردند

رئیس جمهور مصر همچنین در سفر به وین دیدار با صدر اعظم این کشور را در برنامه دارد. وی به منظور شرکت در نشست اتحادیه اروپا-آفریقا به وین سفر کرده است. از طرف مصر اعلام شده است که السیسی روز چهارشنبه با نمایندگان ۱۳ شرکت اقتصادی به منظور تقویت مناسبات اقتصادی بین دو کشور دیدار خواهد کرد.

رئیس جمهور مصر بعد از ظهر گذشته توسط وزیر امور خارجه اتریش در فرودگاه وین مورد استقبال قرار گرفت. وی قرار است تا چهارشنبه در اتریش بماند. السیسی در سال ۲۰۱۳ با یک کودتای نظامی علیه رئیس جمهور وقت مصر محمد مرسی بر سر کار آمده و از آن زمان این کشور را با سیاست‌های سختگیرانه و سرکوبگرانه اداره می‌کند.

سازمان حقوق بشری عفو بین الملل انتقاد‌های شدیدی را به شرایط حقوق بشر در مصر تحت حکومت السیسی وارد می‌کند. منتقدان همچنین این انتقاد را به دولت السیسی وارد می‌کنند که آزادی بیان و مذهب را سرکوب می‌کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اتریش مهاجرت خاورمیانه سوریه ایران لبنان پناهندگان مصر اتحادیه اروپا سازمان ملل دولت وزیر امور خارجه فرودگاه محمد مرسی حقوق حقوق بشر اتریش ایران خاورمیانه مصر مهاجرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۰۳۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت ناطق نوری از دیدار با رئیس جمهور اوکراین؛ ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟

ناطق نوری در خاطرات خود نوشته است: به رئیس جمهور اوکراین گفتم: می‌دانید هشت سال جنگ داشتیم و بسیاری از ادوات نظامی و سلاح‌های ما از بین رفت و یا فرسوده شد و ما به شدت مشغول جبران آن هستیم.

به گزارش ایران، حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری در زمان ریاست مجلس در سفر به اوکراین مذاکرات جالبی با رئیس جمهور این کشور داشته است.

ناطق نوری در بیان خاطرات خود از این سفر می‌گوید: در جلسه‌ای که با رئیس جمهور اوکراین داشتیم، بعد از صحبت‌های عادی به ایشان گفتم «می خواهم یک مقدار خصوصی با شما صحبت کنم» – این جلسات خصوصی کاربردش خیلی است – ایشان قبول کرد و بعضی‌ها را بیرون کرد. به رئیس جمهور اوکراین گفتم: «می‌دانید هشت سال جنگ داشتیم و بسیاری از ادوات نظامی و سلاح‌های ما از بین رفت و یا فرسوده شد و ما به شدت مشغول جبران آن هستیم. بالاخره این ادوات نظامی را برای تقویت خودمان باید تعمیر کنیم یا بخریم و در حد خودمان بنیه‌ی نظامیمان را بالا ببریم. ترجیح می‌دهیم از کشور‌های اروپای شرقی که الان به پول نیاز دارند و وضعشان خیلی خوب نیست – به خاطر تازه به استقلال رسیدن-سلاح‌ها را بخریم. البته اگر شما‌ها نفروشید ما از جای دیگر می‌خریم و لنگ نمی‌مانیم».

در خاطرات ناطق نوری آمده، بحث ما در جلسه خصوصی این بود که «شما تا کجا با ما هستید، چقدر و تا کجا به ما سلاح می‌فروشید؟» او اول یک کم جا خورد، یک شوخی کرد و گفت «آقای اسپیکر، آقای رئیس من اول از شما سوال کنم، شما رئیس مجلس هستید یا رئیس جمهور؟» من به ایشان گفتم «دو تا جواب دارم یکی این که ما مجلسمان با دولتمان خیلی تفاوت نمی‌کند و ما به هم کمک می‌کنیم. دوم این که من با آقای هاشمی بیش از سی سال است رفیقم، یعنی کار‌های او را آن طور که از دست من بر می‌آید برایش پیگیری می‌کنم. این مسئولان اجرایی هم به همین دلیل با من هستند» و به آقای تولایی اشاره کردم.

ایشان یک خورده جا خورد و ماند که چه جواب بدهد، من دوباره گفتم «تا کجا با ما هستید؟» آقای جواد لاریجانی که آدم زرنگ و باهوشی است یک نامه‌ای از زیر میز به من داد که ایشان خیال می‌کند که شما می‌خواهید بمب اتم از ایشان بگیرید، به او بگوئید چه می‌خواهید.» سپس من گفتم: البته ما بمب اتم و این چیز‌ها نمی‌خواهیم. ما دنبال این چیز‌ها نیستیم و مخالفیم. این را که گفتم او لبخند زد و به قول معروف یک کمی باز شد و گفت: زیر اتم هر چه بخواهید مشروط به این که مصالح ما را هم در نظر بگیرید».

دیگر خبرها

  • دیدار وزیر خارجه ایران با رئیس جمهور ترکمنستان
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیرخارجه و رئیس جمهور ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • دعوت رئیس جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی
  • دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور
  • دیدار امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان
  • روایت ناطق نوری از دیدار با رئیس جمهور اوکراین؛ ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترکمنستانی
  • دیدار وزیر خارجه با رئیس جمهور ترکمنستان
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی